Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@20:21:56 GMT

سرانه فضای سبز هر شهروند ساروی 6 متر مربع است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۲۳۳۸

سرانه فضای سبز هر شهروند ساروی 6 متر مربع است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری بر ادامه روند افزایش سرانه فضای سبز در ساری تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 105 هکتار فضای سبز در شهر ساری وجود دارد که در واقع حدود 6 مترمربع به ازای هر شهروند است.به گزارش بلاغ به نقل از عصرساری، کوروش یوسفی‌ساداتی در آیین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در بوستان قائم با اشاره به صنعتی شدن شهرها و اهمیت توجه بیش‌ازپیش به افزایش سرانه فضای سبز، اظهار کرد: سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر چالش‌های آب، انرژی و مسائل زیست‌محیطی را مهم‌ترین بحران پیش روی جوامع بشری اعلام نموده که باید به این مسائل مهم توجه کافی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی انجام اقدامات مؤثر در حوزه فضای سبز در شهر تورنتو کانادا را مورد توجه قرار داد و افزود: وجود درختان منظم با جانمایی کارشناسی شده در این شهر باعث کاهش قابل‌توجه تصادفات شهری، آلودگی‌های صوتی در میدانگاه‌ها و بزرگراه‌ها و استرس شهروندان شده است که می‌تواند به‌عنوان یک الگوی مناسب مورداستفاده قرار گیرد.

نماینده شورای شهر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری بر انجام اقدامات اساسی و فرهنگ‌سازی در مسائل پیرامون فضای سبز شهری تأکید کرد و ادامه داد: آموزش‌های شهروندان درباره شیوه‌های نگهداری و عدم آسیب‌رسانی به درختان و گونه‌های گیاهی در سطح شهر باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها هفت درصد از مساحت کل کشور سرسبز است و آن‌هم متعلق به سه استان شمالی ایران هست، تصریح کرد: این‌یک امانت الهی به دست ما شهروندان است که باید با تلاش و کوشش فراوان آن را به بهترین شکل ممکن تحویل آیندگان بدهیم.

یوسفی ادامه داد: در حوزه فضای سبز هنوز با استانداردهای جهانی و بین‌المللی فاصله‌ داریم اما واقعیت این است که مدیریت شهری ساری در سال‌های اخیر با ریل‌گذاری مناسب با شتاب و سرعت زیادی در مسیر دستیابی به این مهم در حال حرکت است که گواه بزرگ این مدعا افزایش تعداد پارک‌های ساری از تعداد 13 عدد در سال 92 به 31 عدد در سال 96 است که به‌روشنی گویای سطح توجه شورای شهر و شهرداری ساری به مقوله مهم فضای سبز هست.

وی بر ادامه روند افزایش سرانه فضای سبز در ساری تأکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود 105 هکتار فضای سبز در شهر ساری وجود دارد که درواقع قریب به 6 مترمربع به ازای هر شهروند البته بدون احتساب پارک جنگلی شهید زارع و پارک در دست احداث جنگلی کوهستانی سی کوه تپه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری در پایان ضمن ارائه پیشنهاد احداث یک بازارچه مختص عرضه محصولات بهار نارنج در شهر ساری، از آمادگی کامل شورا جهت حمایت از سیاست‌های مثمر ثمر شهرداری ساری در حوزه فضای سبز خبر داد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، حاضران تعدادی اصله درخت را در محوطه بوستان قائم کاشتند. کد مطلب: 354021  

نوروز با طعم هیچ! امیدواریم برای شما چنین نباشد

رقابت تولیدکنندگان بومی با کالاهای بی‌کیفیت غیربومی!/بازار مبلمان زیر فشار واردات کالاهای چینی

میزان صادرات مرکبات رقمی نیست که بیان شود!/ابلاغ دیرهنگام مشوق‌های صادراتی و نارضایتی باغداران

توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید

با دیدن این کلیپ عشق به درخت را متوجه می‌شوید  

جای خالی اظهارات نمایندگان مازندران در مجلس درباره طرح «اعاده اموال نامشروع»

    سرانه فضای سبز هر شهروند ساروی 6 متر مربع است دیده‌شدن‌های پرهزینه 70 درصد جامعه روستایی مازندران فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند بی‌مهری به مکان‌های گردشگرپذیر در بابل/ 200 بنای تاریخی و گردشگری در ویترین نوروزی آخرین صیاد مفقودشده جویباری از آب بیرون کشیده شد شکوفه‌های بهاری در سیمرغ   مانور جهادی اصلاح و تعمیرات برق در محمودآباد   گرامی‌داشت مقام زن در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار   توزیع 350 هزار اصله نهال هفته منابع طبیعی در مازندران کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در فریدونکنار   تعطیلی چراغ خاموش طرح کارورزی در مازندران جشن میلاد کوثر در شهرستان نور+تصاویر   توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید نوروز با طعم هیچ! امیدواریم برای شما چنین نباشد همراهی مسئولان و شهروندان بابل در کاشت نهال ایجاد 2100 شغل توسط بسیج سازندگی در مازندران/ مهم‌ترین پروژه‌های بسیج سازندگی در سال 96 اصلاح 12 کیلومتر از خطوط برق در محمودآباد غرس بیش از 500 اصله نهال صنوبر در مسکن مهر نکا/ رفع مشکلات، نهالی که باید در مسکن مهر کاشت مراسم روز درختکاری در هنرستان کشاورزی غرب مازندران   کاشت نهال در مسکن مهر شهرستان نکا به مناسبت روز درختکاری+تصاویر    

مسابقات دوی صحرانوردی بزرگسالان قهرمانی کشور در سوادکوه  

پنجمین دوره مسابقات ملی دومینو با حضور برترین تیم‌های این رشته در شهرستان قائم‎شهر  

تغییر رئیس آموزش‌وپرورش قائم‌شهر به سبک مدیرکل!

مزارع کلزا در شرق مازندران  

اطاعت از رهبری مهم‎‌ترین دغدغه شهید طاهر بود/ می‌دانستم آقا رضا شهید می‌شود

کشف 2 هزار عدد انواع مواد محترقه در بابل

تلاش برای نابودی کانون بدبختی‌های کشور

جریان زندگی در بازار هفتگی بندپی بابل  

زنگ طبیعت در چالوس به صدا درآمد  

بارکلا روستايي با 7 نفر جمعيت در گلوگاه  

 

با دیدن این کلیپ عشق به درخت را متوجه می‌شوید  

آیین افتتاح دفتر سایت خبری رامسرنوین برگزار شد+تصاویر  

بارکلا روستايي با 7 نفر جمعيت در گلوگاه  

ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مازندران که هیچ‌وقت بالفعل نشد

مزارع کلزا در شرق مازندران  

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

 

به لیلا بگو هوووو بکشه

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

پشت پرده علت سقوط هواپیمایی تهران ـ یاسوج

طمع، جان جوان 24 ساله رامسری را گرفت

«دودانگه ساری» معطر به عطر نامداران گمنام شد  

پرورش ماهی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در محمودآباد  

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران اعضای شورای شهر ساری در ۱۶ اردیبهشت با حضور در صحن علنی به استیضاح شهردار اقدام کردند.این استیضاح درحالی است که محمدحسین قبادی با رای کامل اعضای ششمین دوره شورای شهر انتخاب شده و بر مسند شهرداری ساری تکیه زد.

پرویز شعبانی رییس شورای شهر ساری در  نود و یکمین جلسه علنی اظهار کرد: تصمیم گیری و نظارت جزء وظایف ذاتی شوراست و یکی از ابزارهای نظارتی طرح سوال است که براساس ماده ۸۳ قانون شوراها از اختیارات نمایندگان مردم شهر است.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: تذکر و سوال در مناسبات اعضای شورای شهر و شهردار امری کاملا طبیعی است و نباید این موضوع را به اختلاف و مچ‌گیری تعبیر کرد لذا طرح سوال تذکر به شفافیت کاهش و  مشکلات منجر می‌شود.

شعبانی با قدردانی از زحمات شهردار ساری و معاونین رؤسای سازمان‌ها گفت: با وجود تلاش‌ها ضعف‌هایی هم وجود دارد چرا که بار سنگینی بردوش شهردار و معاونین است.

وی ادامه داد: بهبود عملکرد مجموعه مدیریت شهری هدف مشترک شهرداری و شورای شهر است، لذا هدف شورای شهر ساری از طرح سوال غرض ورزی نیست.

رئیس شورای هر ساری افزود: رسانه‌ها با رویکرد منصفانه و واقع‌گرایی همچون گذشته به سوال و جواب اعضای شورای شهر و شهردار مرکز استان بپردازند.

شعبانی با تاکید بر اینکه تذکر و سوال اعضای شورای شهر از روی دلسوزی است، افزود: مردم از شوراها به عنوان نماینده مردم توقع دارند، لذا از مردم عذرخواهی می‌کنیم که نتوانستیم توقعات شان را برآورده کنیم.

بازگرداندن ارزش افزوده به شهروندان

وی در خصوص ارزش افزوده گفت: در یک ماهه آخر سال اگر پیرامون ارزش افزوده مبلغی اضافه از شهروندان دریافت شده است شهرداری ساری می‌بایست این مبلغ را برگرداند، هرچند شهردار ساری نسبت به این موضوع ورود خواهد کرد و حاضر نیست در حق مردم‌ اجحاف شود.

رییس شورای شهر ساری درباره نهضت آسفالت در ساری گفت: آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر ساری بویژه مناطق الحاقی از مطالبات شهروندان‌ است و پروژه‌های نیمه تمام در حال پیگیری است که شاهد افتتاح آن در پایان شورای ششم خواهیم بود.

شعبانی درباره انتصابات در شهرداری ساری گفت: در انتصابات باید از نیروهای جوان‌ و تحصیلکرده در شهرداری ساری استفاده شود و طرح شایسته سالاری اجرایی شود.

حسین یوسفی نایب رئیس شورای شهر ساری نیز در جلسه استیضاح خاطرنشان کرد: قول‌هایی در خصوص اجرای برخی پروژه‌ها در شهرداری ساری داده شده بود پروژه‌هایی مانند ابن شهرآشوب و قارن که ابتر مانده است.

وی ادامه داد: آسفالت شهر کمترین حق شهروندان است که راه اندازی کارخانه آسفالت در همین راستا صورت گرفته بود و در همین راستا برای رسانه‌ها باید شفاف سازی شود.

این عضو شورای شهر ساری درباره هدایت آب‌های سطحی نیز گفت: این موضوع نیز معضل دیگری بوده که در بخش‌های کم برخوردار با کمترین بارش منجر به سختی در عبور مرور می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه خروجی اقدامات شهرداری برای مردم شفاف نیست، گفت: کارهای فرهنگی و ایجاد جشن‌ها با مبالغی گزاف که در گذشته انجام می‌شد اما در دوره فعلی با رقم ۲۵ میلیون تومانی برگزار شد.

 وی تاکید کرد: شهردار و سازمان شهری باید در جذب سرمایه‌گذار تلاش کند تا افزایش درآمد صورت بگیرد همچنین در خصوص جلب سرمایه گذار و مشارکت آنها با کمک نماینده ساری اقداماتی انجام شد اما تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری، تا پایان سال

سبحان بخشی، عضو دیگر شورای شهر ساری نیز در این استیضاح گفت: چندین بار از شهردار سوالاتی شد اما پاسخ شفافی دریافت نکردیم و مجبور به استیضاح شدیم.

وی از پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز مرهون تلاش‌های آقای مهندس طالبی شهردار سابق دانست و گفت:  تا پایان سال این پروژه نیروگاه زباله سوز ساری افتتاح می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به نامطلوب بودن فضای سبز در ساری، ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمامی که امروز توسط ‌شهردار ساری و شورای ششم در حال پیگیری است مربوط به ۱۰ سال اخیر است و بر زمین مانده بود که در حال بهره برداری است.

پاسخ شهردار ساری در جلسه استیضاح

محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر اظهار کرد: برای نخستین بار جزییات واریز شب عید را برای اعضای شورای شهر ارسال کردیم که از سه دوره شورای شهر در شهرداری مشغول خدمت هستم شهرداری تا کنون چنین گزارشی ارائه نکرده است.

وی افزود: طرح سوال و استیضاح حق قانونی شورای شهر است لذا این طرح سوال تلنگری به مجموعه شهرداری است که این فرصت را غنیمت می‌دانم.

شهردار ساری ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته پیگیر پرداخت حقوق و عیدی پرسنل بودیم و اگر کمک‌ کمیسیون‌های چند گانه شورا نبود این امر محقق نمی‌شد.

بدهی تامین اجتماعی، بلای جان شهرداری ساری

قبادی با اشاره به بدهی تامین اجتماعی گفت: بدهی تامین اجتماعی بلای جان شهرداری ساری شد. از ابتدای شورای شهر دوره ششم تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی پرداخت شده است شاید اگر این بدهی نبود چند تقاطع غیرهمسطح در شهر می‌توانستیم احداث کنیم‌.

وی با اشاره به اقدامات حوزه فضای سبز افزود: افزایش چشمگیر سرانه درآمدی و سهیمه قیر رایگان، سرانه فضای سبز با بهره برداری پارک‌ جنگلی سکوتپه در این دوره مدیریت اتفاق افتاده است.

شهردار ساری با اشاره به حجم بالای نیروی کار در بدنه‌ی شهرداری گفت: در دوره‌های گذشته شهرداری ساری حقوق‌ معوقه نداشته است در حالیکه مجموعه نیروهای شهرداری در حال حاضر در  بیشترین تعداد ممکن است.

قبادی با تاکید بر اینکه مدیریت استرس و تنش امنیت شغلی از ابتدای حضورم در شهرداری اولویت بوده است، گفت: در این راستا  دیگر شاهد اعزام پرسنل خانم شهرداری ساری به پارک‌های شهر جهت جمع آوری زباله نیستیم.

وی با اشاره به اخذ مصوبه شورای تامین جهت عدم مسدود کردن حساب شهرداری گفت: این مهم با کمک فرماندار مرکز استان میسر شده است‌.

شهردار ساری با قدردانی از مدیرکل مالیاتی گفت: رقم قابل توجه ارزش افزوده برای شهرداری ساری در نظر گرفته شده است که کمک شایانی خواهد بود.

پروژه هدایت آبهای سطحی در شورای شهر رد شد

وی در خصوص پاسخ به سوال عضو شورای شهر مبنی بر اقدام جمع آوری آب‌های سطحی گفت: درخواست اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی به مبلغ مصوبه ۳۳ میلیارد تومان، برای شورای شهر ارسال شد، اما شورای شهر این مصوبه را رد کرده و در جلسه شورای شهر فاقد اولویت تشخیص داده شد.

شهردار ساری گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیارد تومان پاداش میان ۵۰ نفر از پرسنل شهرداری ساری تقسیم  شده است، بنابراین اگر شورای شهر نسبت به اتخاذ سازوکار جدید جهت پرداخت پاداش و مزایا اقدام کند ما هم اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری