Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:25:29 GMT

ایجاد شکاف در زمین به‌واسطه برداشت بی‌رویه آب

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۲۳۶۲

ایجاد شکاف در زمین به‌واسطه برداشت بی‌رویه آب

بردسیر - مدیر امور منابع آب شهرستان بردسیر گفت: به‌واسطه برداشت بی‌رویه آب در اراضی روستای سرملک بردسیر، درز و شکاف در زمین به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، ابوذر قادری پور اظهار کرد: به دلیل برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی در اراضی روستای سرملک بردسیر، درز و شکاف در زمین به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با هشدار در خصوص بروز چنین اتفاقاتی افزود: روند توسعه درز و شکاف‌های به وجود آمده برای ساکنان محل کاملاً مشهود و محرز بوده و قطعاً در سنوات آتی باعث ایجاد خسارت به ابنیه و تأسیسات زیربنایی خواهد شد.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از منابع طبیعی تعطیل ناپذیر است

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به ضرورت حفظ اراضی ملی گفت: در حالی که سودجویان روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی را فرصت طلایی برای تخریب و تصرف منابع طبیعی می‌دانند بایستی ضمن برنامه ریزی دقیق و تعامل کامل میان نهادی با گشت‌های مشترک و مستمر از دست درازی به اراضی ملی پیشگیری کرد.

دادستان زرند با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تکالیف قانونی به دستگاه‌های مرتبط از قبیل اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور منابع آب جهت صیانت ابلاغ گردیده تا با نظارت کامل در صورت مشاهده هر گونه تخلفی گزارش فوری را جهت رسیدگی به دادسرای شهرستان ارسال نمایند.

وی بهترین راه صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست و ادامه داد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی مربوطه در ایام نوروز برای مقابله و برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، زیر ذره بین دستگاه قضایی بوده و در این راستا کوتاهی مسئولان در حفاظت از حقوق عامه و قصور در حفاظت از اراضی ملی و بیت المال آن هم به بهانه کمبود امکانات پذیرفتنی نیست.

 مدعی العموم زرند خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز و عدم گزارش آن، برای مدیران دستگاه‌های متولی مربوطه پرونده ترک فعل تشکیل و برخورد قانونی لازم با مقصرین احتمالی و اهمال کنندگان انجام خواهد شد. 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در پایان راهکار موثر و نهایی در جلوگیری از تصرفات غیر قانونی را اجرای کامل طرح کاداستر دانست و افزود: علی رغم تمامی اقدامات انجام گرفته در راستای شناسنامه دار نمودن اراضی که جای تقدیر دارد، اما برای تحقق کامل طرح کاداستر و تسریع اجرای برنامه پنجره واحد زمین نیازمند تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و همکاری شهروندان جهت سند دار نمودن املاک و اراضی خود هستیم که امیدواریم این مهم در سال پیش رو انجام گیرد.

شایان ذکر است با گزارش ضابطین و تشکیل پرونده در دستگاه قضایی، سال جاری با حکم دادگاه بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان زرند رفع تصرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی «مغانک» از دست زمین‌خواران
  • تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر پیشگیری از تصرف زمین های ملی
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • آزاد سازی اراضی ساحلی در شهرستان بابلسر
  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • صیانت از منابع طبیعی تعطیل ناپذیر است
  • جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت
  • واکاوی شکاف درآمد-هزینه دولت
  • هشدار داستانی به مسئولان دولتی برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران