Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:19:06 GMT

2 میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۲۶۸۴

2 میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است

مشهد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تاکنون 2 میلیون واحد مسکن مهر در سطح کشور به متقاضیان تحویل شده است.

حبیب الله طاهرخانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح 2300 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: مجموع واحدهای پروژه مسکن مهر در کشور 2 میلیون و 300 واحد است که بخشی از این مجموعه ها فاقد متقاضی و بخشی گرفتار پرونده های قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بخش عمده مسکن مهر کشور تحویل متقاضیان شده و بقیه آنها نیز تا پایان سال 1397 تحویل می شوند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به مدیریت 400 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید اشاره و بیان کرد: در خصوص واحدهای فاقد متقاضی نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از این واحدها در تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره)و سایر ارگانهای دولتی در اختیار آنها قرار می گیرند تا با تسهیلات مناسب ظرفیتی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد باشد.
وی گفت: اجرای بحث اصلی پروژه مسکن مهر و بخش عمده بهره برداریها به خصوص در خراسان رضوی در دوران فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است .
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن مهر دارای 2 بخش تکمیل ساخت واحدهای مسکونی است که بخش عمده آن تمام شده و مساله اصلی تامین زیرساختهای مسکن مهر نظیر آب، برق، فاضلاب و غیره است.
طاهرخانی ادامه داد: برخی سایتهای مسکن مهر نظیر پردیس و پرند نیز در مقیاس کلان ساخته شده اند و مسکن مهر را از پروژه مسکن سازی به پروژه شهرسازی تبدیل کرده است.
وی گفت: میزان خدمات روبنایی برای این پروژه ها حجم بالایی را شامل می شود و تامین مالی و زمان اجرا زمانبر است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: مساله اصلی در پروژه های مسکن مهر تامین خدمات روبنایی و زیربنایی است که در مجموعه شهرهای جدید به دلیل محدودیت منابع از محل منابع داخلی بخش خدمات روبنایی نظیر مسجد، کلانتری، مدرسه و غیره احداث می شود تا مردم دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: تمرکز وزارت راه و شهرسازی به ویژه در خراسان رضوی نیز با حمایت استاندار بر تکمیل این واحدها در کنار خدمات روبنایی مناسب شامل مدارس، فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز برای ساکنان است.
طاهرخانی گفت: تاکید دولت و وزارتخانه تحویل مسکن متناسب با شان مردم است و امروز 2300 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی به همراه تعدادی پروژه خدمات روبنایی با هزینه 163 میلیارد تومان بهره برداری شد.
7507/ 7505/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد، در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه اظهار داشت: در این پروژه ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب ۶ بلوک ۲۰ واحدی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ واحد از این پروژه در قالب ۳ بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحد‌ها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب ۳ بلوک در حال احداث است، گفت: این واحد‌ها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحد‌ها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای احداث ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحد‌ها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت احداث خواهد شد.

فرماندار یزد در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای احداث واحد‌های مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • متقاضیان خانه بخوانند / مسکن کارگری به کجا رسید؟
  • خبر خوب به متقاضیان خانه؛ مسکن کارگری در راه است؟
  • افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی