Web Analytics Made Easy - Statcounter

دن کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هشدار داد، چین در حال صرف "میزان پولی هنگفت" برای تقویت جایگاه و نفوذ بین‌المللی خود بوده که این هم مایه نگرانی همسایگانش و هم موجب تهدید نفوذ آمریکاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در یک جلسه استماع مجلس سنای این کشور با موضوع "تهدیدهای جهانی" گفت: اخیرا گزارشی منتشر شد که نسخه‌ای غیرطبقه بندی شده بود و در آن تصریح شد که چین حدود هشت میلیارد دلار را در ۶۸ کشور برای تحکیم یک جایگاه ژئواستراتژیک خود نه فقط محض اهداف اقتصادی و تجاری بلکه برای استفاده از تاسیسات نظامی هزینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که چین روز دوشنبه از بزرگترین میزان افزایش در بودجه نظامی خود در سه سال اخیر خبر داد؛ افزایشی که معادل ۸.۱ درصد برای سال جاری میلادی در نظر گرفته شده تا با استفاده از آن برنامه‌های مدرنیزه سازی نظامی چین به پیش برده شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز اقدام به پیشنهاد بزرگترین بودجه نظامی آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون کرده که قرار است برای تقویت حوزه توان هسته‌ای و مقابله با افزایش قدرت چین و روسیه صرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق‌کن در هنگام دریافت ۳۰ سکه بهار آزادی

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: فردی که مدعی نفوذ در یکی از کمیسیون‌های شبه قضایی استان بود با هوشیاری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی، اظهار داشت: فردی که مدعی نفوذ در یکی از کمیسیون‌های شبه قضایی استان بود با هوشیاری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری گلستان، شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: این متهم با این ادعا که می تواند با اعمال نفوذ، تاییدیه یک پرونده را در این کمیسیون بگیرد، درخواست 4 میلیارد تومان کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: با رصد دادستانی گرگان و حضور به موقع کارمندان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان این فرد هنگام دریافت 30 سکه تمام بهار آزادی به عنوان پیش پرداخت، دستگیر و روانه زندان شد.

آسیابی عنوان کرد: تحقیقات برای تکمیل این پرونده ادامه دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دادگستری گلستان برای کشف فساد، گفت: در 2 سال گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان،  129 کارچاق‌کن، وکیل و کارشناس متخلف، شاهد دروغین، جاعل اوراق قضایی و  مدعیان نفوذ شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • افشای «جدی‌ترین» حمله سایبری به مراکز دانشگاهی رژیم صهیونیستی
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • اعلام هشدار تازه؛ کسری بودجه و هجوم تورم بالا در ماه‌های آتی
  • نقشه ناکام کارچاق کن طماع با هوشیاری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری گلستان
  • پولی‌سازی کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • دستگیری یک کارچاق کن هنگام دریافت ۳۰ سکه بهار آزادی در گلستان
  • دستگیری کارچاق‌کن در هنگام دریافت ۳۰ سکه بهار آزادی