Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق شوراى شهر تهران تعطیلی این خط مترو را حاصل بى تجربگى مدیران جدید شهرداری دانست و گفت: این خط مترو مدتی بود راه اندازی شده بود و مردم از آن استفاده می‌کردند، بنابراین تعطیلی این خط آن هم به یکباره، قطعا موجب نارضایتى شهروندان می‌شود. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ اجتماعی شهری نظرات

محمد حقانى عضو سابق شوراى شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به تعطیلی خط هفت متروی تهران اظهار داشت: این خط مترو مدتی بود راه اندازی شده بود و مردم از آن استفاده می‌کردند، بنابراین تعطیلی این خط آن هم به یکباره، قطعا موجب نارضایتى شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: واقعیت این است که مدیریت شهرى در قبال جان شهروندان مسئول است، یعنى خطرى که احتمال وقوع آن وجود دارد و زمانی که آن تضمین‌هاى لازم از نظر ایمنى و امنیت در آن حوزه وجود نداشته باشد سعى مى‌شود راه اندازى و ادامه فعالیت آن بخش منوط به رفع مشکلات و معضلات باشد بنابراین نمى‌توانیم بگوییم به دلیل اینکه راه اندازى نشده شهروندان ناراضى هستند بلکه شهردارى تهران باید همت خود را در جهت رفع هر چه سریعتر این مشکلات و معضلات داشته باشد تا خط هفت مترو به ناوگان حمل‌و‌نقل شهرى اضافه شود.

عضو سابق شوراى شهر تهران تعطیلی این خط مترو را حاصل بى تجربگى مدیران جدید شهرداری دانست و گفت: اینکه برخى‌ها از عملکرد شوراى شهر انتقاد مى‌کنند باید بگویم به اندازه کافى طرح و لایحه در شوراى شهر تهران از دوره اول تا چهارم وجود داشته که متاسفانه اجرائى نشده و نظارتى هم در اجراى آن وجود نداشته است و علت این است که مدیریت شهرى خود را مقید به اینکه مصوبات شوراى شهر را آنطور که لازم است انجام دهد نمى‌دانسته و برخى را هم نیمه کاره رها کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اینکه برخى تصور مى‌کنند شوراى شهر دوباره به عنوان یک کارخانه تولید طرح و لایحه و نیز مصوبات زیادى را شروع کند، این امرى اشتباه است، من معتقدم شوراى پنجم باید یک بازنگرى از کل طرح‌ها و لوایحى که در ٤ دوره شوراى شهر گذشته تصویب شده اما در واقع با عدم اجراى آنها بلا اثر مانده، آنها را بررسى کند و مجددا در چرخه اجرا قرار دهد.

حقانی در ادامه با تأکید بر لزوم فاصله گرفتن شهرداری از مسائل حزبی و سیاسی، افزود: مدیریت شهرى اعم از شخص شهردار و همکارانش و شوراى شهر و شورایارى‌ها به هیچ وجه نباید به دنبال جناح و جناح بندى و کارهاى سیاسى شوند چرا که جناح بندى در امور شهرى آفت بزرگى است که ممکن است شوراى شهر و شهردارى و بخصوص شورایارى‌ها که فندانسیون هاى شوراى شهر در محلات شهر تهران هستند و به عنوان اعضاى ناظر و اثر گذار در محلات شهر مى‌توانند باشند و بنابراین نباید اینها را وارد مسائل جناحى و جناح بندى کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان گفت: البته ممکن است هر کس سیاست داشته باشد چرا که آدمى که سیاست نداشته باشد نمى‌تواند موفق باشد اما اینکه بیاییم در هر برهه‌اى آدم‌هاى اثرگذار را به علت اینکه به یک جناح دیگرى وابسته هستند را کنار بگذاریم این امر پسندیده‌اى نیست و همچنین مورد قبول مردم نیست چرا که مردم از سیاست بازى خسته شده اند به دنبال کارهاى اجرائى هستند.

انتهای پیام/

R1491/P1014143/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور

تین نیوز

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور و پیگیری های وزارت کشور جهت تأمین واگن های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وحیدی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن های جدید مترو مدتها قبل رها  شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدتها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه ها از انعقاد قراردادها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می برد نمی دانم اما اینکه چه کسی ضرر می کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند