Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: حفظ عزت و قدرت اسلام برای مسلمانان مهم است و مسلمانان در این زمینه وظیفه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان از کارهایی که سبب می‌شود اسلام انحطاط پیدا کند، باید گریزان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در روایات تمام کارهای مسلمانان را به خودشان واگذار کرده ولی نباید کاری کنند که سبب ذلتشان شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر دشمنان اسلام، کفار، منافقان، استکبار و صهیونیست‌ها بیایند و بخواهند به ما نصحیت کنند ولی پیشنهاد آنها بر خلاف عزت اسلام باشد؛ قبول کردن حرف آنها برخلاف اسلام بوده و سلطه پذیری و ذلت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران گفت:  وزیر امور خارجه فرانسه با ترامپ همفکر و دوست است و خودش به عربستان موشک می‌فروشد و با آنها مردم یمن را می‌کشند و وقتی از آنها سؤال می‌شود می‌گویند موشک فروش هستیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه فرانسه به ایران آمده و درباره موشک نصیحت می‌کند ولی مأیوس برگشت و مشاهده کرد مسلمانان چه اندازه‌ از نظر فکر و فرهنگ در سطح بالا هستند. باید در برابر دشمنان بیدار باشیم و عزت و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: در روزنامه‌ها خوانده می‌شود که مسؤولانی که سر کار هستند می‌گویند مردم به ما رأی دادند و نباید هر چه گفتیم حرفی بزنند. باید به آنها گفت رأی مردم چک سفید نیست و معنای رأی این است که شما به قانون اساسی عمل کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رأی به معنای این نیست هر چه خواستید عمل کنید گفت: مردم بر اساس نظام و قوانین رأی می‌دهند تا به قانون اساسی و وعده‌ها عمل کنید. مردم به شما رأی دادند تا از نظر معیشت در سختی نباشند ولی روز به روز اجناس گران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معنای رأی دادن مردم به معنای چک سفید نیست که هر چه دلتان خواست عمل کنید بلکه باید بر اساس قانون اساسی باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع علمای سوریه ابراز امیدواری کردند که روزی در قدس نماز جماعت اقامه می‌شود بنابراین باید برای پیروزی و عزت اسلام تلاش شود.

انتهای پیام/78003/آ40

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

سخنگوی کاخ سفید به اقدام دانشجویان در تسخیر دانشگاه کلمبیا در نیویورک واکنش نشان داد و موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان در سراسر آمریکا از هفته گذشته در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آغاز شده است که درگیری‌ها با نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده بالا گرفته است.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

سخنگوی کاخ سفید در مورد وضعیت غزه و احتمال حمله به رفح نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک عملیات زمینی بزرگ در رفح را شاهد باشیم که ایمنی غیرنظامی‌های فلسطینی را در نظر نمی‌گیرد. 

وی در ادامه افزود، اما آنچه اکنون پیش روی ما است، یک پیشنهاد برای توافق اسرا است که منجر به 6 هفته آتش بس در هر کجای غزه می‌شود.

کربی در راستای سیاست‌های آمریکا برای انداختن توپ در زمین حماس بمنظور پذیرش شروط پیشنهاد شده، اظهار داشت که توافق اسرای جدید یک توافق خوب است که واشنگتن از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در مورد میزبانی چین از مذاکرات حماس و فتح برای دستیابی به آشتی ملی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است