Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نيکشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 12 هزار اصله نهال سازگار با آب و هواي منطقه با هدف ترويج فرهنگ درختکاري، در نقاط مختلف شهري و روستايي اين شهرستان غرس شد.

عزيزالله رندبلوچ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اداره منابع طبيعي و آبخيزداري هر سال در اسفند اقدام به توليد و توزيع رايگان انواع نهال مثمر و غير مثمر ويژه فضاي سبز مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در مجموع 24 هزار اصله نهال در بخش لاشار و 12 هزار اصله نهال در شهر نيکشهر توليد شده که هم اينک 12 هزار نهال از نوع بادام کوهي، گز روغن، انار شيطان، کنوکارپوس، بنه، خيال، بيد، جغر، کلير، کهير، کنار و گونک آماده توزيع است.
وي ادامه داد: 15 تا 21 اسفند نهال هاي توليد شده در شهرها، روستاها، اماکن تفريحي و گردشگري و مساجد نيکشهر توزيع مي شود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نيکشهر بيان کرد: متقاضيان براي تحويل رايگان نهال مي توانند به اين اداره مراجعه کنند.
رند بلوچ گفت: طرح هاي زيادي از جمله کاشت درخت در سطح 300 هکتار در جگردک لاشار، تنگه سرحه و دانشگاه پيام نور در اين هفته در حال اجراست.
وي تصريح کرد: منابع طبيعي با مردم و براي مردم است و از شهروندان انتظار مي رود هر نفر يک درخت بکارد که اگر اين امر تحقق پيدا کند در يک روز حدود هشتاد ميليون درخت در ايران اسلامي کاشته مي‌ شود.
وي افزود: نيکشهر منطقه اي با پوشش گياهي خليج عماني شامل انواع گونه هاي کلير، کهور ايراني، چگرد و کنار است.
به گزارش ايرنا نيکشهر از شمال به شهرستان هاي ايرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان هاي قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان هاي کنارک و چابهار، از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نيکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزي براساس سرشماري نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعيت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر