Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در استان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: کانون های مصوب ما ۶۰۰ کانون در سطح استان است و همچنین رتبه اول حوزه کمی در سطح کشور را داریم.

قاسمی ابراز داشت: ۸۰ درصد مساجد استان دارای کانون است که از این تعداد ۱۹ کانون تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه هجدهم اسفند سالروز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: ربع قرن از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد می گذرد.

وی افزود: ۱۰۳ باب کتابخانه مخزن دار و ۳۲۵ کتابخانه باز، ۴۱ مورد خانه نور، ۳۶ هسته پژوهش، چهار مرکز خانه دیجیتال، ۳۲ گروه تواشی و سرودهای انقلابی در قالب مساجد به فعالیت می پردازند.

قاسمی از برگزاری ۱۲ جشنواره قرانی در استان با حضور ۱۵۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: همچنین سوگواره شعر امام سجاد(ع) به شکل منطقه ای و کشوری با هدفگذاری آشنایی با امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه اجرایی شد.

وی از برگزاری دوره های مختلف آموزشی با محوریت کتابداری، آسیب های اجتماعی و ... خبر داد و گفت: هشت دوره کتابداری و ۱۰۰ کارگاه آموزش و مشاوره آسیب های اجتماعی نیز عملیاتی شد.

قاسمی جشنواره شعر گلدسته های سپید را از دیگر برنامه های برگزار شده با حضور بیش از یکهزار اثر دانست و گفت: هر ساله به مناسبت ایام الله دهه فجر نیز جشن هایی در مساجد اجرایی می شود و تبیین دستاوردها، خاطره گویی و جشنهای مختلف نیز عملیاتی می شود.

وی افزود: جشن های دهه کرامت نیز از دیگر برنامه هایی محسوب می شود که با هدفگذاری در حوزه های مختلف اجرایی می شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار داشت: همایش اندیشه های آسمانی با اعزام نخبگان مساجد و کانون ها و مدیران برتر به مشهد مقدس برگزار می شود و با ارزیابی ظرفیت ها و برنامه ها، از مدرسین برتر کشوری نیز برای تدریس استفاده می شود.

وی دوره های آموزشی نخبگان روستایی و تجلیل از آنها را از مهمترین برنامه های حوزه روستایی دانست و بیان کرد: ۲۴۳۰ نفر از استان در سال های اخیر در دوره های کشوری شرکت کرده اند.

قاسمی برگزاری همایش مسجد و جهان اسلام در سطح استان با حضور افراد توانمند را از اقدامات سالهای گذشته دانست و گفت: برنامه شیوه های نوین تدریس، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره فیلم و عکس، برگزاری طرح های قرانی در سطح استان با حضور ۶۰۰۰ نفر و برگزاری طرح تفسیر کوتاه در ۵ دوره نیز در سالهای گذشته تاکنون اجرایی شد.

قاسمی از افزوده شدن ۵۰ کانون در سال ۹۶ به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

قاسمی با اشاره به تقسیم بندی کانونهای مساجد، گفت: کانون های ما به کانون های تخصصی، عشایری، روستایی، مصلی و کانون دانشگاهی تقسیم می شود.

مسئول دبیرخانه کانوهای فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: همچنین برنامه تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جمعه و مدیران برتر ۱۹ اسفند برگزار می شود.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: غرس ۱۸۸۰ اصله درخت به تعداد شهدای استان عملیاتی خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند