Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@17:54:44 GMT

چاره ای جز دوبله آثار کره‌ای نداریم

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۳۹۹۴

چاره ای جز دوبله آثار کره‌ای نداریم

به گزارش جهان نيوز، علی همت مومیوند درباره دوبله آثار کره ای و چینی و اینکه چرا دوبلورها گویندگی این آثار را می پذیرند، بیان کرد: سریال های سطحی کره ای و چینی برای تلویزیون خریداری می شوند و دوبلورها هم ناگزیر هستند دوبله این آثار را بپذیرند.
وی درباره اینکه آیا تا به حال مشکلات خود و نارضایتی از خرید این آثار را با مسئولان در میان گذاشته اند یا خیر؟ بیان کرد: خرید این سریال ها دست ما و حتی واحد دوبلاژ نیست و تحت اختیار اداره کل تامین برنامه های خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هر بار جلسه ای درباره مشکلات خودمان با هر یک از مسئولان گذاشته ایم به نتیجه نرسیده و این موضوع هم از همان دست مسایل است.

این دوبلور باسابقه اضافه کرد: البته از وقتی که مجتبی نقی یی به سمت مدیر امور دوبلاژ سیما منصوب شده است به دلیل تجربه و سابقه زیادی که در این حوزه دارد همراهی زیادی با ما داشته است. او مسایل و مشکلات دوبلورها را می داند ولی بسیاری از مسایل و سیاستگذاری ها را او هم نمی تواند حل کند چون این سیاستگذاری ها از جایی بالاتر از واحد دوبلاژ است و به خود صداوسیما تعلق دارد.

مومیوند در پاسخ به اینکه چقدر این سریال های کره ای مخاطب دارند، اظهار کرد: خیلی به ندرت پیش می آید که یک سریال کره ای یا چینی مثل «جومونگ» یا «جواهری در قصر» میان مردم جا باز کند و مخاطبان زیادی داشته باشد و باقی آثار کره ای و چینی ضعیف هستند.

وی با مقایسه سطح این سریال ها با آثار آمریکایی اظهار کرد: من از شاگردان استاد جلال مقامی هستم و او کسی بود که به تاثیر آثار آمریکایی بر روند دوبله ما اشاره داشت. خیلی فرق می کند که شما به جای یک هنرپیشه آمریکایی حرف بزنید و یا به عنوان شخصیت چینی سریالی را دوبله کنید.  

مومیوند در پایان درباره فعالیت های این روزهای خود در حوزه دوبله بیان کرد: اکنون مشغول دوبله مجموعه ای از سریال های خارجی برای نوروز ۹۷ هستم. کار ما هم مثل بازار شده است و همه یک باره سراغ آثار شب عیدی می روند. بچه های ما حدود یک سال است که بیکار هستند و حالا الان یک باره سرشان شلوغ شده است و چند فیلم انیمیشن و سینمایی و... باید دوبله شود.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، یک فضاپیمای حامل ۳فضانورد چینی ماموریت شنژو۱۸ کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ پهلو گرفت. این جدیدترین اقدام در برنامه فضایی چین با هدف فرستادن فضانوردان به ماه تا ۲۰۳۰ میلادی است.

خدمه از کپسول که روی یک موشک لانگ مارچ ۲F سواربود، پیاده شدند. این موشک از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین در سالع ۱۲:۵۹ دقیقه روز پنج شنبه به فضا پرتاب شده بود.

در نخستین ساعات روز شنبه فضاپیما به طور موفقیت آمیز کنار ایستگاه فضایی چینی پهلو گرفت.

رهبر این ماموریت گوانگ فو خلبان جت جنگنده و فضانوردی است که قبلا در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ماموریت فضایی شنژو ۱۳ شرکت کرده بود. در کنار او لی کانگ و لی گوانگ سو فضانوردان چینی برای نخستین بار به فضا سفر کردند.

پیش بینی می شود تیانگونگ تا حداقل ۱۰ سال دیگر در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر سطح زمین،مدار بزند.

کد خبر 6088937 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • اینجا صدا جان می‌گیرد
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟