Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - استاندار مرکزي گفت: اصل اهليت و ظرفيت هاي مديريتي متقاضيان در واگذاري شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند رعايت شود.

به گزارش ايرنا، سيدعلي آقازاده روز چهارشنبه در بازديد از شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند،افزود: واگذاري واحدهاي توليدي به بخش خصوصي و چابک سازي دولت بر اساس قانون تاکيد شده است و همه موظف به احترام و پذيرش قانون هستند، اما سازمان خصوصي سازي نيز بايد ظرفيت مديريتي و مالي متقاضيان را در نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در 10 سال گذشته واحدهاي توليدي بسياري که از شرايط مناسب توليدي و درآمدي برخوردار بودند به بخش خصوصي واگذار شدند که امروز به دليل سوء مديريت و نبود نظارت هاي کافي به تعطيلي کشيده شده اند.
استاندار مرکزي اظهار کرد: واحدهاي توليدي هپکو و آونگان اراک نمونه بارز واحدهاي موفقي هستند که به دليل واگذاري هاي بي برنامه نه تنها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند، بلکه به بار سنگيني براي دولت تبديل شده اند.
وي افزود: پالايشگاه شازند به عنوان نماد ارزشمند مهندسي و اقتدار نظام اسلامي مورد حمايت استانداري مرکزي است و مکاتبات بسياري نيز در واگذاري اصولي اين شرکت با سازمان خصوصي سازي و وزارت اقتصاد و دارايي انجام شده است.
آقازاده اضافه کرد: پالايشگاه شازند بعد از 25 سال، امروز در شکوفايي مثال زدني و بهره وري بالا قرار دارد و با توليد روزانه 16 ميليون ليتر بنزين و 12 ميليون ليتر گازوئيل نقش مهمي در خودکفايي محصولات نفتي در کشور دارد بنابراين واگذاري اين واحد پالايشگاهي بايد به شکلي برنامه ريزي شود که ضمن حفظ اين جايگاه ارزشمند، به ظرفيت توليد روزانه اين شرکت اضافه شود.
وي گفت: سازمان امور مالياتي از ابتداي بهمن ماه امسال حساب هاي بانکي شرکت پالايش نفت امام خميني (ره) شازند را مسدود کرده که براي گشايش اين حساب ها نيز پيگيري هاي لازم در دست انجام است.
استاندار مرکزي يادآوري کرد: همه توليدات شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند با نظارت هاي دولتي به فروش مي رسد و درآمد آن نيز به خزانه دولت واريز مي شود و سازمان امور مالياتي بايد از مراجع ديگر به دنبال جذب ماليات پالايشگاه باشد.
آقازاده افزود: با توجه به نزديک شدن به زمان تعمير اساسي پالايشگاه و بروز خطرات ناشي از تاخير در اين اقدام مهم، سازمان امور مالياتي بايد در اسرع وقت نسبت به گشايش حساب هاي بانکي اين شرکت اقدام کند.
وي، نسبت به جذب نيروي انساني در تعميرات اساسي و خريد محصولات مورد نياز پالايشگاه، از داخل استان تاکيد کرد.
مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند نيز گفت: اين شرکت با توليد روزانه 250 هزار بشکه بيشترين توليد از نفت خام را در بين پالايشگاه هاي کشور دارد.
عليرضا امين افزود: مرحله نخست پالايشگاه شازند با ظرفيت روزانه 150 هزار بشکه تبديل نفت خام بعد از جنگ تحميلي به بهره برداري رسيد و طرح توسعه اين شرکت نيز از سال 1385 آغاز شد.
وي اظهار کرد: بعد از اجراي طرح توسعه توليد گاز مايع اين واحد پالايشگاهي از روزي يک ميليون ليتر به سه ميليون 600 هزار، بنزين سوپر از يک ميليون بشکه به سه ميليون 600 هزار بشکه، بنزين يورو چهار از سه ميليون 700 هزار به هشت ميليون و 600 هزار بشکه، گازوئيل از هفت ميليون 700 هزار به هشت ميليون و 900 هزار بشکه و توليد گوگرد از 60 به 650 تن رسيد.
وي عنوان کرد: افزايش ظرفيت از 150 به 250 هزار بشکه، افزايش توليد بنزين در ازاي کاهش نفت کوره، افزايش کيفيت محصولات فعلي و آينده به استانداردهاي يورو چهار و اصلاح فرآيندها براي دريافت خوراک مخلوط نفت خام سبک و سنگين به جاي نفت سبک، مهمترين اهداف طرح توسعه اين پالايشگاه بود.
شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند پس از جنگ تحميلي بهره برداري شد و طرح توسعه اين واحد نيز از سال 1385 آغاز و تيرماه سال 89 به بهره برداري رسيد.
2 هزار و 403 نفر در شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند اشتغال دارند.
3017/6991/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مهندس آرش عباسی،با اشاره به اینکه مراحل ساخت این طرح بزرگ ملی طبق برنامه ریز های انجام شده و بر اساس هدفگذاری های هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است افزود:  در این واحد و واحد های پایین دستی آن از جمله HPU، LPG Merox ، Prime G  و PRU با وجود گذشت زمانی کوتاه، شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده ایم، بطوری که در بخش مهندسی بیش از ۵۰ درصد، در بخش تامین بیش از ۲۰ درصد و در بخش اجرا نیز بیش از ۳ درصد پیشرفت حاصل شده است.

مدیر پروژه واحد های پالایشی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: این پروژه با توجه ویژه به تولید محصولات مطابق با  استانداردهای زیست محیطی تعریف شده است و منافع اقتصادی فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.

عباسی، میزان ظرفیت خوراک واحد  RFCC را ۹۱/۳۰۰  بشکه در روز عنوان کرد و گفت: این واحد در زمان بهره برداری، روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه بنزین با استاندارد یورو ۵، بوتان، پروپان، پروپیلن و LCO  (گازوئیل) تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.

مدیر پروژه واحد های پالایشی پتروپالایش سهروردی از تکمیل و بهره برداری این طرح، طبق برنامه ریزی ها، تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که با استفاده از توان کارکنان متخصص شرکت پترو پالایش سهروردی صفاهان، پیگیری های مدیریت محترم پتروپالایش سهروردی و حمایت های مدیریت محترم هلدینگ پتروپالایش اصفهان،  واحد RFCC زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

گفتنی است فرایند RFCC یکی از مهمترین فرایندهای پالایشگاهی بوده که هدف آن، تبدیل برش های سنگین و کم ارزش نفتی همچون ضایعات و ته ماندهای نفتی برجهای تقطیر پالایشگاهی به فرآورده های با ارزش، سبک و اهمیت اقتصادی فراوان است. بدین منظور ته ماند برج تقطیر، ابتدا به واحد RHU جهت کاهش ترکیبات سولفوردار، نیتروژن دار و همچنین فلزات ارسال می گردد. سپس خروجی RHU به واحد RFCC جهت شکست کاتالیستی و تبدیل به محصولات با ارزش وارد می¬گردد.

افزایش ضریب پیچیدگی پالایشگاه، سوددهی بالا، کاهش آلایندگی زیست محیطی، ارزش افزوده بالا، اشتغال زایی و بهبود اقتصاد استان از مزایای ساخت واحد RFCC است. سرمایه این واحد عظیم صنعتی بالغ بر یک میلیارد یورو برآورد گردیده که با اعمال ارزش زمانی پول، ۴ سال پس از بهره برداری در سال ۱۴۰۹، سرمایه آن بازگشت خواهد شد.

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان از شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان یک شرکت سبز زیست محیطی است که برای افتخار ایران و ایرانی تلاش می کند تا روزهایی آباد را رقم بزند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز