Web Analytics Made Easy - Statcounter


رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر روند ثبت و اجرایی شدن صندوق «جسورانه» سینما را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بعد از ظهر دیروز ۱۵ اسفندماه با شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و روند ثبت و اجرایی شدن صندوق «جسورانه» سینما را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و سعید فلاح پور عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، ابراز امیدواری شد که تا پایان سال جاری مراحل ثبت صندوق «جسورانه» سینما به اتمام برسد.

در این دیدار محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی نیز از راه اندازی صندوق «جسورانه» سینما به عنوان یک راه جدید و قابل اعتماد برای جذب سرمایه در صنعت سینما یاد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با راه اندازی این صندوق بتوان شاهد افزایش رونق در صنعت سینما باشیم.

از سویی دیگر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر به عنوان بازوی مالی و اقتصادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌ شود، گفت: این صندوق با مشارکت فارابی اقدام به راه اندازی صندوق «جسورانه» سینما در بورس کرده است.

سیدحسین سیدزاده با اشاره به اینکه این صندوق قرار است با تعریف پروژه های سینمایی و جذب سرمایه برای آنان از طریق عرضه واحدهای سهام صندوق «جسورانه» به تامین مالی در این راستا اقدام کند، اظهار کرد: این اولین باری است که فعالان بازار بورس و سرمایه می‌توانند به صورت غیرمستقیم در پروژه های سینمایی مشارکت و سهامداری کنند که با توجه به ذات شناور بودن خرید و فروش سهام یعنی یونیت صندوق «جسورانه» سینما این بستر می‌تواند فرصت جذاب و مناسبی برای فعالان بازار و حتی هنرمندان و اصحاب رسانه باشد.

بنابر اظهارات مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، این صندوق در تلاش است تا بعد از اجرای مرحله اول این طرح، برای دیگر بخش های هنری و فرهنگی از جمله موسیقی و هنرهای تجسمی اقدام به راه اندازی نمونه این صندوق برای جذب سرمایه در این حوزه های هنری کند.

همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست به عنوان یک نهاد تخصصی در این بخش اقدام به شرح پروژه های مختلف سینمایی برای تامین سرمایه در صندوق «جسورانه» سینما کرد.

true برچسب ها : ایجاد صندوق سرمایه گذاری فیلم زیر نظر بورس/ مردم سهام می خرند true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است

به گزارش همشهری آنلاین، «اقتصاد ایران توان تحمل تنش و جنگ، پس از تلافی حملات تل‌آویو را ندارد». این سخنان مجری تلویزیون اسرائیلی پس از حمله این رژیم به کنسول‌گری ایران واقع در دمشق است.

حال مدتی پس از پاسخ تنبیهی ایران با شلیک صدها پهباد و موشک کروز و بالستیک به اراضی اشغالی، مدیر شرکت انگلیسی Amtelon مچ وجتال که به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی در بورس ایران فعال است، می‌گوید که سرمایه‌گذاری برای خارجی‌ها در بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی به واسطه سود دلاری بالا ریسکی ندارد.

بلومبرگ نیز اخیرا در گزارشی نوشت، ایران با ۶۰۰ شرکت در ۵۰ صنعت مختلف بزرگترین بازار بورس ناشناخته جهان را در اختیار دارد.

برای اولین بار است که بلومبرگ سرمایه‌گذاری در ایران را به افراد خارج از کشور توصیه کرده و سابقه‌ای از چنین گزارش‌هایی وجود ندارد.

شاخص کل بورس تهران پس از پاسخ تنبیهی به تل‌آویو تا ۲.۱ درصد رشد نسبت به شرایط پیش از پاسخ را ثبت کرده است.
مرور تجربیات کشورهای توسعه‌یافته بیانگر آن است که معنای جدید توسعه همزمان با تحولات جدید تغییر کرده و امروزه تنها توسعه در همه ابعاد اقتصادی، امنیتی، سیاسی، نظامی و ... می‌تواند رشد پایدار تثبیت و تضمین شده به همراه داشته باشد.

کارشناس اقتصادی بهمن آرمان مسیر توسعه ایران را از راه رفع تحریم و ارتباط با قدرت‌های جهانی میسر دانسته و معتقد است که با در پیش‌گرفتن سیاست‌های تنش‌زدا می‌توانیم تعداد قابل‌توجهی پروژه‌ توسعه‌ای کشور در زمینه‌های مختلف را به نتیجه برسانیم و با ورود سرمایه خارجی و امکان تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای از طریق بازارهای مالی توسعه پیدا کنیم.

در مقابل کارشناس ارشد دیپلماسی مهدی خراطیان ایده رفع تحریم و رسیدن به توسعه اقتصادی را منقضی شده و ساده‌انگارانه می‌داند و می‌گوید که هروقت تهران نشان داده که تعیین‌کننده معادلات امنیتی منطقه است، فرایند عادی‌سازی حضور اقتصاد کشور در اقتصاد جهانی با سرعت بیشتری پیش رفته است، با این دستور کار تحریم هم ناکارآمد خواهد بود.

امنیت، قدرت سیاسی، اقتصاد، توان نظامی و فرهنگ دیگر امرهای جدا از هم نیستند و یک کشور برای توسعه باید در همه این بخش‌ها نقش ویژه‌ای در جهان بلند کند. در این راستا جانمایی کشور در هم‌بست‌های موسوم کریدور می‌تواند سریع‌ترین راه رسیدن به توسعه قلمداد شود.

کد خبر 849111 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بورس تهران اقتصاد سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم