Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@02:03:51 GMT

نخستین حراج طراحی تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۴۲۵۸

نخستین حراج طراحی تهران برگزار می‌شود

نخستین حراج بزرگ طراحی معاصر با عنوان «چکش و طراحی» و با ارائه آثار بزرگان این رشته در موزه طراحی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این رویداد آثاری از 60 هنرمند معاصر همچون هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیری، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصراللهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به نمایش درخواهد آمد و به بالاترین قیمت فروخته می‌شود.

این رویداد همچنین در کنار آثار بزرگان و پیشکسوتان طراحی، آثار طراحان جوان را نیز به نمایش می‌گذارد.

فرهاد گاوزن، موسس موزه طراحی در این باره گفت: این حراج فرصتی مناسب و شاید تکرارنشدنی برای طراحان جوان است که طراحی‌های خود را در کنار آثار چهره‌های سرشناس هنر طراحی به معرض دید و داوری بینندگان و مخاطبان حرف‌های این حوزه قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد: برای نخستین بار تلاش کردیم رویدادی ویژه و مختص طراحی ایجاد کنیم که در آن موضوع اقتصاد این هنر نیز مطرح باشد؛ ما طراحان قدرتمندی داریم که آثار آنها قابلیت و ظرفیت آن را دارد که به اقتصاد حوزه تجسمی رونق دهد.

گاوزن ادامه داد: نمایشگاه چکش و طراحی که روز افتتاحیه آن همراه با حراج آثار خواهد بود، آثاری در ابعاد متوسط و کوچک از هنرمندان ارائه خواهد کرد؛ به عنوان تجربه نخست در این زمینه تلاش کرده‌ایم مجموعه‌ای نفیس و پرارزش در معرض دید و خرید مجموعه‌داران قرار دهیم.

این رویداد روز جمعه، 18 اسفندماه از ساعت 16 تا 22 در موزه طراحی به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک 9 برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار تا 20 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران

علی دارابی در دیدار با سیداحمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در محل ایکوم ایران با تاکید بر تمرکززدایی از برنامه‌های پایتخت محور، اظهار داشت: پایتخت سیاسی کشور با پایتخت‌های میراثی متفاوت است و تلاش ما، حفظ، صیانت و اعتلای میراث فرهنگی ایران در تمام نقاط کشور است.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: با همین دیدگاه، برای برگزاری ۱۰ نمایشگاه استانی از آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تهیه فهرست اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر

دارابی در این دیدار بر حفظ جایگاه مردمی میراث فرهنگی و اهمیت پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از خرد جمعی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص موزه‌داری و همکاری با ایکوم در آموزش به ویژه در حوزه راهنمایان موزه تاکید کرد.

سیداحمد محیط طباطبایی در این دیدار که هادی میرزایی، مدیرکل موزه‌ها هم حضور داشت، ترجمه فصلنامه «ایکوم نیوز» را با افزودن الحاقات با همکاری اداره‌کل موزه‌ها پیشنهاد داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد با پرداخت هزینه، اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر و خرید و فروش غیرقانونی (Red List) تهیه شود.

رئیس ایکوم ایران با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها اظهار داشت: در روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت، داوری آیین موزه برتر با همکاری کارشناسان ایکوم و اداره‌کل موزه‌ها انجام می‌شود تا نتیجه در روز جهانی موزه‌ها، اعلام شود.

در این دیدار مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره‌کل موزه‌ها و ایکوم امضا خواهد شد، همکاری‌های مشترک فی‌مابین گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما