Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بهزیستی کشور براساس جمعیت شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ۳ سهمیه برای اورژانس اجتماعی به استان اصفهان اختصاص داده است، گفت: مکاتبات لازم انجام شده تا سهمیه‌ای نیز برای فولادشهر در نظر گرفته شود. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان با بیان اینکه پیشگیری و درمان باید از طریق اجتماعی شدن صورت گیرد، اظهار داشت: امروزه در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد نیازمند افزایش تیم‌های اجتماع محور بهزیستی هستیم چرا که بسترسازی مبارزه با مواد مخدر از طریق اجتماعی شدن آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد بسیار کلیدی است، افزود: ما در تلاش هستیم بالغ بر 60 تسهیل‌گر در شهرستان لنجان تربیت و کادرسازی کنیم تا با استفاده از ظرفیت این افراد بتوانیم گام‌های استوارتری در حوزه آموزش برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: حدود 2 ماه پیش نخستین موبایل‌سنتر استان اصفهان راه‌اندازی شد و امروز شاهد تصویب راه‌اندازی دومین موبایل سنتر در استان اصفهان و در شهرستان لنجان هستیم که قطعأ تحقق این مهم کمک شایانی به پیشگیری از برخی آسیب‌ها خواهد کرد.

تاسیس اورژانس اجتماعی در فولادشهر

وی ادامه داد: بهزیستی کشور بر اساس جمعیت شهرهای بالای 50 هزار نفر 3 سهمیه برای اورژانس اجتماعی به استان اصفهان اختصاص داد، پس ازمکاتبات انجام شده اعلام شد سهمیه‌ای برای فولادشهر در نظر گرفته شود چرا که امروز اسکان در مسکن مهر این شهر را شاهد هستیم و افزایش جمعیت قطعأ آسیب‌های فراوانی را به‌دنبال خواهد داشت.

فرشاد بیان کرد: تحقق این مهم نیازمند رایزنی سطح ملی است تا شاهد تحقق این مهم در فولادشهر باشیم.

مشکل وام بهبودیافتگان در نداشتن ضامن است

وی بیان کرد: استان اصفهان در پرداخت وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد هیچ‌گونه محدویتی ندارد و همچنان نیز فرصت معرفی این افراد به بانک‌های عامل وجود دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که مشکل بهزیستی معرفی بهبود یافتگان برای دریافت وام اشتغال نیست بلکه مشکل اصلی مسئله نبود ضامن بانکی برای افراد بهبود یافته است، این افراد نمی‌توانند ضامنی را به بانک معرفی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: ما در اجرای طرح مالی خرد در سال‌های گذشته تجربه خوبی داشته‌ایم و استقبال از این طرح آن هم با سود 14 تا 18 درصد بیشتر از وام اشتغال بهبودیافتگان که با سود 4 درصد پرداخت می‌شود بوده، چراکه ضامن‌های زنجیره‌ای برای طرح مالی خورد در بانک‌ها پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مالی خرد، 126 گروه مالی در استان وجود دارد که وام‌های پرداختی نیز صد در صد بازپرداخت داشته و بانک‌ها در این مورد هیچ‌گونه مشکلی نداشته‌اند. از این جهت به‌نظر می‌رسد باید در مورد ضمانت بهبود یافتگان اعتیاد برای دریافت وام اشتغال چاره‌اندیشی شود.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان در لنجان

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان لنجان نیز اظهار داشت: اعتیاد یک بحران جهانی و یک آسیب ‌اجتماعی است و بر همین اساس اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امری مهم و اجتناب ناپذیر به‌شمار می‌آید چراکه آگاه بودن مردم از خطرات و مضرات مصرف مواد سبب کاهش گرایش به سوی مواد می‌شود.

سید محسن سجاد افزود: بر همین اساس باید از ظرفیت مردم در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کنیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان در قالب طرح آرامش بهاری در شهرستان لنجان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و با اولویت نقاط مرکزی شهرهای شهرستان اجرایی می‌شود. در این طرح معتادان متجاهر با هماهنگی‌های انجام شده در کمپ‌های ترک اعتیاد استقرار داده می‌شوند و تا ترک اعتیاد در این کمپ‌ها خواهند ماند.

فرماندار لنجان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که هدف این طرح تنها جمع‌آوری معتادان متجاهراست نه هر معتادی. این افراد با خصوصیات ظاهری مشخصی مانند پرخاشگری که ظاهر مناسبی ندارند، با دیگر معتادان متفاوت هستند و چهره شهر را زشت می کنند. به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس ازجمع آوری به مراکز تعریف شده اعزام و تمام اقدامات آموزشی، بهداشتی، تربیتی و... برای آنها اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: البته تعداد معتادان متجاهر در شهرستان لنجان زیاد نیست اما همین تعداد هم باید شناسایی شوند و تحت درمان قرار گیرند.

مشکل کمپ ترک اعتیاد بانوان شهرستان لنجان

فرماندار لنجان اظهار داشت: تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان شهرستان لنجان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند؛  یکی از مشکلات این کمپ مکان استقرار این مجموعه بوده و طی سال‌های گذشته هر مکانی برای آن نظر گرفته شده ظرف مدت کوتاهی تخلیه شده است. از این رو باید برای رفع مشکلات این کمپ نگاهی ویژه و به نوعی استانی داشت تا در آینده دچار چالش نشویم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان نیز گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه مشغول به خدمت‌رسانی است و از این جهت اداره بهزیستی شهرستان لنجان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیشتر تمرکز خود را بر روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی به منظور مبارزه با مواد مخدر معطوف کرده و با نظارت بر مراکز ترک اعتیاد گام‌های موثری را نیز در این حوزه برداشته است.

محمدحسین صادقی افزود: باید توجه داشت عملکرد خوب مراکز ترک اعتیاد می‌‏تواند به درمان معتادان کمک کند چراکه این مراکز ‏که با مجوز وزارت بهداشت و نیز سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند بدون شک عملکرد خوبی برای درمان اعتیاد دارند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد یکسان سازی قوانین و مقررات فعالیت کمپ‌ها در اداره بهزیستی شهرستان لنجان هستیم و بر اساس استانداردهای قانونی، کمپ‌های ترک اعتیاد باید در یک مکان آرام، بدون هیاهو و صداهای کاذب و داروها و وسایل کاملا مجاز میزبان افراد معتاد باشند.

فعالیت 5 مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در لنجان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان ادامه داد: در شهرستان لنجان 5 مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد فعالیت دارند که در سال جاری باغ بر 2 هزار و 618 نفر در این مراکز پذیرش شده‌اند و بالغ بر 110 میلیون و 500 هزار ریال در بخش دولتی در سال 96 در قالب یاری برگ هزینه شده است.

وی افزود: همچنین 2 مرکز ترک اعتیاد سرپایی تحت نظارت اداره بهزیستی در شهرستان لنجان فعالیت دارند که بالغ بر 906 نفر در این مراکز پذیرش شده و 90 میلیون و 500 هزار ریال در بخش دولتی در سال 96 در قالب یاری برگ هزینه شده است.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خدمات حوزه سلامت این استان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

رضا شریفی افزود: افتتاح اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی سیستان و بلوچستان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه‌ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی