Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، این دوچرخه سوار بابلسری در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین گردشگری داخلی با استفاده از وسیله نقلیه بدون دود و دیدن مناطق زیبای کشور اقدام به رکاب زنی با دوچرخه کرده است.

وی تاکنون پس از عبور از استان‌های مختلف کشور‌، به استان البرز رسیده که شعار این حرکت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم است، تا همه مردم ایران بافرهنگ ایثار و شهادت به‌طورکلی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوچرخه سوار بابلسری در گفتگو با خبرنگار بسیج هدف از کار خود را ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه عنوان کرد و گفت: در این سفرها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به دیدار خانواده این شهیدان رفته و عکس این شهدا را جمع آوری خواهم کرد.

وی ادامه داد:‌سفرم از 12 مرداد ماه 92 آغاز شد و 21 بهمن ماه به بابلسر بازگشتم. از آن روز همیشه به این موضوع فکر می‌کردم که چطور می‌توانم به همه شهرهای ایران سفر کنم و نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کنم. محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی من در زندگی است و  تصمیم گرفتم بعد از گذشت بیش از 2 سال دوباره پا به رکاب شوم و با شعار حمایت از محیط زیست همه شهرها را رکاب بزنم. سالهاست که شهرهای بزرگ کشور با معضل آلودگی هوا و همچنین محیط زیست درگیر است و علت اصلی آن نیز افزایش خودرو و بی‌توجهی نسبت به فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری است.

دوچرخه سوار بابلي در ادامه افزود : به همین دلیل تصمیم گرفتم سوار بر دوچرخه به بیش از 300 شهر ایران سفر کنم و از مردم درخواست کنم که به جای خودرو از دوچرخه استفاده کنند. سفرم را روز یکشنبه از بابلسر به سمت غرب کشور آغاز خواهم کرد و شهرهای سردسیری را در فصل گرم و شهرهای گرمسیری را در فصل پاییز و زمستان رکاب خواهم زد و امیدوارم بتوانم در مدت یک سال همه شهرهای ایران را رکاب بزنم و نام خود را در کتاب رکوردها به عنوان نخستین شخصی که به همه شهرهای ایران سفر کرده است ثبت کنم.


البته محمد آقا میربابایی از نبود حمایت‌های لازم برای این حرکت فرهنگی گله کرد و گفت:‌کشور چین که بسیاری از شهرهای آن درگیر آلودگی هوا هستند مدتی است با فرهنگ‌سازی دوچرخه سواری توانسته است گام مهمی در کاهش آلودگی بردارد و امید داشتم که حمایت کننده‌های مالی و کسانی که همیشه دغدغه محیط زیست دارند از این حرکت من حمایت کنند. دوچرخه سواری بهترین ورزش برای سلامتی بدن است و علاوه بر آن می‌تواند از بروز آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری کند و امیدوارم با این حرکت بتوانم مردم را به استفاده از دوچرخه به جای خودرو تشویق کنم.

این رکاب‌زن بابلسری ، یکی دیگر از اهداف مهم خود ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حمایت از صنعت توریسم عنوان کرده و قصد دارد فرهنگ دوچرخه‌سواری که یکی از رشته های کم‌هزینه در کشور است را به همه معرفی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز طی نشستی با محمد آقا میربابایی دوچرخه سوار بابلی که با شعار و پیام گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم برای نخستین بار در حال رکاب زنی شهر به شهر کل کشور می باشد دیدار و گفتگو کرد.

محمد آقا میر بابایی ورزشکار بابلسری،توانسته با دوچرخه به 25 استان کشور سفر کند.

 

/files/fa/news/1396/12/16/1619785_561.jpg /files/fa/news/1396/12/16/1619786_489.jpg /files/fa/news/1396/12/16/1619787_398.jpg /files/fa/news/1396/12/16/1619788_138.jpg

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

نور الله مرادی در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور  گفت: ما معتقدیم مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پررنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این رو ما معتقدیم باید نهاد‌های خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برسانداضافه کرد: ارتباط سازمان محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است، مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد، اما باید آن را غنیمت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست