Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  همه چیز را درون یک گودال بزرگ جمع و به فاصله 6 دقیقه منفجر می کنند.

نیروهای تخریب چی را می گویم،نیروهای که سال های زیادی است در زمین های آلوده به مین در مرزهای مشترک با کشور عراق مشغول به فعالیت هستند.

از روزهایی که جنگ پایان یافت خیلی ها بر اساس علاقه و تخصصی که داشتند پای کار آمدند و کارشان را در زمینه تخریب مین ها و مواد عمل نکرده شروع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صدام حسین در سال های دفاع مقدس در هرثانیه 25 هزار گلوله بر سرایرانیان ریخته است حالا از سوی دیگر در جنگ جهانی دوم شاید صدها گلوله بر سر هم خالی کرده باشند.

هاشمی فر مدیر عملیات اجرایی مین روبی استان کرمانشاه  گفت: 5 استان از ایران مرز مشترک با کشور عراق  دارد که مساحت 4میلیون و 200 هزار هکتار را در بر می گیرد و تمامی این مناطق آلوده به مین هستند،از این میزان خاک آلوده 700 هزار هکتار سهم استان کرمانشاه شده است.

استانی که 360 کیلومتر از نوسود تا تلخاب مرز مشترک با کشور عراق را دارد.

مرزی که سرشار از مین های کوچک و بزرگ است و بطور شبانه روز نیروها مشغول به پاکسازی هستند.

هاشمی فر مدیر عملیات اجرایی مین روبی استان کرمانشاه   گفت: پاکسازی به 3 بخش نفر بر،تخریب با بیل و در بخش گسترده تر تخریب با بوردیزل تقسیم می شود، این تقسیم بندی پس از شناسایی منطقه صورت می گیرد و طبق برنامه نیروها در جایگاه خود قرار می گیرند و با ظرافت و دقت تمام کار آغاز میشود.

 وی ادامه داد: شناسایی مناطق آلوده مرحله به مرحله صورت می گیرد و تا یک منطقه پاکسازی نشود نمیتوان به منطقه ای دیگر رفت.

در حین عملیات پاکسازی افراد هرلحظه با خطر مرگ مواجه هستند و به قول خودشان روزانه صدها بارعزرائیل را میبیننداما دل به کار دادند و با تمام وجود تا آخرین لحظه عمرشان و تا زمانی ک پاکی کامل را نبینند به فعالیتشان ادامه میدهند.

هاشمی در پایان گفت:  ایران کشور جنگ طلبی نیست و  اگر دشمنان به ما تعرض نکنند به دنبال جنگ و خونریزی نیستیم  تا اخرین لحظه تلاش می کنیم و پای کار هستیم که کشوری عاری از مین داشته باشیم.



خبرنگار :سارا قنبری

 

انتهای  پیام/ز

 

خاک آلوده به مین  700 هزار هکتار سهم استان کرمانشاه شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد