Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@22:40:39 GMT

شروع به کار تاکسی هوایی در ایران (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۴۹۵۸

شروع به کار تاکسی هوایی در ایران (+عکس)

پول‌نیوز - مدیرفرودگاه بجنورد گفت: ۲ فروند هواپیمای نخستین ایرتاکسی کشور چهارشنبه در گمرک خراسان شمالی ترخیص و در این فرودگاه رونمایی شد.



سید مهدی رزاز اظهار کرد: این ۲ فروند هواپیما از کشور ایتالیا خریداری شده و تمام کارهای گمرکی و ترخیص آن توسط گمرک استان در فرودگاه بجنورد انجام شد.

وی افزود: هواپیماها در فرودگاه بجنورد مونتاژ شد و با این اقدام مقدمات فعالیت نخستین ایرتاکسی کشور در شهر بجنورد فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: هر هواپیما چهار نفر ظرفیت دارد و با بنزین سوپر کار می کند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما پرواز هواپیماهای کوچک در این فرودگاه است گفت: امید می رود بتوانیم خدمات هواپیماهای ۲۰، ۳۰ نفره در این فرودگاه محقق کنیم.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: هواپیماهای خریداری شده با رویکرد راه اندازی ایرتاکسی و نیز آموزش خلبانی در فرودگاه بجنورد است.

رزاز اظهار کرد: ایرتاکسی ها خدمات پروازی به شهرهای مختلف را ارائه می دهند و به نظر می رسد مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: ایرتاکسی ها در کشورهای اروپایی مورد رغبت قرار گرفته اند و اکنون رویکرد در این کشورها ایجاد باندهای کوچک به جای باندهای بزرگ و هزینه بر است.

مدیر فرودگاه بجنورد با اشاره به فعالیت مرکز آموزش خلبانی در بجنورد گفت: نخستین آموزشگاه خلبانی خصوصی شرق کشور در بجنورد دایر است و دانشجویان که همه غیربومی هستند در این مرکز در حال تحصیل هستند و آموزش های هوایی را در فرودگاه بجنورد فرا می گیرند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و 920 زائر از آذربایجان غربی ۱۸ خرداد عازم حج ‌می شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محمدعلی نائل قراملکی با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال روز ۱۸ خرداد از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود، افزود: عملیات رفت زائران خانه خدا تا ۲۱ خرداد ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: در این عملیات، یک هزار و ۹۲۰ نفر زائر در قالب ۱۵ کاروان از استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به جده اعزام خواهند شد.

قراملکی با اشاره به آمادگی فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه برای خدمت رسانی به زائران خانه خدا، گفت: تمامی ساز و کارهای لازم برای عملیات موفقیت آمیز حج در نظر گرفته شده است و فرودگاه ارومیه از لحاظ دستگاه‌های کمک ناوبری بروز می‌باشد.

او افزود: زائران باید ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند تا عملیات پذیرش به صورت روان انجام شود.

قراملکی با اشاره به اینکه بیشتر زائران خانه خدا سالخورده هستند و نخستین بار به فرودگاه می آیند لذا ارائه خدمات ویژه به آنان و رضایت تک تک زائران مد نظر است.

دیگر خبرها

  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • هزار و 920 زائر از آذربایجان غربی ۱۸ خرداد عازم حج ‌می شوند
  • نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی