Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- مدير گمرک مرز رسمي پرويزخان قصرشيرين از کشف يک محموله تزانزيتي 20 تني تخمه آفتابگردان قاچاق خبر داد.

فريد حق پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران گمرک پرويزخان با رصد اطلاعات کالاهاي ترانزيتي و کنترل هوشمند اين اطلاعات، به يک محموله ترانزيتي تخمه آفتابگردان مشکوک و اقدام به بررسي پلمب اين محموله از يک دستگاه کاميون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: ماموران گمرک پرويزخان با اطمينان از ثبت اطلاعات دقيق اين محموله در سامانه جامع گمرکي، اقدام به فک پلمب و بازررسي کامل محتويات داخل کانتينر کردند که در اين بازرسي مشخص شد قسمت هاي جلويي حاوي تخمه آفتابگردان بوده اما در رديف هاي انتهايي اين محموله کيسه هاي حاوي پوسته پسته به جاي تخمه آفتابگردان جاسازي شده است.
مدير گمرک مرز رسمي پرويزخان بيان کرد: در اين محموله که از مبدا قرقيزستان به قصد صادرات به عراق ارسال شده بود، قاچاقچيان کيسه هاي تعويض شده را به شکل ماهرانه اي در ميان کيسه هاي محموله اظهار شده، جاسازي کرده بودند که اين کيسه ها با کيسه هاي پوست پسته به وزن 20 تن جايگزين شده بودند.
حق پناه گفت: ماموران گمرک پس از اطمينان به قاچاق بودن محموله اقدام به توقيف کاميون و تشکيل پرونده قاچاق کردند و راننده براي سير مراحل قضايي تحويل مراجع ذيصلاح شد.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه بيش از 186 کيلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد اين مرز طولاني، مرزهاي رسمي پرويزخان و خسروي فعال است که پرويزخان با شمال عراق و خسروي با حکومت مرکزي عراق و بخش عربي هم مرز است.
مرز پرويزخان به صورت رسمي در سال 86 تاسيس و راه اندازي شد که در همسايگي استان سليمانيه کردستان عراق قرار دارد و حدود هفت هزار تن به صورت مستقيم از محل فعاليت در اين مرز رسمي ارتزاق مي کنند.
هم اکنون عمده کالاهاي صادراتي از مرز پرويزخان روانه مناطق کردنشين عراق به ويژه شهرهاي کلار، سليمانيه و همچنين خانقين و کرکوک در بخش مرکزي اين کشور مي شود.
پرويزخان از مرزهاي راهبردي و مهم کشورمان است که نقش کليدي و حياتي در جذب بازار کشور همسايه دارد و بيش از 54 درصد حجم کالاهاي صادراتي کشورمان به عراق از طريق اين مرز انجام مي شود.
قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد