Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در نشستی صمیمانه با جمعی از همکاران سینماگرش همچون سال گذشته و در خانه سینما گفت و گو کرد.

رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در این جلسه آخرین تحولات و اطلاعات این دوره از جشنواره را با اهالی سینما در میان گذاشت.

وی توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه، اسامی و تعداد کشورهای حاضر در جشنواره سی و ششم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ارایه داد و از سینماگران خواست با حمایت از جشنواره جهانی فیلم فجر به برگزاری بهتر این رویداد بین‌المللی کمک کنند.

در این مراسم جمعی از سینماگران حاضر بودند و با دبیر و مدیران جشنواره گفت‌و‌گو کردند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکردی و نصیریان به رئیسی چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی خانه سینما، عصر روز جمعه ۲۵اسفند ماه به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس جمهور و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد که در آن پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- علی دهکردی -مدیر عامل خانه سینما - هم سخنرانی کرد.

دهکردی با بیان اینکه "من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم بلکه به نمایندگی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم،" در ادامه گفت: هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت: سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند، این در حالی‌ است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست.

او در ادامه با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.

وی شرایط دشوار اعضایی را که دچار بیماری‌های خاص هستند بازگو کرد و در ادامه به نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره کرد و با گله از این‌که از عبارت سلبریتی برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند، گفت: سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند.

وی همچنین فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانسته و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر ادامه سخن داد.

دهکردی تعامل با سازمان سینمایی و صندوق اعتباری را مثبت خواند و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران را از مطالبات خانه سینما دانست.

در پایان از این که اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند ابراز ناخشنودی کرد و افزود: اینها بخشی از مشکلات سینماگران هستند و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود.

در بخشی دیگر از این مراسم از علی نصیریان دعوت شد و این بازیگر در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران، به اهمیت توجه به خلاقیت‌های سینماگران و حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان قواعد رامی‌شناسند و آن‌ها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع تراشی سد راه خلاقیت سینماگران خصوصا نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما وفرهنگ و هنر ما نیست.

در این مراسم هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884991

دیگر خبرها

  • ارسال اثر از ۲۰ کشور به «پنج»/ ادعای دبیر درباره درجه‌بندی رویداد
  • ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین‌المللی «پنج»
  • ارسال فیلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان به جشنواره بین المللی فیلم و عکس «پنج»
  • برگزاری جشنواره غذا‌های ثبت ملی بافق
  • برگزاری جشنواره نوروزی برج آزادی
  • عباس حسین نژاد دبیر جشنواره طنز و رسانه شد
  • تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملّی کتاب رشد
  • دهکردی و نصیریان به رئیسی چه گفتند؟
  • برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت سین
  • برگزاری دومین جشنواره تخم مرغ‌های رنگی نوروزی در بندرعباس