Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مراسم انعقاد قرارداد ساخت راه‌آهن شیراز – بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه در طول دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شبکه ریلی در اولویت برنامه‌های دولت بوده است و بلافاصله پس از استقرار دولت وزیر راه و شهرسازی نسبت به تعیین مسیر تامین مالی‌ها و مطالعات پروژه‌های ریلی و برآورد ریالی این پروژه‌ها اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت سه هزار و 410 کیلومتر راه‌آهن در دست مطالعه و اجرا قرار دارد اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و در سال 97 مرکز پنج استان کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه اولویت ما تامین اعتبارات این پروژه از طریق منابع خارجی است، اظهار داشت: هفت پروژه ریلی در برنامه تامین مالی‌ها قرار دادیم که طول این پروژه‌ها دو هزار و 270 کیلومتر است که کارهای مطالعاتی فاز اول و دوم آنها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید با فاینانسورهای خارجی برای تامین مالی پروژه‌ها به توافق برسیم، اظهار داشت: هفت پروژه تعریف شده که رقم این پروژه‌ها 12 هزار و 800 میلیارد تومان معادل سه میلیارد دلار است که برای اولین بار توانستیم مبنای قرارداد را پایه پولی کشورمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در راستای اتصال بنادر کشورمان به شبکه ریلی، پروژه اتصال راه‌آهن شیراز به بوشهر را آغاز می‌کنیم و مطالعات فاز 1 و 2 این پروژه نیز به اتمام رسیده است.

خادمی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی عدم تامین مالی پروژه‌ها در سال‌های گذشته منبای توافق قراردادها بوده است اظهار داشت: از آنجایی که اعداد پیشنهادی در قراردادها از سوی طرفین متفاوت بود توافق‌ها انجام نمی‌شد و امروز خوشبختانه مبنای قرارداد با فاینانسور چینی واحد پولی کشورمان است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به میزان جابجایی بار و مسافر از مسیر شیراز- بوشهر در 20 سال آینده اظهار داشت: پیش بینی ما این است که میزان جابجایی مسافر در این مسیر یک میلیون نفر و جابجایی 12 میلیون تن بار باشد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی

هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی