Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد-ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد گفت: ارتقاي کيفيت زندگي در شهرهاي جديد از جمله برنامه‌ هاي دولت است و منابع مختلف در اين مسير به کار گرفته شده اند.

حبيب الله طاهرخاني روز چهارشنبه در مراسم بهره ‌برداري يک دبيرستان در شهرجديد گلبهار افزود: در آغاز فعاليت دولت يازدهم مجموعه شهرهاي جديد با بارگذاري بسيار شديد واحدهاي مسکن مهر مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور رفع مشکلات زيرساختي و روبنايي اين واحدها تسهيلات بسياري پيش بيني شد زيرا بدون تأمين زيرساختهاي زيربنايي و روبنايي، مسکن ارزش سکونت ندارد.
وي ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش يکي از مسائل موذد توجه در شهرهاي جديد است چنانکه ظرف پنج سال اخير 91 مدرسه در اين شهرها ساخته شد که برابري مي کند با تعداد مدارسي که در طول عمر ساخت شهرهاي جديد بنا شده اند. 95 مدرسه ديگر نيز در حال ساخت است که پيشرفت‌ اجرايي 20 تا 90 درصدي دارند.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد گفت: کيفيت مدارس بگونه اي است که داراي محوطه‌هاي بزرگ باشند و بتوانند خدمات تفريحي و فرهنگي مختلف را علاوه بر دانش آموزان به مردم يک محل نيز ارائه دهند و اين مدارس محور و مرکز محلات را برعهده گيرند. ساخت مدارس اجتماع محور با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش دنبال مي شود.
تاکنون 17 شهرجديد در سطح کشور با سکونت 800 هزار نفر ايجاد شده است. در اين ميان شهرجديد هشتگرد در استان البرز با 675 هزار نفر بيشترين و شهر جديد مهاجران در استان مرکزي و شهرجديد رامشار در چهارمحال و بختياري با 60 هزار نفر کمترين جمعيت را دارند.
* قطار برقي گلبهار - مشهد
طاهرخاني همچنين به پروژه قطار برقي گلبهار - مشهد اشاره و بيان کرد: اين پروژه از فعالترين پروژه‌هاي قطار شهري در کشور است که براي ساخت آن تاکنون 40 کيلومتر تملک شده و هيچگاه اين پروژه متوقف نشده است. اين در حالي است که پروژه قطار هشتگرد بعد از حدود 9 سال در مراحل پاياني خود هنوز مشکل تملک و معارض دارد.
وي افزود: شوراي اقتصاد فاينانس پروژه گلبهار مشهد را صادر کرده و سال آينده اجرايي مي شود.
2300 واحد مسکن مهر در خراسان رضوي به همراه تعدادي پروژه خدمات روبنايي با هزينه 163 ميليارد تومان امروز بهره برداري شد.
حدود نيمي از واحدهاي مسکن مهر استان خراسان رضوي در شهرجديد گلبهار ساخته شده اند. طرح مسکن مهر خراسان رضوي شامل 120 هزار واحد است که تاکنون 94 هزار و 500 واحد آن افتتاح شده است. از اين تعداد 33 هزار واحد در دولتهاي نهم و دهم و 61 هزار و 500 واحد در دوره فعاليت دولتهاي يازدهم و دوازدهم اجرا، تکميل و بهره برداري شده اند.
شهرجديد گلبهار که براي جمعيت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر اجرا شده با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کيلومتري شمال غربي مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است. ايجاد اين شهر در چارچوب سياست ايجاد مراکز اقماري اسکان جمعيت براي شهرهاي بزرگ به منظور کنترل توسعه پيوسته اين شهرها، هدايت اسکان جمعيت در محدوده اطراف آنها و جلوگيري از نابودي زمينهاي کشاورزي اطراف شهرها و اسکان بي رويه جمعيت سال 1372 به عنوان نخستين مصوبه طرح جامع شهرهاي جديد به تصويب شوراي عالي شهرسازي ايران رسيد.
7507/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز شنبه ۱۶ اردیسهشت  با ۷۲‌ای کیو آی سالم و در وضع  قابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۶۲‌ای کیو آی،  هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۷ دیروز نشانگر ۱۵ درجه کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت