Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنیاد شهید خراسان‌رضوی گفت: ساماندهی تک‌مزارهای شهدای خراسان رضوی در دستور کار است. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسین معصومی ظهر امروز در نشست بزرگداشت مقام شهدا، ضمن درود بر ارواح شهدا و تبریک ایام با سعادت فاطمه زهرا(س) و هفته زن، اظهار داشت: بنیاد شهید نخستین بنیاد تأسیس شده به دستور امام راحل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی گفت: تاکنون برای این بنیاد چندین وظیفه تعیین شده که سه مورد از مهم‌ترین آنها در این جلسه بازگو می‌شود، یکی از این موارد، رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا بوده که در این راستا حدود 10 هزار دانشجوی در حال تحصیل در استان حضور دارند و بنیاد شهیدان در حال تلاش برای ارتقاء و مسئولیت‌پذیری این فرزندان در قبال آینده خود است.

معصومی خاطرنشان کرد: دومین مورد حائز اهمیت، توجه به خدمات رفاهی خانواده شهدا بوده که در این امر نیز 308 هزار نفر اعم از پدران، مادران و نظایر آن‌ها به عنوان هدف بنیاد شهید استان قرار دارند، سومین وظیفه بنیاد شهید، ارتقاء منزلت اجتماعی جامعه ایثارگری است، در این امر نه تنها بنیاد شهید، بلکه تمامی بنیادها باید تلاش کرده و این امر را به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: بنیاد شهیدان در حال حاضر امور چندین وزارتخانه را هماهنگ می‌سازد، به عنوان مثال طرح آموزشی واقع در مدارس شاهد، به صورت نیمه متمرکز و پراکنده بوده و 109 مدرسه در حال تحصیل هستند، دانشگاه آزاد و پیام‌نور در حوزه بهداشت و درمان این مدارس خدمت رسانی می‌کند، همچنین نهادهایی در سازمان بهزیستی مشغول فعالیت بوده و وزارتخانه شهرسازی وظیفه تأمین مسکن را بر عهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر حدود 5 هزار و 500 فرزند شهید و جانباز، فاقد شغل بوده و باید به آنها رسیدگی شود، باید در قبال آنها مسئولیت اشتغالزایی را بر عهده گرفت، در حال حاضر این بنیاد از 25 شهرستان استان بازدید کرده و چندین وظیفه برای خود طراحی کرد.

معصومی عنوان کرد: در جلسات مختلف با استاندار خراسان‌‌رضوی، فرمانداران، ائمه جمعه و نظایر آن‌ها، چندین وظیفه تعیین شد که مهم‌ترین آن‌ها بحث اشتغالزایی است، دومین مورد، فراگیری از تجلیل و تکریم ایثارگران در تمامی اقشارها و نهادهای مختلف بوده که در این زمینه اعلام آمادگی شده است، سومین وظیفه این بنیاد، سامان‌دهی تک مزاهای موجود در استان است.

وی افزود: بنا به فرموده امام راحل، باید مزار شهدا عارفانه و عاشقانه باشد و تبدیل به زیارتگاه شود، البته تاکنون این مورد در استان انجام نشده اما طی نشستی با استاندار، قرار بر ساماندهی تک مزارها شد، چهارمین مورد حائز اهمیت، ساماندهی معابر عمومی برای جانبازان و سالمندان است، از دیگر وظیفه‌های این بنیاد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و باید حفظ سیره شهدا مورد هدف گرفته باشد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد