Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس اتحاديه قنادان تهران گفت: نرخ شيريني شب عيد و ايام نوروز طبق نرخ مصوب ارديبهشت ماه امسال به فروش مي رسد و به رغم افزايش قيمت مواد اوليه توليد، هيچ تغييري در نرخ قيمت انواع شيريني نخواهيم داشت.

«علي بهره مند» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: در حال حاضر قيمت برخي از مواد تهيه شيريني و کيک شامل تخم مرغ به دليل شيوع بيماري آنفلوانزاي پرندگان، پودر نارگيل و پودر کاکائو به دليل نوسان نرخ ارز افزايش يافته اما به علت کاهش توان خريد مردم از قنادان خواسته ايم تا افزايش قيمتي روي محصولات شب عيد نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي حداکثر سود مصوب هر کيلوگرم شيريني تر و خشک از سوي سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف کنندگان براي قنادان را 15 درصد دانست و اظهار داشت: نرخ شيريني ها بر اساس کيفيت مواد اوليه تعيين مي شود زيرا هرچه شيريني ماندگاري بالاتري داشته باشد بايد از مواد اوليه کيفي تر استفاده شود.
رييس اتحاديه قنادان تهران تصريح کرد: اکنون قيمت هر کيلوگرم شيريني تر و خامه اي درجه يک به شرط خالص فروشي 215 هزار ريال، شيريني هاي زبان، برنجي و پاپيوني 180 هزار ريال، شيريني دانمارکي 175 هزار ريال و کيک يزدي 130 هزار ريال است.
وي درباره نظارت بر عملکرد قنادي ها و شيريني فروشي هاي نيز گفت: تمامي قنادي ها و شيريني فروشي ها تحت نظارت و بازرسي بهداشتي و قيمتي مستمر سازمان تعزيرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، بازرگاني، اصناف کشور و اتحاديه قنادان و شيريني فروشان در سراسر کشور قرار دارند.
بهره مند افزود: در صورتي که مردم در خصوص قيمت يا کيفيت محصولات عرضه شده در قنادي ها و شيريني فروشي هاي تهران شکايتي داشته باشند، مي توانند با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحاديه هاي مربوطه تماس بگيرند.
به گزارش ايرنا، هم اکنون در مجموع 30 هزار واحد قنادي و شيريني فروشي در سراسر کشور فعال است که از اين تعداد حدود يک هزار و 200 واحد پروانه دار در تهران فعاليت مي کنند.
همچنين در تهران 250 واحد در حال دريافت پروانه بهره برداري هستند.
قيمت انواع شيريني از ارديبهشت ماه سال 93 به رغم افزايش هزينه هاي توليد هيچ تغييري نداشت تا اين که در ابتداي سال 96 نرخ گذاري جديدي براي شيريني اتفاق افتاد.
براساس آمار شب يلداي گذشته، نرخ هر کيلوگرم انواع شيريني تر و خامه اي درجه يک 150 هزار ريال، شيريني دانمارکي 125 هزار ريال، شيريني زبان، پاپيوني و برنجي 125 هزار ريال و کيک يزدي 90 هزار ريال بوده که با توجه به افزايش قيمت جديد امسال شاهد افزايش نرخ بين 55 تا 65 هزار ريال (معادل 43 درصد) هستيم.
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
**اقتصام**91861597
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد به پرونده مدرسه غیرانتفاعی دخترانه متخلف به اتهام گران فروشی در عرضه خدمات آموزشی به ارزش هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.   سید مرتضی مدنی افزود: این شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر مرتبه اول، متخلف را به پرداخت ۷۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف، جزای نقدی محکوم کرد.   وی گفت: با گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشهد این پرونده برای بررسی و اعمال قانون در تعزیرات حکومتی تشکیل شده بود.

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳