Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: موانع نانوشته ذهنی وجود دارد که به عنوان مانع فعالیت بانوان می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،فرامرز نیک سرشت در نشست هم اندیشی زنان کارآفرین استان زنجان، اظهار داشت: در تفاوت های جنسیتی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی مختص کشور ما نیست و کشورهای پیشرفته دنیا نیز از این موضوع رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: موانع نانوشته ذهنی وجود دارد که به عنوان مانع فعالیت بانوان می شود و این موانع ذهنی مختص در بانوان ایرانی نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه مرد سالاری مبنای عقلی و شرعی ندارد اما این نگاه در جامعه وجود دارد، افزود: در تاریخ اسلام در مسائلی همچون بیعت و مهاجرت زنان همپای مردان هستند.

معاون خاطرنشان کرد: همانگونه که مرد از فعالیت اقتصادی سهمی دارد در قرآن آمده است که به همان نسبت زن در اقتصاد سهم دارد.

نیک سرشت ادامه داد: در آیات قرآنی،احکام فقهی و تاریخی هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست و تنها تقسیم کار در این زمینه اتفاق می افتد.

وی افزود: عرف اجتماعی موجب تفاوت های بین زن و مرد می شود اگر چه این عرف قابل تغییر است.

این مسئول بیان داشت: به دلیل نقش هایی که برای زنان و مردان تعریف شده است مرد نمی تواند نقش زن و مرد نقش زن را ایفا کند.

معاون افزود: محیط های اجتماعی و مناسبت های سازمانی موجب شده تا نظام مرد سالاری بیشتر شود که باید بانوان با مطالبه گری این نظام را تغییر دهند.

نیک سرشت گفت: استدلال محکمی برای تفاوت زنان وجود ندارد ما تفاوت ها را می پذیریم اما تبیعض ها قابل قبول نیست.

وی افزود: خانواده های زنجانی بسیار اصیل هستند و کانون خانواده جایگاه مستحکمی در زنجان دارد.

 

*نرخ 15 درصدی مشارکت بانوان

یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر نرخ مشارکت بانوان زنجانی در اقتصاد 15 درصد است.

وی با اشاره به فعالیت 122 شرکت تعاونی در استان زنجان، گفت: 70 درصد اعضای این شرکت های تعاونی، بانوان هستند که شامل 300هزار بانوی زنجانی می شود.

این مسئول گفت: 40 هزار نفر از زنجانی ها دارای مجوز مشاغل خانگی هستند که از این تعداد، 31 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  با اشاره به پیشتازی بانوان در پروژه های اقتصاد مقاومتی،بیان داشت: از 3 هزار و 300 نفر ساعت آموزش بیش از 2 هزار ساعت توسط بانوان تشکیل شده است.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مشارکت بانوان روز به روز رو به افزایش است،افزود: اگر از این فرصت استفاده کنیم می توان از ظرفیت بانوان زنجانی بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: کانون کارآفرینی فعال است و از پنج کرسی کشوری دو کرسی متعلق به زنجان است که ضروری است از این فرصت به خوبی استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم ارائه تسهیلات و حمایت های مالی از مشکلات بانوان است،خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات لازم را به بانوان کارآفرین ارائه می کند.

 

*بخش عمده ای از متخصصین زنجانی بانوان هستند

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: با فضایی که در جامعه وجود دارد،بانوان در عرصه های مختلف ورود یافته و بخش عمده ای متخصصین و کارآفرینان را بانوان تشکل می دهند.

وی افزود: آزمایشگاه هایی که صرفا به دفتر اکتفا کرده اند باید امکانات اولیه را نیز داشته باشند که پیگیری می شود.

این مسئول بیان داشت: نقشه تبدیل استان به یکی از قطب های آی تی و الکترونیک آماده و ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کارگاه ها فرش بافی نیز در بحث بیمه با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم این موانع رفع شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷  بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی