Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات > نرم افزار - سورپرایز و رقیب تسلا ایکس توسط خودروساز آلمانی در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کراس‌آور موسوم به Mission E Cross Turismo با داشبورد تمام کامپیوتری و چند اسکرینه طراحی شده است که انواع سیستم‌های نیمه خودران خودرو را تحت کنترل و مدیریت خود دارد.{لینک}

رهیافت مینیمالیستی در طراحی خودرو و سیستم کامپیوتری آن اعمال شده که در مرکز داشبورد نمایشگر 11 اینچی مبتنی بر سیستم اینفوتینمنت نصب شده و در کنار آن و جلوی چشم مسافر نیز پنل 11 اینچی دیگری برای مدیریت اینفوتینمینت توسط مسافر به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنترل بار در قسمت صندوق عقب نیز از طریق همین نمایشگر انجام می‌شود.

همچنین کنترل دما توسط دیگر نمایشگر تعبیه شده در کنسول مرکزی انجام می‌گردد.{لینک}

راننده با آپلود نقشه راه مورد نظر از روی موبایل به سیستم خودرو، مقصد را به سیستم ناوبری منتقل کرده و هنگام حرکت، با ردیابی چشمی، صفحه نمایش به صورت اختصاصی روی مسیریابی تمرکز می‌کند و به صورت پس‌زمینه تصویری جلوی چشم راننده به نمایش در می‌آید. در واقع سیستم ردیابی چشمی ابزار مناسبی است که همیشه رانندگان دنبال آن بوده و کل سیستم داشبورد با گوشی هوشمند، تبلت و حتی ساعت هوشمند کار کرده و مدیریت می‌شود.

معماری 800 ولتی روی این خودروی الکتریکی مبتنی بر 15 دقیقه شارژ برای 248 مایل رانندگی است که با سیستم مدیریت انرژی پورشه سازگاری دارد. قدرت 590 اسب بخاری در میشن ای، صفرتاصد را به 3.5 ثانیه رسانده است.

5656

 

کلید واژه‌ها : فناوری خودران - خودروهای خودران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد