Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:44:16 GMT

دستور کاخ سفید برای ساقط کردن پهپادهای غیرنظامی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۸۰۶۳

مقامات کاخ سفید از نهادهای نظامی و انتظامی و همین طور سازمان های امنیتی این کشور خواسته اند تا پهپادهای غیرنظامی را ردگیری و ساقط کنند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، برنامه ریزی برای انجام چنین کاری از ماه ها قبل در جریان بوده و تعدادی از نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی آمریکا در حال برنامه ریزی برای همکاری مشترک در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جزئیات بیشتری در مورد این طرح افشا نشده است.

بر اساس این طرح پهپادهای غیرنظامی مشکوک و مزاحم ردگیری شده و با استفاده از سیگنال های رادیویی کنترل آنها در دست گرفته شده یا ساقط می شوند. اگر چه بر اساس قوانین موجود هوانوردی کاخ سفید اجازه طرح چنین درخواستی را ندارد،اما دولت ترامپ در این زمینه کاملا مصمم است.

البته در قالب این طرح برخی پهپادهای کوچکتر امکان خواهند یافت تا با ارسال اطلاعات هویتی و مکانی خود از سرنگونی خود جلوگیری کنند. پیش از این دولت آمریکا قانونی را تصویب کرده بود که به موجب آن تمامی پهپادهای فعال در آمریکا باید مشخصات هویتی خود را به ثبت می رساندند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مالکان پهپادها این دستورالعمل را اجرا کرده اند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس‌جمهور اشاره‌ای داشتند که ما آن را درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

 مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برخی از نمایندگان تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مانند گذشته بر عهده شورای عالی کار باشد و این امر به مجلس شورای اسلامی سپرده نشود.

رئیس‌جمهور نیز اشاره‌ای داشتند که ما آنرا درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معلمان از بی‌هویتی نسل جوان جلوگیری کنند
  • تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ