Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس کميته بودجه و نظارت شوراي شهر تهران با بيان اينکه روش فعلي ساخت و ساز در باغات بر مبناي مصوبه شورا(دوره هاي گذشته) است، گفت که اين مصوبه منجر به تاراج باغ هاي پايتخت شده است.

مجيد فراهاني روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس مصوبه برج باغ و الزامات اجرايي ساخت و ساز در باغات، به مالک اجازه داده مي شود که در 30 درصد مساحت باغ ساخت و ساز انجام دهد و 45 درصد از مساحت باغ در منفي دو طبقه گودبرداري و در ارتفاع نيز از 11 تا 21 طبقه ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، پس از اتمام عمليات ساخت و ساز، در عمل بيش از 70 درصد باغ از بين مي رود.
فراهاني اظهار کرد: بر مبناي جمع بندي کميسيون معماري شهرسازي پنجمين دوره شوراي شهر تهران(شوراي فعلي) و در پاسخ به دغدغه هاي به حق مردم و ‌رهبري معظم انقلاب، موضوع لغو مصوبه خانمان برانداز برج باغ ها در جلسه بعدي شورا(يکشنبه) مطرح و بررسي مي شود.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: طرح مصوب شوراي شهر تهران(دوره هاي گذشته) در خصوص برج باغ ها منجر به کسب درآمد از طريق فروش سرمايه هاي معنوي شهر شده است.
مصوبه برج باغ ها براساس ساخت 30 درصد و حفظ 70 درصد باغ بوده که در عمل با اعمال تغييرات سليقه اي منجر به از بين رفتن بسياري از باغ هاي شهر تهران در جريان ساخت و سازها شده است.
تهرام/9343**1625
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • هوای تهران پاک است
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب