Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه در مجموع ۲۷ میلیارد تومان در سال جاری در حوزه ایمنی جاده‌های استان هزینه شده است گفت: عدم گستردگی شبکه ریلی خسارات زیادی به کشور می‌زند. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیماز کرمان، خداداد مقبلی در نشست خبری امروز در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در سال جاری اقدامات خوبی در حوزه راهداری، نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌های استان انجام شد اظهار داشت: افزایش آمار تلفات جاده‌ای در استان کرمان رنج‌آور بود و واقعیت بر خلاف تلاش ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همایش‌های فرهنگی در راستای کاهش تصادفات و فرهنگسازی در استان برگزار شد افزود: با فرمانداران، بخشداران و دهیاران نقاط حادثه‌خیز را بازدید کردیم که البته از ماه نهم سال جاری به این سمت، روند تصادفات کاهشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه در کنار اقدامات فیزیکی باید اقدامات فرهنگی نیز انجام داد افزود: مردم باید استفاده دقیق از خودرو و جاده را بدانند.

وی با بیان اینکه 56 کیلومتر آزادراه در استان کرمان وجود دارد و استان کرمان با حدود هزار و 700 کیلومتر بزرگراه رتبه سوم را در کشور داریم عنوان کرد: چهار هزار و 428 کیلومتر راه آسفالته روستایی و تقریبا همین تعداد راه خاکی روستایی در استان کرمان وجود دارد.

مقبلی با بیان اینکه 927 کیلومتر گردنه برفگیر در استان داریم که در ایام زمستان درگیر آن هستیم گفت: در شرق استان محورهای شن‌گیری داریم که در فصل پاییز و زمستان شن‌روبی در این جاده‌ها را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 240 کیلومتر روکش آسفالت و 213 هزار متر طول درزگیری جاده‌ها انجام شده است افزود: 19 نقطه حادثه‌خیز در شمال استان رفع و 395 کیلومتر از جاده‌های استان اصلاح شیب‌شیروانی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه حدود 60 درصد از تصادفات جاده‌ای واژگونی بود که اصلاح شیب‌شیروانی به این دلیل در جاده‌ها در حال انجام است بیان کرد: 43 دستگاه پل کوچک و 17 دستگاه پل بزرگ در جاده‌های استان تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه 38 هزار کیلومتر راه روستایی تیغ‌زنی شد و کف رودخانه‌ها نیز تنظیم بستر شد بیان کرد: سال گذشته حدود 90 میلیارد تومان از منابع ملی برای روکش آسفالت جاده‌ها در استان کرمان هزینه شده است.

مقبلی با بیان اینکه در بحث ایمنی جاده‌ها نیز 10 هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها انجام شد که هر متر طول خط‌کشی دو هزار و 400 تومان هزینه دارد گفت: 12 میلیارد و 600 میلیون تومان در مجموع هزینه خط‌کشی جاده‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه 6 کیلومتر گاردریل انجام شده است و 8 کیلومتر گاردریل‌های فرسوده تعویض و تعمیر شده است افزود: تقریبا در هر ماه حدود هزار و 500 متر گارد ریل در جاده‌ها خسارت می‌بینند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه در مجموع 27 میلیارد تومان در سال جاری در حوزه ایمنی جاده‌های استان هزینه شده است گفت: 25 مجتمع خدمات رفاهی در استان داریم که 14 استراحتگاه موقت جدید در سال جاری برای استراحت رانندگان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه عدم گستردگی شبکه ریلی خسارات زیادی به کشور می‌زند افزود: در دنیا ارزان‌ترین و ایمن‌ترین حمل و نقل، شبکه ریلی است.

مقبلی با بیان اینکه تا سال گذشته 23 سامانه کنترل سرعت با این حجم راه‌ها داشتیم بیان کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده کار نصب 130 دوربین کنترل سرعت را پیگیری می‌کنیم که در حال حاضر در حال نصب هستند.

وی نصب دوربین‌های کنترل سرعت را در کاهش تصادفات بسیار موثر دانست و گفت: تاکنون 23 دوربین از این تعداد نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری حدود 9 هزار دانش‌آموز آموزش فرهنگ ترافیکی دیده‌اند عنوان کرد: از 15 بهمن فروش بلیط سفرهای نوروزی توسط شرکت‌های مسافربری به صورت حضوری و اینترنتی آغاز شد که هیچ افزایشی در بهای بلیط در ایام نوروز نداریم.

وی با اشاره به اینکه 509 دستگاه اتوبوس در کرمان آماده ارائه خدمات سفرهای نوروزی هستند بیان کرد: سامانه پیامکی 10000341 آماده دریافت شکایات مردمی از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی است.

مقبلی با بیان اینکه اطلاعات کلیدی نیاز مسافران در قالب 10 هزار جلد بروشور تهیه، چاپ و در اختیار مسافران نوروزی گذاشته می‌شود افزود: 81 شرکت و موسسه مسافربری با تعداد 4 هزار و 397 راننده در کرمان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود هفت ترمینال مسافربری در استان کرمان گفت: سالانه 5 تا 7 درصد کاهش مسافر را داریم که وضعیت مطلوبی برای رانندگان اتوبوس نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه بیمه شامل مسافران بین‌راهی نمی‌شود و باید از این اقدام جلوگیری کرد گفت: بیشترین مسافر ما به شیراز، هرمزگان، مشهد و اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مسافر نیز در ایام تعطیلات نوروز و اربعین است بیان کرد: در کمیسیون‌ها ماده 11 و 12 با رانندگان و شرکت‌های مسافربری و باری متخلف برخورد می‌شود و پرونده تخلف آنها در این کمیسیون‌ها بررسی می‌شود.

انتهای پیام/م

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان