Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@08:33:46 GMT

مصر به طور قاطع مخالف «معامله قرن» است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۹۸۶۴

به نوشته روزنامه این روزنامه فرامنطقه‌ای، منابع فلسطینی اعلام کردند، عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر به هیئت حماس اطمینان داده، قاهره با طرح معامه قرن آمریکا که حقوق ملی فلسطین و اصول ملی آنها را ضایع می‌کند، کاملا مخالف است و از برپایی کشور فلسطین مستقل به پایتختی قدس حمایت کرده و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، هیئت حماس که سه هفته در قاهره بود و چند روز پیش به غزه بازگشت به کامل و مسؤولان سازمان اطلاعات مصر گفت: ما این طرح آمریکایی را تمام قد رد می‌کنیم و هرگز نخواهیم پذیرفت که غزه بخشی از فلسطین و شبه جزیر سینا بخشی از مصر نباشد. ما همچنین وطن جایگزین یا اقامت دادن به فلسطینی‌ها در کشور دیگر یا تشکیل کشوری در غزه را نمی‌پذیریم.

کامل هم گفت، مصر هرگز از یک وجب از خاک سینا نمی‌گذرد، سینایی که از آن مصر باقی خواهد ماند، همان گونه که غزه از آن فلسطین باقی خواهد ماند.

هیئت حماس با مقامات مصر سلسله نشست‌هایی داشت از جمله آنها دو نشست با کامل و تیم فلسطین در سازمان اطلاعات مصر برگزار کرده و دو طرف چهار پرونده؛ معامله قرن، آشتی ملی، اوضاع معیشتی رقت‌بار غزه و روابط دوجانبه و امنیت مرزها میان غزه و مصر در صحرای سینا را بررسی کردند.

به گفته منابع مذکور، روابط دوجانبه مستحکم شده و از مرحله شک و گمان به مرحله یقین رسیده و مصر قانع شده که نوار غزه به یک منبع امنیت و ثبات برای مصر بدل شده و منبع تهدید و تنش نیست.

طبق اعلام این منابع، جنبش حماس تاکید کرد، این جنبش تصمیم استراتژیکی دارد که هیچ وقت عضو هیچ ائتلافی علیه مصر نباشد و به منظور ایجاد یک شبکه امنیتی عربی، اسلامی برای قدس و مساله فلسطین روابط خودش را با کشورهای عربی اسلامی تقویت کند.

منابع مذکور تصریح کردند، حماس از مصر خواسته کنفرانس «نجات ملی» را با مشارکت همه گروه‌ها و اقشار فلسطینی با هدف ایجاد استراتژی سیاسی در حمایت از طرح ملی در قاهره برگزار کند.

طبق اعلام این منابع، حماس تصمیم دارد در چارچوب شرکت ملی و همبستگی به منظور حمایت از طرح ملی، رد همه معامله‌ها، توطئه‌های مشکوک و شکست دادن آن از طریق موضع متحد فلسطین آشتی ملی را به اتمام برساند.

منابع مذکور گفتند، مقامات مصر به ادامه حمایت خود از آشتی ملی تاکید کردند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی