Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:21:38 GMT

عقاب‌های هفته سوم آسیا ایرانی بودند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۰۲۹۶

عقاب‌های هفته سوم آسیا ایرانی بودند

رکنا: چهار تیم ایرانی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا فقط 2 گل دریافت کردند.

رقابت های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا پیگیری شد و چهار نماینده ایران بدون شکست و با کسب 8 امتیاز این هفته را پشت سر گذاشتند؛ این در شرایطی بود که اگر درخشش دروازه بان های 4 نماینده ایران نبود، می توانست نتایج دیگری رقم بخورد.
بیرانوند و ثبت دومین کلین شیت در سومین دیدار
علیرضا بیرانوند مانند بسیاری از دیدارهای فصل در مقابل الوصل امارات نیز در چارچوب دروازه قرار گرفت و موفق شد در روزی که تیم الوصل قدرت چندانی برای ایجاد فشار روی دروازه سرخپوشان نداشت، دومین کلین شیت فصل جاری لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بیرانوند در دقایق انتهایی بازی با یک کارت زرد جریمه شد و اگر داور اشتباه نمی کرد، یک پنالتی به سود الوصل اعلام می شد و این را می توان تنها نقطه منفی گلر پرسپولیس در این دیدار دانست. بیرانوند در مقابل الوصل با یک شوت به دروازه اش روبرو شد و یک سیو موفق به نام خود ثبت کرد.
مظاهری مهره آماده قلعه نویی در لیگ و آسیا
رشید مظاهری در فصل جاری یکی از آماده ترین مهره های ذوب آهن بوده و همواره در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته است. این گلر جنوبی که در لیگ درخشش قابل توجهی داشته، در آسیا نیز بهترین عملکرد را میان تمامی سنگربانان به نام خود ثبت کرده است و در مقابل الوحده نیز موفق به ثبت دومین کلین شیت آسیایی شد. مظاهری در مقابل نماینده امارات با سه شوت به دروازه مواجه شد که با سه سیو موفق شد، آمار صد در صدی را برای خود به جا بگذارد.
گلر برزیلی تراکتور امیدها را زنده نگه داشت
تراکتورسازی که در نیم فصل اول رقابت های لیگ هفدهم شرایط بسیار متزلزلی در چارچوب دروازه داشت، با استخدام آلمیدا شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است و حداقل خیالش از خوردن گل های عجیب راحت است. آلمیدا در دیدار برابر الجزیره امارات روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. در این مسابقه بازیکنان الجزیره 4 بار با ضربات خود، گلر برزیلی تراکتورسازی را به واکنش واداشتند که 4 سیو موفق و یک واکنش خوب روی ارسال بازیکنان الجزیره به نام او ثبت شد.
حسینی با با چنگ و دندان و اشک
آخرین تصویری که پیش از دیدار استقلال Esteghlal برابر العین از حسین حسینی در ذهن ها مانده بود، به رفتار عجیب او پس از دریافت کارت زرد و از دست دادن دربی باز می گردد. این گلر جوان و بسیار آماده که به دلیل سه کارته شدن دربی را از دست داد، در مقابل شاگردان مامیچ بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشت و موفق شد روزی فراموش نشدنی را برای استقلال و خودش رقم بزند. حسینی در مقابل العین 6 بار با ضربات بازیکنان العین روبرو شد و 4 بار به زیبایی دروازه آبی پوشان را از فروپاشی حفظ کرد، اما اوج واکنش حسنی در ضربه پنالتی رخ داد که دو بار پیاپی موفق به دفع ضربات مارکوس برگ بازیکن الاهلی شد و عکس العمل او روی توپ برگ نشان داد که چقدر این روزها از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار است.
در مجموع با درخششی که گلرهای نماینده های ایران در هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان از خود نشان دادند، 8 امتیاز از 4 مسابقه به حساب نماینده های ایرانی واریز شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ برتر به روزهای پایانی بیست و سومین دوره خود نزدیک است و در این بین باز هم مربیان خارجی تازه واردی حضور در فوتبال ایران را تجربه کردند.

در لیگ نوزدهم بود که قانون منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی توسط هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ تصویب شد و برای مدتی لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار داد. در آن مقطع کالدرون و برخی مربیان خارجی دیگر راهی جز پایان همکاری پیدا نکردند، اما پس از چند ماه رفته رفته داستان به روال گذشته خود برگشت. 

در همین راستا وقتی لیگ برتر در دوره بیست و سوم آغاز شد، مارینوس اوزونیدیس یونانی تنها خارجی تازه وارد به لیگ برتر بود و در ادامه ایگناسیو مارتینز در فولاد جانشین منصوریان شد و آلکارس اسپانیایی هم در نساجی مازندران جانشین مهدی رحمتی. این در حالی بود که ژوزه مورایس و پاکو خمس نیز حضورشان را با عملکردی که در فصل گذشته با تراکتور و سپاهان ارائه کرده بودند، تمدید کردند، اما حالا در فاصله 5 هفته مانده تا پایان مسابقات یکی از آنها راه جدایی در پیش گرفته است.

در طول تاریخ اما آلکارس اسپانیایی که خیلی نتوانست در فوتبال ایران دوام بیاورد، شصت و دومین مربی خارجی حاضر در فوتبال ایران بوده که سهمیه اسپانیا را پس از ایگناسو مارتینز سرمربی سابق فولاد خوزستان به عدد دو رساند. 

میروسلاو بلاژویچ کروات، تونی اولیویرای پرتغالی، وینفرد شفر آلمانی، مانوئل ژوزه پرتغالی، جان توشاک ولزی، مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای، قربان بردیف روس، تومباکوویچ یوگوسلاو، برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار کروات، ژرژ لینکنز بلژیکی، ژوزه مورایس پرتغالی (آنگولایی) و برخی نام‌های دیگر را می‌توان در میان نام‌های بزرگ و پرافتخاری قرار داد که به لیگ برتر فوتبال ایران پیوسته‌اند. جالب اینکه به جز مربیات کروات هیچ‌کدامشان حداقل در کسب قهرمنی لیگ برتر موفق نبوده‌اند! 

از سوی دیگر مربیان کروات نظیر پوکله‌کوویچ، زلاتکو کرانچار، اسکوچیچ، فرانچیچ، برانکو، بوناچیچ و ... به شدت حضورشان در فوتبال ایران با توجه به شباهت‌های فرهنگی با 20 مربی بیشترین بوده و به موفقیت‌های قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌‌اند.

آخرین مربی خارجی قهرمان لیگ برتر نیز کروات بوده و برانکو ایوانکوویچ در پایان لیگ هجدهم برای سومین مرتبه با پرسپولیس جشن قهرمانی گرفت. طی 4 سال اخیر هم سه مرتبه یحیی گل‌محمدی و یک مرتبه فرهاد مجیدی موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. پیش از برانکو ایوانکوویچ هم آخرین مربی خارجی لیگ برتر فوتبال ایران که موفق به قهرمانی شده، کرانچار بوده که با سپاهان در لیگ یازدهم موفق به کسب افتخار شده و پیش از این مربی کروات نیز فرانچیچ با فولاد خوزستان موفق به رقم زدن این مهم شده است. پیش از فرانچیچ هم به پوکله‌کوویچ دیگر مربی کروات می‌رسیم که دو مرتبه با پرسپولیس موفق به کسب قهرمانی شده است.

در دوران قبل از انقلاب هم آلن راجرز انگلیسی و رایکوف صرب در لیگ برتر به قهرمانی با استقلال و پرسپولیس نائل شده‌اند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی کشورها نظیر آرژانتین، بلژیک، هلند، یونان، ارمنستان، ولز و ترکمنستان طی 23 دوره لیگ برتر فقط یک نماینده به عنوان مربی در فوتبال ایران داشته‌اند.

به نظر شما شصت و سومین مربی خارجی لیگ برتر سر از کدام تیم درمی‌آورد؟

دیگر خبرها

  • تراکتور به سهمیه آسیا و فولاد به سقوط نزدیک‌تر شدند
  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏