Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - تارنماي گاردين نوشت: ژان ايو لودريان وزير خارجه فرانسه در بحبوحه تنش ها بر سر توافق هسته اي، از افتتاح موزه لوور پاريس درتهران، استقبال کرد.نمايشگاهي که نخستين نمايشگاه بزرگ يک موزه غربي مهم در اين کشور به شمار مي رود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين روزنامه انگليسي تصريح کرد: در پي شکوفايي ديپلماسي فرهنگي ميان پاريس وتهران برغم تنش ها ميان ايران و اروپا برسرتوافق هسته اي، موزه لوور فرانسه نمايشگاهي را در ايران افتتاح کرده که نخستين نمايشگاه بزرگ يک موزه غربي مهم در اين کشور به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاردين ادامه داد:
در اين نمايشگاه که در محل موزه ملي ايران برقرار است، 50 اثر هنري به نمايش درآمده اند. در اين ميان آثاري چون صنايع دستي هاي ايراني و نقاشي هاي هنرمندان غربي چون رامبرانت و دلاکروا، به چشم مي خورند.
موزه لوور از اين نمايشگاه چهار ماهه با عنوان «يک رويداد فرهنگي و ديپلماتيک برجسته» براي ايران و فرانسه، نام برده و آن را نتيجه توافقي دانست که در زمان سفر سال 2016 حسن روحاني رئيس جمهوري ايران به پاريس به دنبال انعقاد توافق هسته اي، ميان لوور و موزه هاي ايران و سازمان ميراث فرهنگي اين کشور امضا شد.
ژان لوک مارتينز مديرموزه لوور درگفتگو باخبرگزاري فرانسه گفت: «روابط ميان ايران و فرانسه قديمي و عميق است زيرا فرانسه پيشگام اکتشافات باستاني در ايران بود.»
گاردين ادامه داد:اين نمايشگاه يک روزپس از آن آغاز به کار کرد که سفر ژان ايو لودريان وزير خارجه فرانسه براي گشايش اين نمايشگاه و چانه زني با مقامات ايران بر سر برنامه موشکي اين کشور، با استقبالي گرم روبرو نشد.
لودريان يک روزپيش ازبازشدن درهاي نمايشگاه به روي عموم، در افتتاحيه خصوصي گفت:«در اقيانوس طوفاني ديپلماسي بين الملل، ديپلماسي فرهنگي چون فانوسي است که بايد آن را روشن نگه داريم.»
با اين حال، روابط ديپلماتيک ميان تهران و پاريس پرتنش است. مقامات ايران تاکنون ديپلماسي فرانسوي را با سردرگمي دنبال کرده اند. پيش از انعقاد توافق تاريخي هسته اي، پاريس پيشرفت هايي در انعقاد توافقي موقتي با ايران به دست آورد که با شوخي هايي در تهران همراه شد با اين عنوان که فرانسه دارد جاي آمريکا را در شيطان بزرگ بودن، مي گيرد.
با اين وجود پاريس در دوره پساتحريم ثابت کرده است که بيشتر از هر طرف غربي ديگري خواهان بازگشت ايران به بازارجهاني است. توتال توافقي 5 ميليارددلاري با شرکت نفت ايران امضا کرده، ايران از ايرباس سفارش هواپيماهاي مسافربري داده و کارخانه هاي خودروسازي پژو و رنو به ايران بازگشته اند.
پاريس تحت فشارها از جانب دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا براي اصلاح توافق هسته اي، بر ايران فشار مي آورد تا در مورد برنامه موشکي و مسائل منطقه اي خود به پاي ميز مذاکره بيايد.
محمدجواد ظريف براي لودريان روشن کرد که تهران به چنين مذاکراتي تن نخواهد داد و اروپا را به دلجويي از ترامپ متهم کرد.
اين رسانه انگليسي در پايان نوشت: لودريان پيش از ورود به تهران گفته بود که اگر ايران از مذاکره در مورد برنامه موشکي اين کشور خودداري کند، خود را در معرض تحريم هاي جديد قرار خواهد داد.
اروپام**9418**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان