Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احد جمالی روز چهارشنبه در آخرین جلسه کمیسون دانشجویی قم در سل 96 در سالن جلسه های دانشگاه شیخ مفید(ره) قم اظهار داشت: به طور حتم برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به نفع نظام و حاکمیت است.
وی افزود: از آنجایی که دانشجویان امروز مدیران فردای کشور هستند، کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، تمرین مدیریت آینده کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار قم همچنین با اشاره به ابلاغیه منشور گفت و گوی سیاسی وزارت کشور به همه استانداری ها گفت: ما موارد مندرج در این منشور در رابطه با دیدگاه های حاکمیت نسبت به احزاب، سازمان های مردم نهاد، نخبگان و دانشجویان را در استانداری قم پیاده کردیم و به آن آعتقاد داریم.
جمالی یادآور شد: بند ششم این منشور که مبنی بر جذب مشارکت سیاسی دانشگاهیان و حمایت از تشکل های دانشجویی طبق مقررات داخلی است به دانشگاه های مختلف ابلاغ شده که امیدواریم این مساله فعال تر شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اوایل اسفندماه جاری براساس نظر رئیس جمهوری، منشور گفت و گوی سیاسی را که معاونت سیاسی این وزارتخانه تدوین کرده بود به استانداران ابلاغ کرد.
جمالی افزود: اداره کل سیاسی استانداری قم که تشکیل کمیسیون دانشجویی نمونه ای از فعالیت های آن به شمار می آید، از مجموع 200 امتیازی که از سوی وزارت کشور در شاخص های گوناکون اعلام شده بود با کسب امتیاز کامل نخستین اداره کل سیاسی در بین استان های کشور شناخته شد و از شاخص های تعریف شده از طرف سازمان امور استخدامی نیز 197.5 امتیاز را بدست آورد.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله موسوی اردبیلی بنیانگذار و رئیس فقید دانشگاه مفید قم، افزود: آن شخصیت علمی و فقهی بزرگ در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی از نزدیکترین نیروها به حضرت امام بود و مسئولیت های خطیری را از طرف امام راحل عهده دار شد.
وی دانشگاه مفید قم به عنوان یکی از برندهای معتبر علمی کشور را از باقیات و صالحات به جای مانده از آن عالم بزرگوار دانست و افزود: این نشان دهنده روح بلند این شخصیت بزرگ است.
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید پس از یک عمر تلاش علمی، فقهی و سیاسی سوم آذرماه 1395 در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

** معاون پژوهشی دانشگاه مفید نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تعریف سیاست های فرهنگی و تربیتی کارآمد برای دانشگاه ها گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای
حضور دانشجویان در فعالیت های فرهنگی مهمترین راهبرد در این زمینه محسوب می شود.
ناصر الهی با تاکید بر این که اقدام مذکور باید بیشتر جنبه اثباتی داشته باشد و نه سلبی، افزود: بدون ایجاد موازنه منفی و نهی کردن دانشجویان از ورود به یک طرز فکر و یا رویکرد خاص باید عرصه مشارکت همه ایده ها و افکار فراهم شود، چرا که از نگاه بزرگترین اقتصاددان های جهان، مقوله توسعه بر اساس توانمندی تفسیر می شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها باید این جذابیت را داشته باشد که یک دانشجو در دوران دانشجویی خود بهترین توانمندی را کسب کند.
الهی گفت: اگر ما تلاش کنیم حصارهای فکری دانشجویی شکسته شود و به فکر دانشجو قدرت پرواز بدهیم تا خود را تحلیل نموده و درگیر همه مسائل کند و خود را مسئول سرنوشت جامعه و کشور ببیند بسیار آثار مثبتی خواهد داشت.
7403 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین