Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@12:51:52 GMT

روند توسعه خوشه‌های صنعتی در خوزستان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۰۸۷۹

به گزارش ایسکانیوز، اخلاق محمدیان در آئین افتتاح و رونمایی از منطقه فناوری انرژی خوزستان که امروز ( 16 اسفندماه) در مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار شهرک‌های صنعتی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال 83 نخستین خوشه های صنعتی خوزستان شکل گرفتند و خوشه خرما، تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، ادوات کشاورزی و غیره که بسیار موفق هستند فراز و فرودهای بسیاری را طی کردند و بویژه در دو سال اخیر که ایده تشکیل چنین منطقه‌ای شکل گرفت می‌توان گفت امروز شاهد به بار نشستن زحمات و پیگیری‌های متولیان این منطقه و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوزستان استانی برخوردار از ظرفیت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری است که به فعلیت در آوردن این ظرفیت‌ها مستلزم شبکه سازی و تدوین استراتژی در حوزه‌های مختلف است که یکی از این حوزه‌ها نفت و گاز است. خوشبختانه با افتتاح منطقه فناوری انرژی استان شاهد شکل‌گیری یک شبکه بسیار منسجم و هدفمند در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت و تدوین دانش فنی هستیم.

محمدیان تصریح کرد: توسعه خوشه‌های کسب‌وکار زمینه‌ساز افزایش صادرات، رقابت‌پذیری، هم‌رسانی فناوری و غیره می‌شود. بنابراین این امر در حوزه وظایف بسیار حائز اهمیت و نرم‌افزاری شرکت شهرک های صنعتی استان است.

عضو شورای راهبری منطقه فناوری انرژی خوزستان تصریح کرد: امیدواریم این منطقه بتواند با هم‌افزایی و هم‌پوشانی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی خوزستان، توجهات و تقاضاها را به سمت و سوی توانمندی‌های بخش خصوصی و صنایع کوچک و متوسط که مولد اشتغال و تولید هستند متمرکز سازد.

در آئین افتتاح و رونمایی از منطقه فناوری انرژی خوزستان 6 تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان عامل این منطقه و پژوهشگاه صنعت نفت، جامعه ممیزی و بازرسی ایران، دانشگاه شهید چمران، پارک علم و فناوری خوزستان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان امضا شد.

900

اخلاق محمدیان شهرک‌های صنعتی خوزستان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محبوبیت روزافزون فناوری های پوشیدنی، ضرورت برخورداری از منابع انرژی را که بتوانند با انعطاف‌ پذیری و حرکت این دستگاه‌ های نوآورانه مطابقت داشته باشند، برجسته می کند.

این پیشرفت هیجان انگیز که نتایج آن در نشریه  Flexible Electronics منتشر شده است، راه را برای پوشیدنی های واقعا سازگار و راحت هموار می کند.

ظهور ابزارهای پوشیدنی، از ردیاب های تناسب اندام گرفته تا لباس های هوشمند، بر لزوم تغییر در نحوه ذخیره انرژی تاکید می کند. اگرچه باتری های معمولی، کارآمدند، اما اغلب فاقد انعطاف پذیری لازم برای این دستگاه های الکترونیکی نرم هستند.

ابرخازن های میکرو (MSC) به دلیل چگالی توان بالا، قابلیت شارژ سریع و طول عمر طولانی به عنوان یک جایگزین امیدوارکننده ظاهر شده اند اما هنوزیک مانع بزرگ وجود دارد: ساخت الکترود.

به طور معمول، الکترودها از مواد شکننده ای مانند طلا ساخته می شوند که به طور قابل توجهی توانایی دستگاه را برای تغییر شکل بدون به خطر انداختن عملکرد محدود می کند. در مقابل، اگرچه فلز مایع یوتکتیک گالیوم - ایندیوم (EGaIn) رسانایی و تغییر شکل ‌پذیری فوق‌ العاده ‌ای دارد اما کشش سطحی بالای آن، الگوبرداری ظریف را که گامی حیاتی در ایجاد الکترودهای کارآمد است، بسیار دشوار می‌کند.

یک گروه از پژوهشگران به رهبری پروفسور «جین کن کیم» « Jin Kon Kim » و دکتر «کئون وو کیم» « Keon-Woo Kim » از دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) با همکاری دکتر «چانوو یانگ» « Chanwoo Yang » و «سئونگ جو پارک» « Seong Ju Park » از موسسه فناوری صنعتی کره  (KITECH)، راه حلی با استفاده از فناوری لیزر ابداع کرد.

نوآوری آن‌ها در الگوبرداری موفق لیزری EGaIn و ماده فعال گرافن، بر روی یک بستر قابل کشش ساخته شده از کوپلیمر پلی استایرن – بلوک - پلی (اتیلن – کو - بوتیلن) – بلوک - پلی استایرن (SEBS) نهفته است.

این روش کَندگی لیزری چندین مزیت را ارائه می دهد از جمله آنکه اطمینان حاصل شد بستر زیرین SEBS  بدون آسیب باقی می‌ ماند و انعطاف‌ پذیری کلی دستگاه را حفظ می‌ کند. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داد که ظرفیت فضایی که معیاری از ظرفیت ذخیره انرژی دستگاه در واحد سطح است حتی پس از انجام یک‌هزار چرخه کششی، بدون تغییر باقی می ماند.

همچنین، محققان عملکرد پایدار را تحت تغییر شکل‌ های مکانیکی مختلف از جمله کشش، تا شدن، پیچش و چروک شدن مشاهده کردند. این پیشرفت پتانسیل بسیار زیادی برای آینده فناوری پوشیدنی دارد.

کیم دراینباره توضیح داد: استفاده از الکترودهای فلزی مایع با طرح لیزری، نشان دهنده گام مهمی در توسعه راه حل های ذخیره انرژی قابل تغییر شکل است. این نوآوری راه را برای ایجاد پوشیدنی‌ های راحت و سازگاری هموار می ‌کند که می‌ توانند به طور یکپارچه با سبک زندگی پویای ما ادغام شوند.

ردیاب ‌های تناسب اندام نازکی را تصور کنید که به راحتی در حین ورزش به دور مچ دست شما می‌ پیچند، لباس‌ های هوشمندی که طول حرکات روزانه در تن شما هستند، یا دستگاه‌های پزشکی که برای تجربه ‌ای راحت‌ تر و شخصی‌ تر با بدن مطابقت دارند.

با این پژوهش، آینده فناوری پوشیدنی روشن تر و انعطاف پذیرتر از همیشه به نظر می رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است