Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با حضور مسئولان فدراسیون و قهرمانان این رشته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی امروز با ریاست فریبا محمدیان معاون امور ورزش زنان وزارت ورزش امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. کهندانی نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ابتدای این مجمع گزارشی از برنامه‌های فدراسیون در یک سال اخیر سخن گفت.

بعد از آن اکرمی خزانه‌دار فدراسیون گزارشی در سه بعد، درآمد فدراسیون از صعودهای ورزشی، توضیح در مورد صورت‌های مالی منتهی به سال ۹۵ و وضعیت اجمالی از عملکرد ۱۱ ماهه سال جاری ارایه کرد.

صباغ بازرس مالی فدراسیون نیز توضیحاتی در خصوص مواردی همچون دریافتی‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچنین خروجی‌های این فدرلسیون ارائه کرد و گفت: برخی از هیات‌های قصوری در گزارش مالی خود به دلیل عدم اطلاعات داشتند و در این مورد از خزانه دار فدراسیون خواست تا چیدمان سندهای مالی را به روسا آموزش دهد.

در ادامه این مجمع روسای برخی از هیات‌ها و قهرمانان و نمایندگان ورزشکاران نکاتی را ارائه کردند. رییس هیات زنجان  گفت: بودجه‌ای که به هیات‌های استان‌های اختصاص داده شده است ۱۳ درصد کل هزینه‌ها است. این رقم بسیار کمی است و امیدواریم که در سال آینده این مقدار زیاد شود چون نسبت به فعالیت‌هایی که استان‌ها انجام می‌دهند بسیار ناچیز است.

رییس هیات استان سمنان نیز نکاتی را بیان کرد و گفت: همه ورزشکاران ملزم به ثبت نام در هیات‌های پزشکی ورزشی هستند اما از این جهت ضرر خواهند کرد. مبلغ بسیار بالایی از این عضوگیری به هیات‌های پزشکی ورزشی پرداخت می‌شود اما تعرفه و حق بیمه در آخرین گزینه که مرگ ورزشکار باشد بیش از ۱۰ میلیون تجاوز نخواهد کرد. چرا باید این هزینه‌ها صورت بگیرد؟ فدراسیون همگانی هم متاسفانه مدتی است که در بحث کمیته گردشگری ورود پیدا کرده و با عنوان NGO گروه‌هایی را به کوه می‌برد. ما اعتراض کردیم و راه به جایی نبرده است. ما هیات‌های استانی برای عضویت در باشگاه‌ها قوانین را باید رعایت کنیم و وقت زیادی بگذاریم اما این NGOها بدون مربی و بدون بیمه و بدون هیچ اطلاعاتی افرادی را به کوه اعزام می‌کنند.

همچنین رییس هیات استان همدان نیز خاطرنشان کرد: این رشته المپیکی شده و باید توجه بیشتری به آن شود. خیلی از شهرها و مراکز استان زیرساخت‌های لازم را ندارند. اماکن ورزشی نیز در اختیار هیات‌ها قرار نمی‌گیرند تا بتوانند از آن‌ها بهره‌برداری کنند. این معضل با روح کاری منافات دارند. همچنین امیدواریم که عنایت خاصی شود تا آموزش و پرورش که سنگ‌نوردی را در دسته سوم ورزش‌ها قرار داده است، همکاری بیشتری کند تا در سال‌های آینده با تعطیلی این رشته در آموزش و پرورش و دانش‌آموزان مواجه نشویم.

یکی دیگر از روسای هیات‌ها نیز با طرح این سوال از محمدیان رییس مجمع گفت: جایگاه ورزشکاران قهرمان جهان در رشته‌های غیر حرفه‌ای کجا است؟ ورزشکاری که مقام می‌آورد، پرچم کشورش را به اهتزاز درمی‌آورد اما حرفه‌ای نیست و لیگ ندارد چه باید بکند؟

رضا علیپور نیز در ادامه این مجمع اظهار کرد: من از رییس فدراسیون می‌خواهم که مشکلاتی که در مسابقه‌های جام فجر روی داد و دوستانی به هر دلیلی از تیم ملی کنار گذاشته شدند برای مسابقه‌های جاکارتا به تیم ملی دعوت شوند تا بتوانیم بهترین عنوان‌ها را کسب کنیم.

او همچنین به اعزام جوانان و نوجوانان به رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: جوانان و نوجوانان سخت تلاش می‌کنند تا به مسابقه‌های قهرمانی جهان بروند. اگر آن‌ها به این مسابقه‌ها اعزام نشوند، انگیزه از میان آن‌ها خواهد رفت. این بی‌انگیزگی به سایر رده‌های پایه منتقل می‌شود.

رضا علیپور در ادامه گفت: من ۱۵ مدال جهانی دارم و برای کسب همه این مدال‌ها یک تنه جلو رفتم ولی تا به حال وزارت ورزش هیچ پاداشی برای من در نظر نگرفته است. من در شرایطی که دیواره سرپوشیده نیست و در روزهای برفی به سختی تمرین می‌کنم، تلاش کردم و عنوان‌های زیادی کسب کردم اما هنوز پاداش قهرمانی بازی‌های جهانی را نگرفته‌ام. من در بازی‌های جهانی اولین طلای ایران را کسب کردم اما هنوز ۵۰۰۰ نفر هم در ایران من را نمی‌شناسند. من از کشورهای دیگر پیشنهاد مربیگری دارم اما می‌خواهم پرچم کشورم را به اهتزار درآورم. برای هیچ کدام از مدال‌هایم در ایران پاداش نگرفته‌ام و همیشه گفته می‌شود این رشته المپیکی نیست و پاداش به آن تعلق نمی‌گیرد.

عظیم قیچی‌ساز فاتح ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر نیز در این مجمع به مواردی اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل برای صعودهای بالای ۸۰۰۰ متر پاداشی اختصاص داده می‌شد اما باید بگویم که چندین سال قبل صعود قلل ۷۰۰۰ متری حذف شد و دیگر این تجلیل‌ها انجام نمی‌شود. خیلی از قلل ۶۰۰۰ متری هستند که سخت‌تر از قلل ۸۰۰۰ متری فتح می‌شوند و باید کارشناسان فدراسیون در مورد پاداش برای صعود کنندگان این قله‌ها نظر بدهند.

او در ادامه به حادثه هواپیمایی آسمان اشاره کرد و گفت: در بیشتر حوادث اولین کسانی که دعوت می‌شوند کوهنوردان هستند. کوهنوردی فارغ از افتخار  و جایگاهی که دارد کاربردی است چون آن‌ها با مباحث امداد و نجات آشنایی دارند اما در زمان پاداش و جایزه منزلت آن‌ها اگر بگویم صفر است اشتباه نیست. تقاضا دارم که به این امور رسیدگی شود.

فریبا محمدیان معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال روسای هیات‌ها و نمایندگان ورزشکاران در این مجمع گفت:‌ کوهنوردان جست‌وجوگر و صبور هستند. آن‌ها هماوردی می‌کنند و به عنوان ابر انسان تلقی می‌شوند. آن‌ها همتایی برای خودشان انتخاب نمی‌کنند تا بتوانند هماوردی کنند. آن‌ها بسیار کاوشگرند و باید به آن‌ها تبریک بگویم که کوه را انتخاب کردند. ورزشکاران عزیز نکاتی را مطرح کردند و آن‌ها مالکان اصلی فدراسیون‌ها هستند و مدیران، پشتیبان این ورزشکارانند. مدیران باید دست به دست هم دهند تا مشکلاتی که در رشد و توسعه ورزشکاران وجود دارد برطرف شود. من به عنوان نماینده وزارت ورزش در خدمت شما هستم. تقریبا از سال گذشته هماهنگ کردیم تا بازنگری در آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان این رشته صورت بگیرد. من هم اعتقاد دارم که باید به این هماوردی ارزش ویژه‌ای داده شود. در این بازنگری من را وکیل خود بدانید اما در عین حال کارشناسانی از این حوزه دعوت می‌شوند تا مشکلات برطرف شود. من هم دفاع جانانه‌ای خواهم کرد.

او ادامه داد: من هم همانند شما برای تجلیل حرف‌هایی دارم در کوهنوردی باید ارتفاع کوه‌ها برای خانم‌ها متفاوت دیده شود.  در کنار شما هستیم و دغدغه شما را درک می‌کنیم و امیدوارم که در سال جدید با آیین‌نامه جدید مطالبات شما برطرف شود.

او به موضوع جام فجر و اتفاقات پیش رو اشاره کرد و گفت: رییس فدراسیون آن موضوع را برطرف می‌کند اما من از زارعی انتظار دارم که چنان چه در بحث بررسی انضباطی هستند، با مهربانی رفتار کند و با بخشش بزرگانه ورزشکاران را به اردو و تیم‌های ملی دعوت کنند. به این شرط که ورزشکاران نیز متوجه اشتباهات خود شوند و در انتخاب‌هایشان دقت کنند. نباید التهاب در ورزش وجود داشته باشد چون در این صورت کار به جایی نمی‌رسد.

او همچنین در پاسخ به سوال قیچی‌ساز گفت: درد قیچی‌ساز را شنیدم. تلاش بی‌شائبه کوهنوردان در تمام حوادث مشهود است. خدا شاهد بر اوضاع است.

محمدیان در ادامه گفت: سال پر فراز و نشیبی را طی کردیم. اتفاقات خوبی در ورزش رقم خورد. کوهنوردی را از فضای تفریحی صرف خارج کردیم. تلاش‌های شما بزرگان فضایی را ایجاد کرد تا بتوانیم میزبانی‌های متعددی را داشته باشیم. رویدادهایی رقم خورد و پرچم این کشور به اهتزاز درآمد. سال ۹۷ سال بسیار مهمی است. بازی‌های جاکارتا در پیش است. صعودهای ورزشی در المپیک به صورت آزمایشی اضافه شده و امیدواریم که استمرار پیدا کند. نکات دیگری نیز ارائه شد که باید به طور ویژه از سوی رییس فدراسیون و هیات  رییسه انجام شود و تیم کاری برای این منظور گذاشته شود. ما هم در حوزه ستادی خود را موظف و مکلف می‌دانیم که این موضوعات را بررسی کنیم. هیات‌ها باید با توجه به بند ۹۴ قانون ۶ مالیات بر ارزش افزوده، پیش روند و برنامه‌محور باشند تا بتوانند منابع مالی خود را از این بخش تامین کنند و از این فضا راحت عبور نکنند. وزارت ورزش هم برای کمک به استفاده از مکان‌های ورزشی دستورالعمل جدیدی را صادر کرده که معاونت پشتیبانی و قهرمانی پیگیر آن هستند. ما هم موافق هستیم که فضاهای ورزشی باید پاسخگوی نیازهای هیات‌ها باشد.

محمدیان در پایان گفت: این که انتظار داشته باشیم همه فدراسیون‌ها عضو مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی باشند را لغو کردیم. در خصوص پیشنهاد شما باید اجازه دهید که بررسی کنیم و ببینیم چه راهکاری می‌توانیم در این خصوص ارائه کنیم تا خدمات معقول و منطقی باشند. کوهنوردان حق بیمه می‌پردازند پس قاعدتا باید از خدمات مطلوب بهره‌مند باشند. حتما نشستی را برای این منظور ترتیب خواهیم داد که رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، رییس فدراسیون کوهنوردی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و خود من حضور خواهیم داشت تا سازوکار بهتری را به ورزشکاران ارائه دهیم. این مواردی که گفته شد اگر نیاز است به صورت مکتوب و با هماهنگی رییس فدراسیون به وزارت ورزش ارائه شود تا مطالبات شما تسریع شود. البته من این مطالبات را مکتوب کردم تا پیگیر موضوع باشم.

به گزارش ایسنا،  در این مجمع از برخی هیات‌های استانی برتر تجلیل شد. همچنین رضا علیپور، عظیم قیچی‌ساز و الناز رکابی نیز به عنوان ورزشکاران برتر سال تجلیل شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش جام جم آنلاین، در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد. در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید. 

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان