Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رام نورایی بازیگر فیلم سینمایی قلاده های طلا در گفتگو با کوله بار با اشاره به اینکه مسئولان سینمایی و فرهنگی کشورمان باید حمایت بیشتری از جشنواره های دفاع مقدس داشته باشند، گفت: نیاز است که به سینمای دفاع مقدس توجه بیشتری صورت بگیرد چرا که بنده به عنوان یک بازیگر در فیلم های مختلفی با موضوع دفاع مقدس نقش آفرینی کرده ام اما معتقدم که مسئولان توجه زیادی به این گونه فیلم ها با مضامین ایثار و شهادت ندارند و حتی می توانم به جرات بگویم که برخی از مسئولان به دنبال حذف سینمای دفاع مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بنده به عنوان بازیگر فیلم های دفاع مقدس معتقدم که در ایفای نقش های در این گونه فیلم ها دچار دوگانگی شده ام، چرا که مسئولان تمایلی برای حمایت از آثار سینمایی دفاع مقدس ندارند و شاهد ساخت فیلم های متعددی با مضامین دفاع مقدس هستیم که بازیگران در این گونه فیلم ها، خوش درخشیدند و حتی جانشان را به خطر انداختند اما بعد با بی تفاوتی و رفتار سرد مسئولان مواجه شده اند و از این گونه فیلم ها حمایت خاصی صورت نگرفته است.


نورایی تاکید کرد: متاسفانه کاری کردند که از سینمای دفاع مقدس سرخورده شویم و از این موضوع واقعا ناراحت هستم و واقعا دیده شده که از برخی فیلم های دفاع مقدس هیچ گونه حمایت مادی نشده است و هیچ مسئولانی حاضر نشده تا اسپانسر این گونه فیلم ها باشد و برخی از دلسوزان انقلاب، با دست خالی مشغول ساخت چنین فیلم هایی هستند.


این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: آقایان باید نظر بدهند که مقوله دفاع مقدس باید در سینمای ما باشد یا خیر؟ اگر قرار است که چنین مقوله ای در سینمای ما باقی بماند، پس باید حمایت بیشتری از این گونه فیلم ها صورت بگیرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه سفرهای راهیان نور یکی از اثرگذار ترین اردوها برای پیوند نسل امروز با نسل دفاع مقدس است، گفت: راهیان نور می تواند بازگو کننده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های امروزی باشد و وجود جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور می تواند به تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس کمک شایانی کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال