Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت 400 هزار نهال طی هفته منابع طبیعی در خانه شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مختاری در آئین گشایش بوستان نفس و مراسم درختکاری که به یاد فرشتگان ماندگار اهداء کننده عضو در این بوستان برگزار شد، گفت: امروز مراسم غرس نهال به یاد فرشتگان ماندگار اهدای عضو در بوستان نفس که به نام این عزیزان و به دستور شهردار تهران نامگذاری شده است انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تلاش‌های دلسوزانه‌ای که برای اهدای عضو انجام شده و توسعه این فرهنگ را دنبال کرده، باعث شده تا به جمعیت افراد اهداء کننده افزوده شود. اما برای رسیدن به ظرفیت مطلوب در کشور نیازمند توسعه بیش از پیش و همیاری همه دستگاه‌های ذیربط در این راستا هستیم.

مختاری افزود: امروز به یاد این فرشتگان می‌خواهیم درخت بکاریم و این طراوت و شکوفایی درختان را نشان دهیم که از همین فرشتگان اهداء کننده عضو که نشان دهنده همین طراوت و شکوفایی است نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: بوستانی که به ابتکار شهردار تهران به نام این عزیزان "نفس" نامیده شده است می‌تواند یاد و نام این عزیزان را در میان همه شهروندان جامعه زنده نگهدارد و موجب توسعه این فرهنگ شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مراسم هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: در نخستین روز این هفته در روز جمعه هفته پیش ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر را انجام دادیم. خیابانی که طولانی‌ترین خیابان خاور میانه محسوب می‌شود و درختان آن در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلفی صدمه دیده‌اند. لذا در این روز با حضور شهردار تهران 740 نهال جایگزین درختان آسیب دیده شد.

وی افزود: روز شنبه درخت دانش در اردوگاه شهید باهنر کاشته شد و درخت فرهنگ و هنر با حضور اصحاب رسانه نیز روز یکشنبه در پارک هنرمندان کاشته شد.

وی ادامه داد: درخت ایثار نیز روز دوشنبه در سازمان بهشت زهرا (س) کاشته شد و در روز سه شنبه هم با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران درخت تدبیر غرس شد تا به این ترتیب 1200 هکتار در قالب کمربند سبز تهران به بهره‌برداری برسد و مجموع کمربند سبز شهر تهران به 40 هزار هکتار برسد.

وی تاکید کرد: امروز چهارشنبه با حضور فرشتگان اهدا کننده عضو در این مراسم "درخت امید" کاشته شد. در دو روز آینده نیز فردا درخت صلح و دوستی با حضور وزیر امور خارجه و سفرای کشورهای مختلف در بوستان نوروز کاشته خواهد شد و روز جمعه درخت مادر با حضور معاون زنان ریاست جمهوری در بوستان مادران غرس خواهد شد.

مختاری به کاشت 400 هزار نهال در خانه شهروندان طی هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از طرح کاشت نهال در خانه شهروندان استقبال خوبی شده و قطعا شهرداری تهران در ادامه این طرح، کاشت درختان در مناطق کم برخوردار تهران را در دستور کار قرار خواهد داد تا به این ترتیب شعار هر خانواده تهرانی یک درخت که کار بسیار ارزشمندی است، محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آئین درختکاری در شهر گلشهر گلپایگان از کاشت هزار اصله نهال در منطقه کوه دوتو در شهر گلشهر خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.
محمد اسماعیل توسلی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله نهال از گونه سنجد و توت در منطقه کوه دوتو شهر گلشهر کاشته شد.
وی گفت: سهم شهرستان گلپایگان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.
مصطفی محمودی، شهردار گلشهر هم در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر برای تفریح مردم بود و در همین راستا هزاراصله نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو شهر گلشهر با هدف ایجاد پارک جنگلی کاشته می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران