Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از محمد مشکین فام در جریان بازدید از طرح های درحال توسعه پارس جنوبی افزود: مطابق گفته وزیر نفت، اجرای قرارداد این طرح طبق برنامه و بدون وقفه پیش می رود.
وی اضافه کرد: هم اکنون بسته های مناقصه های پیمان های اجرایی توسط توتال دردست بررسی نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سکوی فاز٢٢ پارس جنوبی فردا پنجشنبه از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بارگیری خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه زمستان امسال بطور مستمر، روزانه ٥٥٠ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید شده است، اعلام کرد: تا اواسط سال آینده روزانه حدود 2 میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز ترش از میدان پارس جنوبی افزوده می شود.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه سکوهای فازهای ١٣،١٤ و٢٢ تا٢٤ با فاصله یک ماه از هم آماده بارگیری و نصب می شود، افزود: پیش بینی شده تا پایان اسفندماه و یا اوایل سال آینده، ١٤،٢ میلیون متر مکعب گاز از سکوی ١٤آ و متعاقب آن در فواصل زمانی 2 تا 3ه ماه، سکوی دیگر این فاز (14سی) و سکوهای فازهای ١٣ و٢٢ تا٢٤ هر کدام با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (١٤،٢ میلیون مترمکعب) به بهره برداری برسند.
مشکین فام ادامه داد: با بهره برداری از فاز اول این طرح ها تا اواسط سال 1397 حدود 2 میلیارد فوت مکعب معادل تقریبی ٥٦میلیون مترمکعب گاز ترش غنی به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده می شود.
وی به برنامه های اجرایی درباره کاهش گاز فلر در پارس جنوبی اشاره کرد و یادآورشد: پیاده سازی این طرح در فازهای ٢و٣ پارس جنوبی مراحل پایانی طراحی را سپری می کند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: عملیات اجرایی کاهش گازهای فلر در این فازها پس از این مرحله آغاز شده و مشابه این برنامه در سایر فازها نیز اجرایی خواهد شد.
وی به تکمیل عملیات احداث خط لوله میانی فازهای ٦، ٧ و ٨ و ٤ و٥ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این خط لوله، انتقال حدود ١٢ میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ با هدف شیرین سازی در پالایشگاه فازهای ٤ و ٥ امکان پذیر می شود.
هدف از اجرای فاز 11 پارس جنوبی تولید 2 میلیارد گاز غنی برای انتقال به پالایشگاه های 6تا 8و 12 به منظور جبران ظرفیت پالایشی این فازهاست.
تاسیسات‌ دریایی‌ فاز 11 شامل 2 سکوی دریایی تولید گاز هر یک با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب در روز در فاصله 105 کیلومتری از ساحل، احداث 2 رشته خط لوله 32 اینچی دریایی به منظور انتقال گاز به پالایشگاه‌های خشکی فاز های 6-8 و 12 و حفر 22 حلقه چاه تولیدی روی این سکوهاست.
برابر آخرین تصمیم شرکت ملی نفت ایران گاز تولیدی هر 2 سکوی فوق به پالایشگاه‌های خشکی فازهای 6 تا 8 و فاز 12 پارس جنوبی منتقل خواهد شد و هم اکنون این فاز در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است.
دوازدهم تیرماه امسال نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد.
ارزش قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضا شد.
بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده است که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دهند.
سهم توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم در این قرارداد 50.1 درصد است. شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب 30 و 19.9 درصد سهم دارند.
6043**
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است