Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آخرین وضعیت پرونده برادر جهانگیری

رئیس دادگستری استان تهران آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری را تشریح کرد.روز ۱۴ مهرماه خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد.مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران توسط سپاه ثارالله کرمان بازداشت شد.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور یک روز بعد از بازداشت برادرش در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسئله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان در خصوص علت بازداشت جهانگیری گفت: اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور از دلایل دستگیری مهدی جهانگیری است.  
مسابقه دادن به معنای رسمیت شناختن اسرائیل نیست
مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در فدراسیون کشتی در مورد رقابت ایران و اسراییل و استعفای رسول خادم رییس این فدراسیون گفت: من با برخی از سخنان رسول خادم موافقم و معتقدم که ما باید در جمهوری اسلامی تکلیف‌مان را با این گونه موضوعات یکبار برای همیشه مشخص کنیم.نماینده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: کشوری در دنیا نیست که در مسابقات جهانی و بین المللی بخواهد مقابل حریف عقب نشینی کند و این گونه عقب نشینی با مقررات فدارسیون‌های بین المللی هم مطابقت نمی‌کند.عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: ما باید این موضوع که مسابقه دادن با یک فرد تبعه وابسته به رژیم صهیونیستی به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست را در جامعه جابیندازیم. آنوقت می‌توانیم مسابقه هم بدهیم و مرگ بر اسرائیل هم بگوییم و اشکالی نیز ندارد.کواکبیان ادامه داد: در حال حاضر خود فلسطینی‌ها نیز با افراد تبعه اسرائیل در میادین ورزشی مسابقه می‌دهند. متاسفانه ما تابویی درست کرده‌ایم که به محض مسابقه دادن گویا ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: اگر مسابقه دادن به این مفهوم است که ما نیز موافقیم اصلا مسابقه ندهیم، ولی مسابقه دادن اساسا این مفهوم را ندارد.عضو فراکسیون امید با بیان اینکه باید این قصه باید حل شود گفت: خود کسانی که دست اندرکار ورزش هستند می‌دانند که ما از این جریان خیلی ضربه خورده ایم البته باید از ورزشکارانی که فداکاری می‌کنند و مسابقه نمی‌دهند تقدیر کرد، ولی اگر برای همین ورزشکاران زمینه فراهم شود می‌توانند موفقیت‌های بزرگی را برای کشور کسب کنند که به نفع ملت ایران است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: مشکل این است که ما این را جا انداخته ایم که مسابقه دادن با افراد تبعه اسرائیل به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است و باید این مشکل را حل کنیم چراکه چنین گذاره‌ای اساسا غلط است.   روحانی ابتکار را برکنار کرد تا مناطق حفاظت‌شده را کاهش دهد   اسماعیل کهرم، مشاور سابق رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره مصوبه شورای عالی برای کم شدن مناطق حفاظت‌شده به گفت: اینکه گفته می‌شود با مناطق حفاظت‌شده با بخش‌های مختلف تعارض دارد و مشکلاتی ایجاد کرده است، اصلا درست نیست. ایران در آمار جهانی پایین‌ترین رتبه را از مناطق نگهداری شده، دارد. در ایران کل مناطق تثبیت‌شده ۱۱ درصد است درصورتی‌که در بسیاری از کشور‌های جهان ۴۴ درصد از خاک‌شان را برای نسل‌های آینده قرار می‌دهند و اصلا به آن دست نمی‌زنند.او ادامه داد: حدود ۴۵ سال گذشته در سازمان محیط‌زیست افراد کارشناس و متخصص نقاط گوناگون کشور را بازدید و رصد می‌کردند. وقتی نقاطی که همانند بهشت بود را پیدا می‌کردند، توصیه می‌کردند از این مناطق حفاظت شود و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگیرد. مجلس هم همکاری لازم را انجام می‌داد و تصویب می‌شد. اما اکنون ما در بازنگری خود به‌جای افزایش مناطق حفاظت‌شده آن را می‌خواهیم کم کنیم. در این شرایط آیا ضمانتی است که در دوره‌های بعد این مناطق دوباره وسعت پیدا کند. مطمئن هستم این اتفاق نمی‌افتد و در دوره‌های آینده افزایش و بازگشت مناطق حفاظت‌شده غیرممکن است. این فعال محیط‌زیست افزود: آقای تابش، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس درباره این مصوبه شورای عالی محیط زیست حرف جالبی نقل کردند. اینکه کم کردن مناطق حفظ‌شده، برای توسعه پیشرفت‌های صنعتی است. یعنی صراحتا ایشان گفتند که محیط‌زیست اهمیتی ندارد. درصورتی‌که باید به‌جای این اقدام از شخم زدن، جاده‌سازی، ساخت‌وساز‌های بی‌رویه و شهرک‌سازی مناطق چهارگانه جلوگیری شود.

او ادامه داد: اکنون تعارض محیط‌زیست در این است که مانع منافع انسانی و توسعه صنعتی است. به همین دلیل قرار است از این به بعد اجازه داده شود که مردم به‌راحتی بتوانند در بهترین مناطق ایران هرکاری دوست دارند انجام دهند و آن را شخم بزند تا صنعت و ساخت‌وساز شهرک و کارخانه‌ها پیشرفت کند.کهرم اشاره کرد: بیرون کشیدن مناطقی که باید از آن حفظ و نگهداری کرد علیه محیط‌زیست است. آقای «عیسی کلانتری» رئیس جدید سازمان محیط‌زیست به تنها چیزی که توجه ندارند مسئله محیط‌زیست است. به نظرم رئیس‌جمهور خانم ابتکار را از مسئولیت سازمان کنار گذاشتند، چون با این اقدامات موافق نبودند./رویداد 24   پاسخ آیت الله ایازی به علی مطهری درباره‌ی حجاب اجباری

آیت الله سیدمحمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به دکتر علی مطهری، نایب رییس مجلس، درباره‌ی حجاب اجباری پاسخ داد.

متن یادداشت تلگرامی آقای ایازی در پی می‌آید:

جناب آقای علی مطهری در نقدی که به این‌جانب درباره‌ی حجاب اجباری و توضیح کلام وارد کرده اند، به‌خوبی به کلام استاد شهید مطهری توجه نکرده‌اند. واکنش استاد به سخنرانی امام درباره‌ی حضور زنان بی‌حجاب در ادارات بود و نه در خیابان‌ها و دلیلش این بود که دولت می‌تواند در محدوده‌ی تشکیلاتی که بودجه‌ی آن را خود می‌دهد، قوانین و مقررات وضع کند و اتفاقاً صحبت ایشان هم انتقاد به این صحبت بود و معتقد به این کار نبودند و کلام ایشان در این باره صراحت دارد.شاهد بر این مساله هم این است که وقتی امام در سال‌های ۶۱ به بعد شنیدند که حاجی بخشی- از افراد حزب‌اللهی- در خیابان‌ها متعرض زنان بی‌حجاب شده، دستور دادند که با او برخورد بشود. یعنی ایشان نظرشان حتی پس از شرایط استقرار مخالفت با برخورد با افراد بی‌حجاب بودند.نکته‌ی دیگر استاد ما شهید مطهری از این سخن و نوشته، نظرشان درباره‌ی فراهم شدن شرایط فرهنگی و اقناع فرهنگی و کار فرهنگی است نه این اندیشه‌ی اقتدارگرایانه و استفاده‌ی زور برای پوشاندن زورکی زنان که این کار شدنی نیست.اگر فرزند محترم ایشان می‌خواهند نظر استاد ما را بدانند به مقاله‌ی ایشان در کتاب شهادت در تفسیر آیه‌ی «لا اکراه فی الدین» مراجعه کنند که چگونه به استاد خود علامه طباطبایی انتقاد دارند که ماهیت دین نه در عقیده و نه در احکام اکراه بردار نیست، طبعاً اجبار جایی ندارد.اما درباره‌ی فلسفه‌ی حجاب اگر به ادله‌ی قرآن در سوره‌ی احزاب و نور مراجعه کنید موضوع حفظ شخصیت و کرامت زن است و جلوگیری از آزار‌های جنسی است و نه عفت عمومی: «ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤْذَینَ». البته این بحث مفصل است و من در مقاله‌ی خود در ۱۰ سال قبل نوشته‌ام. بهتر است ایشان به آن مقاله مراجعه کند؛ بنابراین موضوع نظر استاد تنها درباره‌ی حجاب در ادارات بوده و آن‌هم با روش اقناعی و نه استفاده از زور و اقتدارگرایانه.
کرباسچی به تحمل یک سال حبس محکوم شد
حكم دادگاه انقلاب شعبه ١٥ به رياست قاضي صلواتي برای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران امروز ابلاغ شد. بنابر شكايت سازمان اطلاعات سپاه، مبني بر فعاليت تبليغي عليه نظام برای غلامحسین کرباسچی يك سال حبس حكم صادر شده است.
خلاصه موارد اتهامی به این قرار است:
در مصاحبه با روزنامه أبرار درسال ٩٤: چرا آقاي جنتي كه در خطبه‌ها ازخدا و پيغمبر و امام زمان براي توجيه كارهاي احمدي‌نژاد مايه گذاشته بعدها كه خلاف‌ها و مسائل آن دولت معلوم شد هيچ احساساتي نشان ندادند و حرفي نزدند...
زير سؤال بردن تصميمات و اقدامات قوه قضائيه در برخورد با متهمان فتنه ٨٨: درمصاحبه‌اي گفته شده: حتي در مورد نيروها و افرادي كه حالا به هردليلي به زندان افتادند... چه بسا با يك بررسي درست واقعا بي‌گناه بودند و تخلفي نبوده... و درهمين دادگاه‌هاي جمعي اگر روال درستي بود و دفاع وكيل و... چه بسا روشن مي‌شد جرمي صورت نگرفته.
دفاع از سران فتنه و گروه‌هاي مخالف نظام: آقايان موسوي و كروبي كه در خانه نشسته و اعتراض كردند... چه رفتار خلاف قانوني كردند؟حرف آنها اعتراض به شرايط موجود بود...
در جلسه افطار رئيس جمهور در٣/٤/٩٤ درباره مهندس موسوي گفته‌اند: "سيد مظلوم"
انتشار تصوير سيدمحمد خاتمي و وزير اطلاعات در مجلس روضه در صفحه شخصي اينستاگرام.
سياه‌نمائي و ترسيم جو امنيتي: در مصاحبه با روزنامه أبرار درسال ٩٤: هنوز هم گاهي مي‌بينيم در جلسات... اولين كاراين است كه موبايل را ازجلسه بيرون مي‌برند... اين يعني اينكه هنوز ذهنيت فضاي امنيتي در كشور هست...

روحانی برود در حوزه کشاورزی و صنعت حرف بزند!


حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد گفت: اگر قانونی در مجلس مصوب شود و بعد از تایید شورای نگهبان در روزنامه چاپ شود بعد از 15 روز باید اجرا شود. اما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قانونی داریم که با بی تفاوتی و بی تکلیفی دستگاه های اجرایی علی الخصوص نسبت به دستورات رئیس جمهور معطل نگه داشته شده است. پژمانفر بی آنکه نامی از رئیس جمهور ببرد، گفت: برخی حرف نابجا در جامعه که می گویند «اگر بناست کسی سخنگوی مردم باشد، رئیس جمهور می‎تواند سخنگو باشد و نه کس دیگری». این معنایش این است که رئیس جمهور از کارهای اساسی فاصله گرفته و در امور غیرمرتبط اظهار نظر می کند. تذکر بدهید که هر کس در حوزه خودش حرف بزند، رئیس جمهور در مقام رئیس جمهور در امور اجرایی صنعت و کشاورزی حرف بزند./ خبرآنلاین

نشست بررسی حجاب اجباری بعد از تعطیلات نوروز


سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: طرح افزایش حداقل سن ازدواج در راستای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با ۶۷ امضا به هیات رییسه ارائه شد. براساس این طرح، حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شده است. قرار است بعد از تعطیلات نوروز جلسه‌ای در فراکسیون زنان با حضور موافقان و مخالفان حجاب اجباری، فعالان مدنی، کارشناسان حوزه علمیه، قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و ... برگزار شود چون حجاب اجباری مطالبه قشری از جامعه است لذا بررسی آن در این نشست ضروری است./ايسنا

بیشترین شکاف‌های اجتماعی کشور در دولت نهم و دهم


سعید معیدفر در وبلاگ خود در نوشت: آنچه در یک دهه اخیر به اختلاف طبقاتی دامن زد، توزیع نامناسب و ناعادلانه ثروت بود که باعث ایجاد این شکاف های عمیق و در نتیجه بروز آسیب های اجتماعی شد. بیشترین ثروت کشور در دولت نهم و دهم حاصل شد و بیشترین شکاف های اجتماعی و اقتصاد ناسالم نیز در این دولت به وجود آمد. زیرا ما مشکل پول و منابع مالی نداشتیم بلکه نظام اقتصادی سالمی که بتواند جلوی رانت، فساد، قاچاق و پول های کثیف را بگیرد وجود نداشت. در جامعه ای که فقر مطلق حاکم است و عموم افراد مشکلات اقتصادی دارند الزاما شاهد درگیری آنها در آسیب های اجتماعی نیستیم. زیرا همه افراد دچار مشکل برای تامین نیازهای اولیه خود هستند. در واقع بین فقر و آسیب های اجتماعی رابطه ای نمی بینیم./ خبرآنلاین

دادستان تهران مامور رسیدگی به ناهنجاری مراسم روز زن شد

بدنبال برگزاری مراسمی خلاف هنجار‌ها و عفت عمومی کشور، تحت عنوان بزرگداشت روز زن در ایام خجسته میلاد بانوی بزرگ اسلام، الگوی عفت و پاکدامنی و مظهر فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) توسط شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد، دادستان کل کشور با ابراز تأسف نسبت به برگزاری این مراسم، به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با هنجارشکنان و متخلفین را صادر کرد./تسنیم   سفر سفیر انگلیس به مشهد

نیکلاس هاپتون سفیر بریتانیا در ایران تصاویری از سفر خود به مشهد را در اکانت شخصی‌اش در توییتر منتشر کرد.هاپتون ضمن انتشار تصاویری در حرم امام رضا و مقبره فردوسی در طوس در توضیح نوشت: بعد از بازدید از حرم شگفت‌انگیز امام رضا که سالانه ۲۵ میلیون زائر را به خود جذب می‌کند، به مقبره فردوسی رفتیم.او همچنین با انتشار تصویر دیگری از حضور خود در دفتر شهردار مشهد و در مقابل نمایندگی یک برند بریتانیایی در ایران نوشت: از دومین شهر بزرگ ایران یعنی مشهد بازدید کردم. برنامه فشرده‌ای شامل مذاکره با شهردار و ریس اتاق بازرگانی مشهد درباره فرصت‌های بالقوه افزایش تجارت داشتیم. از اینکه برخی کسب و کار‌های بریتانیایی را در اینجا دیدم بسیار خرسند شدم.   روایت یک نماینده از ماه‎ها دق الباب برای دیدن «ماهرخ» وزرا!

یکی از نمایندگان مجلس در نطق خود اظهار داشت که برخی نمی‎خواهند نمایندگان مقتدر باشند و می‎خواهند آن‌ها به مسائل خرد مشغول باشند.علی ادیانی‎راد نماینده سوادکوه در نطق خود گفت: برخی نمی‌خواهند نماینده مقتدر باشد و می‌خواهند مجلس کوچک شود و نماینده کوچکتر و ما را به امور کوچکی مثل بخشداری و دهیاری مشغول کنند. باید در چارچوب قانون اساسی و اقتدار حاکمیتی ابراز وجود کنیم و گرنه از روی ما عبور می‌کنند!وی افزود: آرای نجومی به وزرا می‌دهیم، اما باید ماه‌ها دق الباب کنیم تا ماهرخی مثل وزیر را ببینیم!عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز در تذکری در جلسه امروز مجلس گفت: رویه مجلس نبایدبه گونه‌ای باشد که تریبون برای هرکسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، روشن شود. شأن مجلس این نیست که هیئت رئیسه هرطور که می‌خواهد عمل کند.وی با بیان اینکه مجلس آئین‌نامه دارد و هیئت رئیسه برای اجرای امور به آن قسم خورده است، ادامه داد: در مجلس نماینده‌تر وجود ندارد و باید حق اظهارنظر آزادانه به همه داده شود و خلاف این رویه وهن مجلس است. رویه نباید به گونه‌ای باشد که هرکسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، تریبون برای بیان صحبت‌هایش روشن شود؛ امیدوارم این روش اصلاح شود.علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: خیلی امیدوار نباشید./خبرآنلاین   انتقاد یک مرجع‌تقلید ازسفر وزیرفرانسوی به ایران

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اظهار تاسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگوعلیه برنامه موشکی ایران گفت: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از وضعیت دنیای کنونی گفت: برخلاف ظاهر خوب دنیا که سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری وجود دارد و سازمان ملل و شورای امنیت دارد؛ باطن این دنیا پر است از زورگویی، ریاکاری و دروغگویی.وی افزود: آمریکا از آن طرف دنیا به این طرف لشکرکشی می‌کند و علیه بعضی کشور‌ها موضع می‌گیرد و می‌گوید کسی حق ندارد، قوی بشود، بلکه همه باید ضعیف شوند و من تنها قوی بمانم، آیا این زورگویی آشکار نیست؟این مرجع تقلید با اظهار تاسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگو علیه برنامه موشکی ایران تاکید کرد: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟ چرا دنیای امروز کم کم به این مسائل عادت می‌کند و کسی قبح این مسائل و زورگویی‌های ابرقدرت‌ها را بازگو نمی‌کند و اعتراضی صورت نمی‌گیرد؟آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه می‌دانند که داعش در عراق و سوریه با کمک ایران و حزب الله تا حد زیادی از بین رفت؛ اما مستکبرین عالم ایران را محکوم می‌کنند که شما حامی تروریست هستید!.وی خاطرنشان کرد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به این دنیا اعتماد نکنیم و خوشبین نباشیم، بلکه نسبت به این زورگویی‌ها و دروغگویی و ریاکاری بدبین باشیم./میزان   آیت‌الله سبحانی: مگر روحانیون در فیزیک و شیمی اظهار نظر می‌کنند که غیر مجتهدین درباره حجاب حرف می‌زنند؟

آیت‎الله العظمی جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاب واجب الهی است، گفت:افراد غیرمجتهد نباید درباره حجاب که جزو مسلمات دین است، اظهار نظر کنند.همان طور که روحانیت در مسائل فیزیک و شیمی و علوم دیگر اظهار نظر نمی‌کند دیگران هم نباید در مورد حلال و حرام و مسائل دینی که در آن علم ندارند دخالت کنند.حجاب جزو مسلمات دین است و در قرآن کریم آیه‌های زیادی در این مورد وجود دارد./مهر   درخواست مرتضوی از رییس قوه قضاییه برای ورود به پرونده حبسش   سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در واکنش به خبر صدور حکم جلبش، اعلام کرد: تا به حال از طرف اجرای احکام هیچ‌گونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده است.به گزارش جماران، ایسنا نوشت:بخشی از توضیحات وی به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات به شرح زیر منتشر می‌شود: «تا به حال از طرف اجرای احکام هیچگونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده؛ بنابراین چنانچه بدون طی مراحل آیین دادرسی اقدامی هم صورت گرفته باشد اینجانب از آن بی‌اطلاع بوده و خلاف قانون و رویه معمول در اجرای احکام و آیین دادرسی عمل شده است.»هم‌چنین در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: «در رابطه با حکم صادره از سوی شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که علیرغم احکام برائت قبلی و همچنین برخلاف رای قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور و بدون در نظر گرفتن موازین آیین دادرسی کیفری و مسلمات فقهی و شرعی و دلایل موجود در پرونده، اینجانب را در خصوص اتهامی ناروا در جریان برخورد با فتنه سال ۱۳۸۸ و د. راستای ایفای وظایف قضایی پیرامون اخلال‌گران در نظم و امنیت کشور و سلب آسایش شهروندان، بدون کوچک‌ترین خطا یا گناه و یا صدق عنوان مجرمانه‌ای به دو سال حبس محکوم نموده که واجد موازین حق اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کشوری می‌باشد؛ لذا با عنایت به اینکه قانونگذار در ماده ۴۷۷ قانون آمره مذکور در صورتی که پیرامون حکم قطعی و لازم‌الاجرا شرایط فوق‌البیان حادث باشد و دلایلی مبنی بر خلاف بین شرع بودن اقامه گردد، اظهارنظر و قضاوت در خصوص آن را به شخص ریاست محترم قوه قضاییه که فقیه و مجتهد عادل و منصوب مقام عظمای ولایت می‌باشند واگذاری نموده و، چون این حق به موجب قانون فقط یک بار قابل اعمال است، اینجانب به فوریت در حال تنظیم لایحه درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌باشم و امیدوارم در جریان این رسیدگی، مقام عالی ریاست قوه قضاییه که منصوب مقام عظمای ولایت است و لاجرم به ابعاد فقهی و شرعی احکام آگاهی کامل دارند آن را اجابت نموده و نظر فقهی و شرعی خود را فارغ از برخی جنجال‌های رسانه‌ای اعلام نمایند.»   نماینده اصولگرا: بر سر سوال از روحانی معامله شد

نقوی حسینی در جلسه امروز مجلس گفت: ۱۷۰ تا ۱۸۰ نماینده سوال از رییس جمهوری را امضا کردند، اما بدون این که جلسه‌ای تشکیل شود تعداد امضا‌ها به حدود ۳۵ امضا رسید. توجیهی در این زمینه وجود ندارد باید دید نحوه پس گرفتن امضا‌ها چگونه بوده است، شما باید از شأن مجلس دفاع کنید.علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: تعداد امضای تقاضای سوال از رییس‌جمهوری هیچ وقت ۱۸۰ امضا نبوده است. این نامه ۱۸۰ امضا داشت، اما اصل سوال ۸۹ امضا داشت که در نهایت ا. از حد نصاب کمتر شد. / ایرنا   تذکر شهردار تهران بر حفظ شئونات اسلامی

کانال شهردار تهران اعلام کرد:نجفی، شهردار تهران طی ابلاغیه‌ای با انتقاد از برگزارکنندگان مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد، بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در تمامی رویداد‌های فرهنگی تاکید کرد.گفتنی است، در همایشی که روز سه‌شنبه با حضور و سخنرانی شهردار تهران برگزار شد، پیش از سخنرانی نجفی، کنسرتی با حضور زنان خواننده و رقص دختران نوجوان در حضور شهردار تهران و همکاران مرد او اجرا شده است که تذکر شهردار تهران را به همراه داشت.   حمله کیهان به نمایندگانی که به دیدار خاتمی رفتند

کیهان در مطلبی کوتاه به شدت از نمایندگانی که به دیدار خاتمی رفتند انتقاد کرد.روزنامه کیهان نوشت: این ملاقات کمتر از ۷۰ نفره در حالی انجام شده که فراکسیون امید دو سال قبل هنگام تشکیل ۱۳۰ عضو داشت، اما با ریزش نیمی از اعضا مواجه شد.بنابر اعتراف نشریات و برخی فعالان اصلاح‌طلب، تزریق پول نقش مهمی در تعیین فهرست‌های انتخاباتی این طیف در انتخابات مجلس و شورای شهر داشت و برخی از منتخبان، خود را مدیون می‌دانند و بنابراین از سر اجبار، مانند گماشته‌ها و امربر‌های پدرخوانده‌های افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی رفتار می‌کنند.در همین حال رسانه‌های این طیف، بار‌ها فراکسیون امید را متهم به بی‌عرضگی و بی‌خاصیتی کرده و آن‌ها را به رفتار‌های رادیکال وادار کرده‌اند. ملاقات با یکی از سران فتنه در اثر همین فشار‌ها انجام شد و این در حالی است که اگر رویکرد سران فتنه پیش می‌رفت و بی‌قانونی و عدم تمکین در برابر رأی مردم حاکم می‌شد، منطقا باید انتخابات تعطیل می‌گردید؛ بنابراین ملاقات‌کنندگان با خاتمی به مردم‌سالاری دهن‌کجی کرده‌اند.طیف اصلاح‌طلب طی ماه‌های اخیر در قبال سوءمدیریت دولت و نابسامانی‌های اقتصادی و عقیم از آب درآمدن برجام، یا سکوت کرده و یا خود را وکیل مدافع مردم در مطالبات اقتصادی جا زده‌اند! حال آن که باید پاسخگو باشند.

خاویار برای ایرانی ها 4 میلیون گرانتر از خارجی ها

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱.۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه‌ای که در ایران تا کیلویی ۱۰ میلیون تومان هم به فروش رفت اما در بازار خارجی با وجود افزایش مشتریان و تقاضا برای خرید آن تا کیلویی شش میلیون تومان صادر شد؛ لذا تولیدکنندگان به بازار داخلی تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند! /ایسنا

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده شایعه فوت یک دختر در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا

یک منبع آگاه در پلیس پایتخت به ایرنا گفت: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس بخاطر ایجاد نا امنی دستگیر شده بود، امروز در بازداشتگاه به علت ایست قلبی فوت کرده است. 

این منبع آگاه روز سه‌شنبه اعلام کرد: خبر فوت یک دختر که بدلیل بی حجابی توسط پلیس پایتخت بازداشت شده، در ساختمان وزرا کذب است و صحت ندارد، چون مدت‌هاست کسی را به خاطر مساله حجاب به ساختمان وزرا منتقل نمی‌کنند بلکه این مکان به نگهداری ارازل و اوباش اختصاص دارد.

در همین ارتباط پایگاه خبری بصیرت نوشت: اواخر سال گذشته یکی از اراذل و اوباش اقدام به تخریب ۱۰ دستگاه خودرو کرد و پلیس اطلاعات به دنبال او بود نهایتاً این فرد در تاریخ ۱۲ فروردین توسط ماموران پلیس در یک درگیری دستگیر شد.وی گفت: متهم با قمه و شمشیر به سمت ماموران حمله ور شد و ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح از ناحیه پا به وی تیراندازی کرده و او را برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل کردند. این منبع آگاه ادامه داد: این فرد بعد از درمان موقتاً به زندان فرستاده شده بود تا دیروز برای ادامه تحقیقات به معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران منتقل شد اما در زمان استراحت در بازداشتگاه در ساعت ۱۲ شب فوت کرد و تحقیقات در مورد مرگ وی ادامه دارد.

پشت پرده شایعه شایعه درباره فوت یک دختر در وزرا

در همین حال تسنیم نوشت: 

از ساعتی قبل برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری مدعی شده‌اند که دختری در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا فوت شده و خانواده وی در مقابل این مقر حضور یافته و درحال شیون هستند! 

در این خصوص باید به دو نکته اشاره کرد: نکته اول اینکه مقر گشت ارشاد از خیابان وزرا به مکان دیگری انتقال یافته و دومین نکته اینکه خبر مذکور به سفارش رژیم صهیونیستی و با هدف انحراف افکار عمومی و کاستن از خوشحالی مردم در عملیات وعده صادق انتشار یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این فیلم که دقایقی قبل ضبط شده، مشخص است که ادعای ضد انقلاب دروغی بیش نیست.

tags # حجاب اسلامی ، اخبار حوادث سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • پشت‌پرده شایعه فوت یک دختر در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • نیازمند بیانیه‌ای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلم‌ها هستیم