Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@01:49:32 GMT

بقالی کوچکی که معتبرتر از بانک بود!

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۴۴۵۹

بقالی کوچکی که معتبرتر از بانک بود!

به گزارش جام نیوز، سبك زندگي و كاسبي حاج ناصر بيشتر شبيه قصه‌هاست و به‌عنوان يك الگوي تمام عيار مورد توجه اهالي رستم‌آباد بوده است.


حاج علي‌اصغر نوريان، پسر ارشد حاج ناصر نوریان، پدر سردار شهید حاج عبدالله نوریان درباره درستكاري و پاكدستي پدرش در كاسبي مي‌گويد: «لابه‌لاي حبوباتي كه پدرم به‌صورت فله‌اي از بازار مي‌خريد پراز سنگريزه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در اوقات بيكاري سنگريزه‌ها را از حبوبات جدا مي‌كرد و جنس خالص تحويل مردم مي‌داد. هنگام جنس فروختن هم معمولاً كفه ترازو را به نفع مشتري سنگين مي‌كرد. گاهي اوقات كه مي‌خواستيم كفه ترازوهاي قديمي را مساوي كنيم مي‌گفت كفه مشتري را سنگين‌تر كنيد. هيچ جنسي را با سود بيش از 10‌درصد عرضه نمي‌كرد و به همين دليل تمام اجناس را ارزان‌تر از مغازه‌هاي ديگر مي‌فروخت.

 

پدرم به گراني ناگهاني كالاها اعتنايي نداشت و تمام اجناسش را بر اساس قيمتي كه خريده بود به مردم مي‌فروخت. هيچ‌وقت به مشتري كه درخواست جنس نسيه مي‌كرد جواب رد نمي‌داد. گاهي اوقات وقتي بعضي از مشتريان براي تسويه حساب مراجعه مي‌كردند، قيمت اجناس گران شده بود. با اين حساب مشتري هم جنس نسيه مي‌برد هم چند‌درصد سود مي‌كرد. عده‌اي هم اصلاً براي تسويه حساب مراجعه نمي‌كردند اما پدرم اصلاً دنبال دو دو تا چهارتا نبود و به همين دليل سرمايه اصلي‌اش روز به روز تحليل رفت.

 

پدرم هر بار كه كم مي‌آورد قطعه‌اي از زمين‌هاي پدري را مي‌فروخت تا بخشي از آن را صرف كارهاي خير و بخشي را براي حسينيه رستم‌آباد هزينه كند. او با خدا معامله مي‌كرد.»

 

مغازه كوچك و قديمي حاج ناصر براي مستمندان محلي به مثابه يك مؤسسه خيريه و خانه اميد آنها بود.

 

پسر ارشد حاج ناصر ادامه مي‌دهد: «‌شب عيد و در ماه مبارك رمضان، مردم بخشي از اجناس مورد نياز مثل گوشت، روغن، برنج، حبوبات و... را به‌صورت امانت به پدرم مي‌دادند تا بين نيازمندان تقسيم كند. او به هيچ عنوان اجازه نمي‌داد نيازمندان را شناسايي كنيم و اين كار را شخصاً به‌طور كاملاً پنهاني انجام مي‌داد تا آبروي مردم حفظ شود. پدرم به شدت امين مردم بود. حتي كارگران قبل از اينكه چند روزي به شهرستان بروند و به خانواده‌شان سر بزنند تمام پول و وسايل شخصي‌شان را نزد پدرم امانت مي‌گذاشتند و مي‌رفتند. پدرم امانتي‌ها را داخل كيسه بزرگ مي‌گذاشت و اسم آن شخص را روي آن مي‌نوشت تا هنگام تحويل دادن دچار اشتباه نشود. براي همه ما خيلي عجيب بود كه چرا كارگرها پولشان را در بانك نمي‌گذراند. مغازه پدرم براي آنها از بانك هم مطمئن‌تر بود.»

 

حاج اکبر(ناصر) نوریان پدر بزرگوار سردار شهید حاج عبدالله نوریان فرمانده تخریب و مهندسی رزمی لشکر ده سیدالشهداء (ع) 6 آذرماه 1394 به فرزند شهیدش پیوست.

 

همشهری محله

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» گوشمالی کوچکی بابت گستاخی های پرتعداد صهیونیست‌ها بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی چهارشنبه در دیدار با فرمانده لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان به مناسبت گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: مناسبت‌هایی مانند روز ارتش تنها بهانه‌ای هستند تا به صورت کلامی و شفاهی از رشادت‌های نیروهای مسلح در صیانت و حفاظت از کیان ایران اسلامی تقدیر شود.

وی با اشاره به حماسه آفرینی نیروهای مسلح کشورمان در هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» گفت: در سایه همین مجاهدت‌ها و رشادت‌های نیروهای نظامی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده است که امروز هیچ نیروی خارجی کشور ما را به عنوان حرم جهان اسلام نمی‌تواند تهدید کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان شد: این در حالی است که پیشتر در هر بزنگاهی دشمنان ادعا می‌کردند که همه گزینه‌ها از جمله حمله نظامی روی میز است اما امروز همان‌ها از طرق مختلف به جمهوری اسلامی ایران التماس می‌کنند که به اسرائیل حمله نکند و خواستار خویشتن داری کشورمان هستند.

وی افزود: عملیات «وعده صادق» نه یک انتقام و حمله گسترده نظامی که تنها یک تنبیه و گوشمالی رژیم جعلی و موقتی بود که در چند سال گذشته با اقداماتی چون ترور دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی کشورمان گستاخی را از حد گذرانده بود و اگر تنبیه نمی‌شد نه تنها عامل آسیب و خسارت به ایران بلکه به کل جهان می‌شد و خویشتن داری در قبال جنایت‌های پرتعداد صهیونیست‌ها به حد کافی صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسینی عملیات «وعده صادق» را اقدام تنبیهی قاطعانه و به موقع در برابر گستاخی آخر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دانسته و گفت: این حمله در واقع تجاوز به خاک کشورمان محسوب می‌شد و اگر پاسخ روشن و قاطعی به آن داده نمی‌شد، باید شاهد افزایش این تجاوزگری‌ها در آینده می‌بودیم.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز در چنان جایگاه قدرتمندی ایستاده که کشورهایی چون آمریکا که عنوان ابرقدرتی را یدک می کشند، از آن تقاضای خویشتن داری می‌کنند و می‌گویند اجازه دهید تا اسرائیل به صورت نمادین حمله‌ای داشته باشد که حتی آنرا هم نمی‌پذیریم و به فرموده مقام معظم رهبری اگر خطایی از رژیم جعلی سر بزند با جوابی کوبنده‌تر مواجه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: توان و قدرت نظامی لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه ساز ظهور منجی عالم بشریت است و به لطف الهی و با هدایت رهبری و همت همه قوای نظامی اکنون به این جایگاه رسیده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک نماز جماعت مسلمین جهان در قدس شریف و به امامت ولی عصر (عج) برپا شود.

کد خبر 6081398

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • «وعده صادق» گوشمالی کوچکی بابت گستاخی های پرتعداد صهیونیست‌ها بود
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • «وعدۀ صادق» جلوۀ کوچکی از اقتدار نیروهای مسلح است
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال