Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد – ايرنا – استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سهم يک درصدي اين استان در جذب تسهيلات صندوق توسعه ملي ناچيز است و جوابگوي نياز اين استان نيست.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي چهارشنبه شب در نشست مشترک ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران کل دستگاه هاي اجرايي مرتبط و مسئولان بانک هاي عامل استان بايد براي افزايش اين سهم تلاش بيشتري انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از ابتداي سال آينده فرآيند رصد عملکرد مسئولان دستگاه هاي اجرايي و مديران عامل بانک ها در جذب تسهيلات صندوق توسعه ملي بررسي شود.
عباسي تصريح کرد:کارشناسان بر اين عقيده اند که هم اينک 32 درصد پول کشور در صندوق توسعه ملي قرار دارد و اين موضوع زمينه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملي با ارائه طرحهاي اشتغالزا را فراهم کرده است.
وي يادآور شد: دوران مشارکت منابع و تسهيلات صندوق توسعه ملي بيشتر و سهم هر بانک از منابع اين صندوق مشخص و سود دوران مشارکت نيز کم‍تر شود.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: براي جذب بهنگام و به موقع تسهيلات بانکي در سطح ملي و استاني بايد ارتباط تنگاتنگي بين مديران عامل بانک ها، صاحبان واحدهاي توليدي و مسئولان دستگاه هاي اجرايي برقرار شود.
وي گفت: مديران بانک هاي عامل موظفند درخصوص شرايط بهره مندي و استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي اطلاع رساني مناسب داشته باشند.
عباسي تاکيد کرد: البته طرح هاي غيرصادراتي و غيرارزآور نمي توانند از منابع و تسهيلات صندوق توسعه ملي استفاده کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و چغندرکاران چهارمحال و بختياري افزود: کارخانه قند استان بايد براساس قرارداد منعقد شده بين اين واحد توليدي و کشاورزان نسبت به پرداخت به موقع مطالبات آنان اقدام لازم را انجام دهد.
استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران واحدهاي توليدي نبايد مشروط به پرداخت تسهيلات بانکي و يا ساير شرايط ديگر سرمايه گذاران باشد.
وي يادآور شد: البته به منظور رفع سريع تر مشکلات سرمايه گذاران و واحدهاي توليدي با هدف پرداخت به موقع مطالبات کارگران و توليد کنندگان نشست هاي کارشناسي برگزار و راهکارهاي علمي رفع مشکلات ارائه شود.
عباسي اظهار کرد: بخشش جرايم، قسط بندي دوباره و تمديد تسهيلات از مهمترين خواسته هاي توليد کنندگان بوده که بايد مورد توجه مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط و مديران عامل بانک ها باشد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري نيز گفت: تاکنون 233 نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در اين استان برگزار شده است.
سيد نعيم امامي تاکيد کرد: در اين نشست ها دو هزار و 726 مصوبه از سوي اعضاء به تصويب رسيده است.
وي افزود: از اين تعداد تاکنون 901 مصوبه اجرايي شده و يکهزار و 825 مصوبه در دست اقدام و پيگيري قرار دارد.
امامي تصريح کرد: در نشست روز شانزدهم اسفند کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري کليات اجرايي پرداخت 50 ميليارد ريال تسهيلات تجيهز و بازسازي به سه طرح با اشتغال موجود 63 نفر تصويب شد.
وي يادآور شد: تاکنون سه هزار ميليارد ريال تسهيلات رونق ويژه کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري در بخش هاي کشاورزي، گردشگري و صنعت معدن تجارت تصويب شده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري اظهار کرد: از اين مبلغ تاکنون يکهزار و 300 ميليارد ريال پرداخت شده و اعطاي بقيه تا تير سال آينده فرصت دارد.
وي گفت: در اين نشست همچنين مشکلات مربوط به دو واحد توليدي چهارمحال و بختياري در زمينه هاي محاسبه و پرداخت آب بهاء، تقسيط بدهي، بخشش جرايم بانکي و پرداخت تسهيلات مطرح و راهکارهاي علمي رفع اين مشکلات ارائه گرديد.
بيشترين مشکلات توليد کنندگان چهارمحال و بختياري در حوزه هاي بخشش جرايم بانکي، تقسيط دوباره بدهي، بخشودگي جريمه هاي مالياتي و بيمه هاي تامين اجتماعي، تمديد تسهيلات بانکي و درخواست تسهيلات جديد در بخش هاي سرمايه ثابت و سرمايه در گردش است.
به گزارش ايرنا ، هم اکنون بيش از دو هزار طرح نيمه تمام در چهارمحال و بختياري وجود دارد و اين استان رتبه نخست نرخ بيکاري فصلي و غير فصلي را در کشور به دليل سرمايه گذاري نکردن طرحهاي بزرگ اشتغالزا در چند دهه اخير، خود اختصاص داده است.
7362/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که نداشتن اقدامات زیر ساختی برای مردم عشایری دلیلی برای کمبود زمینه توسعه است، گفت: زیر ساخت‌های بازار فروش دامداران عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد زهرایی امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه دهدلی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ساکنان عشایرنشین چهارمحال‌وبختیاری، نبود زیر ساخت‌های لازم است که برای به وجود آوردن زمینه توسعه لازم است.

وی افزود: قرار بر این است که برای فروش بهتر محصولات دامداری و کشاورزی مردم عشایری با همکاری دولت سیزدهم و دستگاه‌های مجری، زیرساخت‌های این توسعه فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مسیر صعب‌العبور و هزینه این زیر ساخت‌ها تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از مجری‌ها در کنار دولت برای این کار مهم قرار گرفته و با استفاده از امکانات ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی برای آسان‌سازی این طرح اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: مسیر فراهم کردن این زیر ساخت‌ها در کوتاه مدت به پایان نخواهد رسید و به صبوری مردم غیور عشایرنشین نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به نقش مردمان عشایری به‌عنوان رزمندگان خط مقدم افزود: مردمان عشایری امنیت مرزها را فراهم می‌کنند به همین دلیل نباید این عمل ارزشمند از نظر سیاستمداران کشور دور بماند.

کد خبر 749875

دیگر خبرها

  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟