Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان کرمانشاه گفت: تاکنون 2 هزار و 410 پلاک مناطق زلزله زده استان که معادل پنج هزار واحد ساختماني است براي تهيه نقشه به نظام مهندسي ارجاع شده که 450 پلاک در مرحله صدور پروانه قرار دارند.

به گزارش ايرنا، علي محمدپناه روز چهارشنبه در نشست خبري افزود: هر دستور نقشه يک پلاک دارد و هر پلاک مي‌تواند شامل 2 تا سه واحد يا بيشتر باشد و 450پلاک مذکور، يک هزار واحد مسکوني را در بر مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد براينکه مهندسان توانمندي در استان به ويژه در زمينه امور مربوط به ساخت و ساز وجود دارند، افزود: اين مهندسان با وجود تلاش شبانه روزي، حق الزحمه اي دريافت نکرده اند.
به گفته وي، با وجود توانمندي و پاي کار بودن مهندسان بومي، شايسته است که براي ايجاد اشتغال زايي از مهندسان داخل استان براي تهيه نقشه و بازسازي استفاده شود.
محمدپناه اظهار داشت: نظام مهندسي ساختمان وظيفه اي در خصوص پاي کار آوردن مردم براي بازسازي ندارد اما مهندسان ما در ارتباطي چهره به چهره از مالکاني که واحدهاي مسکوني آنان تخريب شده خواهان بازسازي مي شوند.
وي با تاکيد براينکه نظام مهندسي ساختمان در زمينه خدمت رساني در مناطق زلزله زده همه تلاش و توان خود را به کار بسته اظهار داشت: هم اکنون 88 دفتر مهندسي در زمينه رسيدگي به مناطق زلزله زده فعاليت دارند که در اين ميان بيش از يک هزار مهندس مشغول به خدمت رساني هستند.
وي با بيان اينکه برخي مالکان مناطق زلزله زده بنا به دلايلي تصميم به بازسازي ندارند و يا آن را به تاخير مي اندازند، اظهار داشت: به ميزان تقريبي 500 تا 600 مالک در مناطق زلزله زده تمايلي براي بازسازي ندارد و ساخت و ساز را براي بعد از عيد موکول کرده اند.
به گفته محمدپناه، بسياري از منازل تخريب شده سرپل ذهاب، براساس نقشه هاي قديم ساخته شده بود که براي بازسازي همراه با مشکلاتي است.
وي با بيان اينکه پرداخت وام بازسازي منوط به اجراي نقشه مصوب است، افزود: عمده تخريبي ها مربوط به ساختمان هايي است که پروانه نداشته و يا اصول فني را رعايت نکرده اند.
محمدپناه، از تعرفه کار و زمان بر بودن اعلام نتايج کارشناسي آزمايشگاه خاک به عنوان يکي ديگر از دلايل تاخير در بازسازي ياد کرد و گفت: نتايج آزمايشگاه خاک در 28 دي ماه اعلام شد و عملا تا تعيين شدن اين نتيجه نمي شد هيچ اقدامي براي تهيه نقشه انجام دهيم.
وي به اعمال تخفيف ها در تعرفه تهيه نقشه در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: هر متر مربع تهيه نقشه به قيمت 40 هزار ريال، هر متر مربع نظارت به قيمت 60هزار ريال است که توسط وزير راه و شهرسازي تصميم گيري شده است.
رييس نظام مهندسي ساختمان کرمانشاه از تبديل کروکي به نقشه کارشناسي شده به عنوان يکي ديگر از عوامل زمان بر براي آغاز بازسازي ياد کرد و گفت: در صورت همکاري مالکان تا 2 ماه آينده کار تهيه نقشه 2 هزار و 410 پلاک پايان مي يابد.
هم اکنون بيش از 13 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان استان کرمانشاه هستند که از ميان آنها نزديک به 6 هزار عضو پروانه دار وجود دارد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي بيش از 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديده اند.
8066/7460
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده