Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های پدافند موشکی S300 که ایران از روسیه خریداری کرده، پس از استقرار اکنون عملیاتی شده است.

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون گزارش داد که ایران پس از دریافت، استقرار و آزمایش سامانه‌های S300، اکنون آنها را عملیاتی کرده و این مسئله مقامات امنیتی آمریکایی و اسرائیلی را به شدت نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ «رابرت اشلی» رئیس این آژانس طی گزارشی در کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: «(پس از عملیاتی شدن S300) اکنون ایران از توانایی سامانه موشکی زمین به هوا با قابلیت جابجایی سریع و برد بلند برخوردار است.»

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» مقامات اسرائیلی و آمریکا معتقدند که این سامانه‌ها توانمندی‌های ایران را به نسل جدید ارتقا می‌دهد. استقرار و عملیاتی شدن سامانه‌های S300 نشان دهنده اهمیت و ارزش تحویل دادن جنگنده‌های F35 آمریکایی به اسرائیل است.

اشلی تاکید کرد که عملیاتی شدن S300 نشان داد که ایران به ارتقای توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف برای بازداشتن رقبا، دفاع از سرزمین و کنترل معابر نفوذ مانند تنگه هرمز در زمان وقوع درگیری نظامی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به افزایش توان موشکی ایران اعتراف کرد و گفت: «ایران به منظور افزایش اثربخشی سامانه‌های موشکی خود همچنان بُرد، کشندگی و دقت موشک‌های خود را ارتقاء می‌دهد. تهران احتمالاً معتقد است که انجام این کار ارزش بازداری و عملیاتی این سامانه‌ها را بالا می‌برد.»

پنتاگون S-300 آمریکا اسراییل ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پدافندهای ضد هوایی ممکن است برای محافظت از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی در هر مکانی استفاده شوند. در این گزارش به مهمترین پدافندهای ضدهوایی کشور پرداخته شده‌است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، سامانه‌ای طراحی شده توسط سازمان هوافضای سپاه است که اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط سپاه پاسداران رونمایی شد. طراحی سامانه سوم خرداد به‌طور کلی شباهت خاصی با سامانه پدافنی بوک روسی دارد و این یعنی همه اجزای آن از رادار و موشک گرفته تا سامانه کنترل فرماندهی همگی در یک خودرو تجمیع شده‌اند.

برخورداری از فناوری آرایه فازی در این مورد از مهم ترین سیستم‌های پدافند ایران سبب شده تا سوم خرداد قادر باشد به‌طور همزمان با ۴ هدف درگیر شده و ۸ موشک را به‌سمت آن‌ها هدایت کند. موشک‌های این سامانه نیز از نوع موشک های صیاد ۲ هستند که قادرند اهدافی را در فاصله ۵۰ تا ۷۵ کیلومتری و ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهند.

در گزارش زرادخانه پدافند موشکی ایران با پدافندهای ضدهوایی کشور بیشتر آشنا شوید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898219

دیگر خبرها

  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم