Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:16:47 GMT

ارتقا از «دوسیب» به دانسیسم!

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۶۸۴۳

ارتقا از «دوسیب» به دانسیسم!

سه‌شنبه شب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد، رقص و آوازه‌خوانی دختران در حضور مردان و مسئولان شهرداری، به بهانه ولادت حضرت زهرا (س) در برج میلاد تهران.

به گزارش مشرق، محمدصادق فقفوری در یادداشت روزنامه جوان نوشت:

سه‌شنبه شب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد، رقص و آوازه‌خوانی دختران در حضور مردان و مسئولان شهرداری، به بهانه ولادت حضرت زهرا (س) در برج میلاد تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرح جزئی‌تر رقاصی، عشوه‌گری و طنازی دخترکان آن مراسم نه قابل نگارش و چاپ در روزنامه است و نه اساساً نیازی به آن است، اما ویدئوی منتشره به واقع یک ویدئوی «مبتذل» یعنی خارج از حدود احکام و معارف دین مبین اسلام بود.

محمدعلی نجفی، پیش‌تر فضاهایی را از کشیدن قلیان دوسیب مردان همراه با زنان ترسیم و از آن دفاع هم کرده بود اما شهردار تهران به همراه عده دیگری از مدیران شهری در صف اول مراسم برج میلاد هم حضور داشتند. با شروع رقص و آواز دختران، برخی از زنان حاضر در جلسه سالن را ترک می‌کنند، اما نجفی همچنان در صف اول نشسته است. روز گذشته به قدری این کلیپ در فضای مجازی باز نشر شد و به حدی فضای آن مغایرت با اخلاق مسلمانی را نشان می‌داد که شهردار تهران ناگزیر شد به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ابلاغیه صادر کند و تذکر دهد ارزش‌ها و شئونات اسلامی را در مراسم‌ها رعایت کنند !

بدتر از ابلاغیه نجفی، شاهکار سایت شهرداری تهران در ماست مالی قضیه بود؛ این سایت نوشته است: «نجفی در مراسم حرکات نمادین دختران هیچ توجهی به روی سن نداشته و مشغول مطالعه نامه‌ها بوده است!»

بیشتر بخوانید:

واکنش نجفی به انتقادات وارده به حرکات موزون دختران در مراسم شهرداری

ظاهراً و بنا بر تجربه هفت ماهه از مجموعه مدیریت شهری، این قبیل اقدامات حاشیه‌ای و پلشت، روال کار و دستور عمل شده است، آن هم به‌خاطر پرت کردن حواس‌ها از ناکارآمدی و بی‌عملی، اما در واقع بازخوردهای مردمی در همین مدت هفت ماه نشان می‌دهد از قضا بر همگان عیان شده که تیم جدید مدیریت شهر تهران چیزی برای عرضه در پایتخت و اقناع مردم ندارد و من بعد هم احتمالاً بر همین منوال نخواهد داشت.

اما درباره این به اصطلاح جشن، حتی اگر پذیرفته شود که هنجارشکنی در برج میلاد به نام حضرت زهرا (س)، بانوی عفاف، عصمت و حیا، برخاسته از اعتقاد شخصی مجموعه مدیریت شهری و ناشی از منش اباحه‌گرایانه ساختاری مدیریت فعلی شهری و نیز از روی تعمد و به منظور قبح‌زدایی و خط‌شکنی در ترویج یک فرهنگ منحط نباشد، اولین و ضروری‌ترین کار در چنین مواقعی ترک جلسه است.

پذیرفتنی نیست که شهردار تهران در صف اول نظاره‌کنندگان رقص و آوازه‌خوانی دختران نشسته باشد و با حضورش به این عمل ساختارشکنانه مشروعیت ضمنی ببخشد و احیاناً به این امید باشد که دامن این هنجارشکنی وی را نخواهد گرفت، که اگر دامنگیر شد آن وقت ابلاغیه صادر کند و ندای وا اسلاما سردهد و توبیخ ظاهری کند.

رویه شهردار تهران و موضع‌گیری انفعالی و پسینی وی مؤید قبول و رضایت از برگزاری این مراسم مبتذل بوده است، وگرنه همانند سایر حضاری که حاضر نشدند قباحت روی سن نمایش را نظاره‌گر باشند و با حضورشان به محفل ناصواب گرما ببخشند و مطابق کلیپ منتشره جلسه را ترک کردند، آقای نجفی هم باید اقلاً در نکوهش ابتذال جلسه، سالن را ترک می‌کرد. توبیخ عملی و برکناری بدون بازگشت مجموعه مدیریت بانوان در معاونت امور اجتماعی یا هرکس دیگری که ترتیب‌دهنده این مراسم کذایی بوده است، کوچک‌ترین اقدامی است که می‌تواند نشان دهد آقای نجفی واقعاً راضی به برگزاری این ابتذال نبوده و اصطلاحاً دانه‌ای پاشیده شده و شهردار دامنگیر شده و در مقابل عمل انجام شده و بدون هماهنگی قرار گرفته است.

حاشیه پشت حاشیه جایگزین کار جهادی در مدیریت جدید شهری شده است. اگر از مجموعه شورای شهر و شهرداری تهران این سؤال پرسیده شود که در هفت ماه گذشته که بر سر کار آمده‌اید کدام پروژه عمرانی، پروژه نه، کدام کار عمرانی، حتی کار هم نه، کدام خدمت مؤثرِ عملی و قابل بیان در حوزه شهری در پایتخت انجام داده شده است، احتمالاً و واقعاً سکوت پاسخ ایشان خواهد بود. البته که تعطیلی متروی دایر، خاک خوردن پروژه‌های در دست اجرای شهری و نامگذاری خیابان به نام مصدق و زدن ساختمان به نام حجاریان هم کار است دیگر !

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است