Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@05:19:52 GMT

علت تپش قلب در سنین متوسط؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۶۹۰۰

متخصص قلب و عروق در خصوص تپش قلب اظهار داشت: تحریک سیستم عصبی قلب دلیل اصلی بالا رفتن تعداد ضربان قلب است ناطقان: بابک حیدری‌اقدم متخصص قلب و عروق، در خصوص افزایش ناگهانی ضربان قلب گفت: این بیماری به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود و عمدتا بر هم ریختن ریتم طبیعی قلب را به دنبال دارد؛ در این شرایط تحریک سیستم عصبی قلب شروع به ایجاد ضربان با تعداد بیشتری می‌کند و باعث می‌شود ضربان از حالت نرمال (حدود 70 تا 80) به حالت غیرطبیعی (حدود 150 تا 200) برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: این تحریک سیستم عصبی قلب عمدتا به دلیل ضعف، بی‌حالی و افت فشار است که ناگهانی آغاز می شود و ناگهانی نیز به پایان می‌رسد. به عبارت دیگر در هر نوع ضربان ابتدا باید نوع آن مشخص و سپس راه‌های درمان آ‌ن مشخص شود.
حیدری‌اقدم اضافه کرد: نوعی ضربان که در سنین بالای 65 دیده می‌شود به این دلیل است که با افزایش سن برخی از حفره‌های قلب بزرگ می‌شوند. ریتم طبیعی قلب به هم می‌ریزد و ضربات آن نامنظم می‌شود.

وی گفت: نوع دیگری از ضربان قلب که بیش از موارد دیگر مشاهده می‌شود به دلیل استرس و اضطراب‌هایی است که افراد را در موقعیت‌های خاص درگیر می‌کند.
حیدری‌اقدم در ادامه اضافه کرد: در این نوع ضربان افراد احساس خفگی می‌کنند که مهمترین منشا آن مشکلات عصبی است؛ این نوع ضربان قلب نگران کننده نیست و پس از برطرف شدن استرس توسط داروهای ضد اضطراب رفع می‌شود.
وی در پایان گفت: افرادی که با تپش قلب مکرر مواجه می شوند حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند. همچنین باید از عوامل ایجاد کننده تپش مانند استرس و مواد غذایی مانند ادویه‌جات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه و داروهای محرک دوری کنند.
ضربان قلب نرمال در افراد مختلف به شکل زیر است:
نوزاد 120 – 160
کودک در سن 1 – 12 ماه 80 – 140
کودک نوپا در سن 1 – 2 سال 80 – 130
کودک در سن 2 – 6 سال 75 – 120
کودک در سن 7 – 12 سال 75 – 110
بزرگسالان بالای 18 سال 60 – 100
منبع: فارس برچسب ها: ضربان قلب نرمال ، استرس ، سیستم عصبی قلب

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟