Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزانه در جهان تعداد زیادی از افراد با وجود پیشرفت علم پزشکی  و کاهش میزان مرگ و میر بر اثر حمله قلبی  جان خود را از دست می دهند .
خطر مرگ و میر ناشی از حمله قلبی زمانی کاهش می یابد که  افراد   اقدامات لازم در این مورد را به درستی آموخته باشند و با نشانه های این بیماری آشنا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه با برخی از علائم شایع و آشکار حمله قلبی که ممکن است جزئی و نادیده گرفته شود آشنا می شوید که البته این علائم میان بانوان و آقایان متفاوت می باشد.

در آقایان حمله قلبی با نشانه های زیر بروز پیدا می کند:
-عرق سرد یا حالت تهوع
-درد با فشار در قفسه سینه
-تنگی نفس
-دردیک یا دودست ، کمر،گردن، فک یا شکم
در خانم ها حمله قلبی با نشانه های زیر بروز پیدا می کند:
- سرگیجه یا سبکی سر
-فشار در قفسه سینه 
-تنگی نفس
-دردیک یا دودست ، کمر،گردن، فک یا شکم
-خستگی شدید یا از حال رفتن
قابل ذکر است خانم ها ممکن است درد قفسه سینه نداشته باشند که به طور معمول به عنوان شایع ترین نشانه حمله قلبی شناخته شده است.
برخی خانم هایی که حمله قلبی داشته اند گفته اند که نشانه های حمله قلبی در آنها شبیه آنفلوانزا  یا سرما خوردگی است.

گفتنی است؛ اگر هرکدام از این اتفاقات بیش از 5 دقیقه اتفاق افتاد ، سریع با اورژانس تماس بگیریدو درمان حداکثر یک ساعت پس از شروع  نشانه ها انجام شود تا نتیجه مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟