Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@21:05:30 GMT

علت انفجار و آتش سوزی شدید زاغه مهمات تیپ 292 زرهی دزفول

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۷۴۰۲

رکنا: آتش سوزی یگان نظامی دزفول مهارشده و فقط گلوله های توپ باقی مانده و مواد منفجره در اثر عوامل بیرونی منفجر می شوند. با وجود اعلام مهار آتش سوزی اما صدای انفجارهای پیاپی از یگان نظامی دزفول با ساعاتی قبل شنیده می شد.

سرپرست فرمانداری دزفول اظهار کرد: شنیده شدن صداهای کوچکی پس از وقوع انفجار اولیه طبیعی است، در این زمان نگرانی در خصوص این حادثه Incident وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعیسی زاده افزود: آتش سوزی مهارشده و فقط گلوله های توپ باقی مانده و مواد منفجره در اثر عوامل بیرونی منفجر می شوند.

وی گفت: ترافیک ایجاد شده در اتوبان دزفول- اندیمشک به دلیل تجمع خانوارهای ساکن در منازل سازمانی این یگان نظامی بود که در حال حاضر برطرف شده و تردد خودروها روان شده است.

سرپرست فرمانداری دزفول ادامه داد: مسئولان شهرستان و نیروهای امدادی در محل حاضر هستند؛ از شهروندان دزفولی در خواست می کنیم تا به محل حادثه نروند و مسیرها را برای دسترسی آسان تر نیروهای امدادی خلوت کنند.

آتش سوزی حوالی ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه دیشب در زاغه مهمات تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول موجب انفجارهای پیاپی و وحشت مردم در دزفول شد.

در پی این انفجار که با آتش سوزی شدید همراه است، مردم ساکن در این یگان نظامی در حال تخلیه است.

در پی وقوع این حادثه نیروهای آتش نشانی، امداد و نجات و نیز اورژانس به این یگان نظامی اعزام شده، اما به دلیل شدت آتش سوزی و انفجار تاکنون موفق به نزدیک شدن به کانون اصلی حادثه نشده اند.

تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی ناشی از این انفجار و آتش سوزی دریافت نشده است و گفته شده پس از مهار آتش کارشناسان علت این حادثه را بررس خواهند کرد.

کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص این انفجارها گفت: حجم آتش در این یگان نظامی زیاد است و نیروهای امدادی به محل اعزام شده اند.

وی افزود: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا