Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جمالی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از 15 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.
وی افزود: 30 کارشناس بهداشت محیط در شهرستانهای انار و رفسنجان شامل 22 نیروی بازرس و 8 نیروی ستادی این طرح را اجرا می کنند و از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز حساس شامل قنادی ها، رستوران های داخلی شهری و بین راهی و اغذیه فروشی ها بازدید و بازرسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی زاده خاطرنشان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی این طرح یکبار و مراکز حساس نیز طی اجرای این طرح سه مرتبه مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: به غیر از این 5 هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز حساس، یکهزار اماکن عمومی شامل پارکها، مساجد، پمپ بنزین ها و حسینیه ها در 2شهرستان رفسنجان و انار نیز مورد بازدید قرار خواهند گرفت .
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو نوع تخلفات داریم یکی تخلفاتی که مستقیم بر روی سلامتی مردم اثرمی گذارد و دیگری که مستقیم روی سلامتی مردم اثر نمی گذارد.
مجید رنجبر کاظمی افزود: اگر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تخلفاتی را داشته باشند که مستقیم بر روی سلامتی افراد تأثیرگذار باشد ظرف مدت 48 ساعت تعطیل و پلمپ می شوند.
وی تصریح کرد: اگر مراکزی تخلفاتی انجام دهند که مستقیم روی سلامتی مردم اثر نمی گذارد به آنها توصیه و تذکراتی داده می شود تا نسبت به رفع نقص شان اقدام کنند.
رنجبر کاظمی بیان کرد: چنانچه مرکزی ماده غذایی عرضه کند که تاریخ مصرفش گذشته باشد یا قنادی هایی که فساد در محصولاتشان دیده شود در مرحله اول این محصولات جمع آوری می شود و در صورت تکرار شدن در مراحل دوم و سوم کار به مراجع قضایی کشیده می شود و امکان تعطیلی و پلمپ شدن مرکز نیز وجود دارد.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: در اجرای این طرح در 15 اسفندماه 95 تا 15 فروردین ماه 96 از بیش از 5 هزار و 800 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رفسنجان و انار بازدید به عمل آمد که 22 مورد اخطار بحرانی و 124 مورد اخطار غیر بحرانی داشتیم و از مجموع این اخطارها چهار مورد به تعطیلی و پلمپ کشیده شد و چهارمورد هم به مراجع قضایی معرفی شدند.
رنجبر کاظمی عنوان کرد: همچنین طی اجرای این طرح در سال گذشته 135 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و 125 مورد نمونه برداری از مواد غذایی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح طی مدت یاد شده در رفسنجان و انار 2 هزار و 943 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف معدوم سازی شد که شامل 350 کیلوگرم شیرینی جات، 1200 لیتر نوشیدنی، 300 کیلوگرم گوشت و مواد پروتئینی، 800 کیلوگرم خواربار و خشکبار و 400 کیلوگرم لبنیات بوده است.
وی به مردم توصیه کرد: مواد غذایی را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت بهداشت باشند و مواد غذایی فله ای را از اغذیه فروشی ها و سوپری ها تهیه نکنند.
رنجبر کاظمی اضافه کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایات مسافران نوروزی می باشد.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین