Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@08:16:51 GMT

دستگیری ۲۳۰ سوداگر گنج در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۷۹۳۸

دستگیری ۲۳۰ سوداگر گنج در مازندران

ناصر علی نژاد سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۲۳۰ سوداگر گنج از ۵۷ باند حفاری غیر مجاز و خرید اشیاء عتقیقه از آغاز امسال تاکنون با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی افزود: در این مدت هزار و ۴۴ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی اصلی و بدلی و ۴۷ دستگاه فلزیاب با همکاری دستگاه قضا و مراجع انتظامی استان از حفاران غیرمجاز کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در این مدت بیش از ۴۰۰ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی اصل مربوط به دوره‌های ساسانی، اشکانی و عصر آهن از ۱۵ سوداگر گنج کشف شد.

علی نژاد افزود: ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با شماره تلفن‌های ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ و ۰۹۱۱۶۹۹۱۰۰۷ بصورت شبانه آماده دریافت خبر‌های پیرامون حفاری‌های غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی، خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در مازندران بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شد، گفت: ۷۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ

دستگیری سوداگران گنج در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی عامل قطع و تبدیل درخت جنگلی در حین ارتکاب جرم

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای تشدید اقدامات حفاظتی، گشت و کنترل حوزه‌های استحفاظی، با حضور فرمانده یگان حفاظت اداره بهمراه سرجنگلبان‌های جامخانه و دارابکلا و همچنین مامورین حفاظتی دارابکلا و مامورین حفاظتی شرکت نکاچوب، فرد متخلف در حین قطع و تبدیل درخت افتاده از گونه راش واقع در سری ۷ بخش ۱ جامخانه شناسایی و دستگیر شد. 

بر اساس این گزارش و به نقل از سرجنگلبان دارابکلا، با دستور قاضی ویژه منابع طبیعی، چوب آلات قطع و تبدیل شده به حجم تقریبی ۲ متر مکعب، جهت سیر مراحل قانونی به سرجنگلبانی دارابکلا منتقل شد.

شهروندان فهیم و همیاران طبیعت در صورت مشاهده خودرو‌های حامل چوب جنگلی و دپو چوب قاچاق، می‌توانند بصورت شبانه روزی از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی بازار تاریخی اراک
  • برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بافت تاریخی اردکان
  • شناسایی عامل قطع و تبدیل درخت جنگلی در حین ارتکاب جرم
  • تایباد با ۷۲ اثر ملی و جهانی میزبان مسافران نوروزی است
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • از پرتاب ترقه تا فرسودگی تزئینات شاه‌نشین پل خواجو
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد + عکس
  • یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی فارس نیروی وظیفه امریه می‌پذیرد
  • تالار شاه‌نشین پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد
  • دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در مازندران