Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@23:31:57 GMT

بارندگی در خراسان رضوی ادامه و دما افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۷۹۶۱

بارندگی در خراسان رضوی ادامه و دما افزایش می یابد

یحیی قاینی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد 12 درجه سلسیوس بود که امروز به 19 درجه می رسد و برای روزهای جمعه و شنبه آینده به بالاتر از 22 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: کمینه دمای مشهد برای پنجشنبه و جمعه شب، هفت درجه سلسیوس پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بارش های رگباری و پراکنده باران که تا روزهای میانی هفته آینده در استان خراسان رضوی ادامه دارد، از روز یکشنبه هفته آینده شدت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاینی پور اظهار کرد: دیشب بارش باران در 15 شهرستان استان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به شهرستان های نیشابور و گلمکان با حدود 3.5 میلی متر بوده است.
به گفته وی، طی این مدت 1.5 میلی متر باران در شهر مشهد باریده است.
قوچان با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 22 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 210 میلی متر و در کشور حدود 250 میلی متر است.
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در تمامی شهرستانهای این استان طی سال زراعی جاری کاهش یافته است. در این مدت بردسکن و خواف با 90 درصد بیشترین کاهش را داشته اند.
شهر مشهد نیز کاهش حدود 70 درصدی بارندگی را نسبت به دوره بلندمدت آماری داشته است.
در پاییز امسال کاهش بارندگی در استان خراسان رضوی به بیشترین حد خود رسید و طی هفته های اخیر با بارشهای به نسبت خوبی که در مناطق مختلف استان رخ داد و همچنان ادامه دارد، میزان کاهش بارندگی ها در این خطه تعدیل یافته است.
3027/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان مناطق مختلف استان ابری است و بارش باران استان را فرا می گیرد.

وی از وقوع وزش باد شدید در استان طی چند روز آینده خبر داد و ابراز داشت: با توجه به وقوع وزش باد شدید به شهروندان توصیه می شود در کنارساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، به ضوعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و بیان داشت: ذدمای هوای استان کاهش یافته و شاهد هوای سرد صبحگاهی خواهیم بود.

رحمان نیا تاکید کرد: طی شبانه روز گذشته قیدار با دمای هوای چهار درجه سانتیگراد به عنوان سردترین و گیلوان با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را هشت درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 6063416

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • باران های سیل‌زا در راه خراسان رضوی
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نوار شرقی خراسان جنوبی
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • هوای ۲۵ شهرستان خراسان رضوی بارانی شد
  • ثبت بارش باران در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی