Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@12:07:47 GMT

میانگین سن مادران ایرانی 43 سال است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۸۸۰۴۶

میانگین سن مادران ایرانی 43 سال است

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میانگین سن مادران ایرانی که ازدواج کرده و حداقل یک فرزند به دنیا آورده‌اند 43 سال است.

سیف الله ابوترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه‌ داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال 1395، میانگین سن مادر در زمان ثبت تولد فرزند برابر با28.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 است که نسبت به رقم مشابه در سال 1391، 1.1سال افزایش داشته است.
وی ادامه داد: این رقم شامل تمامی ولادت‌های ثبت شده است و نه به ضرورت اولین زایمان مادران.
وی در مورد میانگین سنی مادران شهری و روستا نشین نیز گفت : در سال 1395 میانگین سنی زنانی که شهرنشین بودند و فرزندی به دنیا آورده اند، حدود 29 سال و برای زنان روستانشین 28 سال بوده است.
ابوترابی تأکید کرد: برپایه‌ مطالعه‌ نسلی انجام شده بر روی کسانی که در سال 1391 ازدواج کرده‌اند، میانگین سن مادران در زمان تولد اولین فرزند برابر با24.9 سال بوده است که 75 درصد افراد این نسل در زمان تولد اولین فرزند خود کم تر از 28 سال سن داشتند.
سخنگوی سازمان ثببت احوال تصریح کرد : زنان ازدواج کرده در سال 1391، به طور متوسط 2.5 سال میان فرزند اول و دوم‌شان فاصله گذاشتند.

** 48،8درصد زنان یک فرزند به دنیا آورده اند
وی خاطر نشان کرد:8، 48درصد از زنانی که در سال 1391 ازدواج کرده‌اند تا پایان سال 1395 تنها یک فرزند به دنیا آورده‌اند و سهم کسانی که دو فرزند دارند،5.3 درصد است و همچنین حدود 45درصد زنانی که در سال 1391 ازدواج کرده‌اند هنوز صاحب فرزند نشده‌اند.

** بیشتر زنان سرپرست خانوار در ایران، سالمند هستند
ابوترابی گفت : برپایه‌ این گزارش ها در سال های 1375، 1385 و 1395 بالاترین درصد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی 65 ساله و بیشتر (به ترتیب31.7 ،34.9 ، 36.9 و 37.4 درصد) قرار دارند، به‌عبارت دیگر، بیشتر زنان سرپرست خانوار در ایران، سالمند هستند.
وی به وضعیت بسیار مطلوب کشور در زمینه‌ مرگ مادری که با تلاش سیستم بهداشتی کشور محقق شده ،اشاره کرد و گفت :در ایران، آمار مرگ مادری از 123 مرگ به ازاء هر 100 هزار تولد زنده در سال 1365 به 25 مورد کاهش یافته است که نسبت به رقم جهانی ( 216 مورد) بسیار قابل توجه است.
در حال حاضر جمعیت کشور بیش از 80میلیون نفر است و به طور تقریبی سالانه بیش از 900هزارنفر در کشور متولد می شوند .
اجتمام **2181 **1569

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که زنان با دختر دف‌نواز کردند! فرزند مطهری : «من مخالفتی نداشتم برخی زنان گفتند نباید دف بزند» می‌گویند لاک غلیظ داشته است (فیلم)

عصر ایران ــ اتفاق عجیبی روز بزرگداشت مطهری رخداد. یک دختر که برای نوازندگی دف آمده بود را تنها برای اینکه لاک قرمز یا پررنگ زده بود بلند می‌کنند و یک مرد را به جای او می‌نشانند. این اتفاق در حضور فرزند شهید مطهری رخ می‌دهد.

گزارش را این‌جا ببینید

پیش از آنکه دختر را بلند کنند یک زن صحبت‌هایی را در گوش مطهری می‌گوید و ما نمی‌دانیم علت بلند کردن آن دختر این صحبت‌ها بوده یا نه اما بعدها معلوم شد زن‌ها مخالف نوازندگی دف بودند نه خود فرزند مطهری. اگرچه فرزند مطهری در این باره بیانیه‌ای داده است و گفته از آن دختر دلجویی شده اما همچنان این موضوع که چرا حضور آن دختر برای زنان آزاردهنده بوده در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض» توضیحات علی مطهری درباره خانم دف زن : چند خانم به لاک غلیظ او اعتراض داشتند

دیگر خبرها

  • تجلیل از مادران دارای سه و چهار فرزند
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • کاری که زنان با دختر دف‌نواز کردند! فرزند مطهری : «من مخالفتی نداشتم برخی زنان گفتند نباید دف بزند» می‌گویند لاک غلیظ داشته است (فیلم)
  • ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند