Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فرخی، هنرمند نگارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: تابلوی نگارگری «کوثر آفرینش» که سه‌شنبه 15 اسفند طی مراسمی در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری رونمایی شد، حاصل دغدغه من در بخش اعظمی از فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام در عرصه هنر نگارگری است که به مفاهیم و مضامین مرتبط با اهل بیت(ع) دارم.

وی ادامه داد: به همین دلیل خلق این تابلو که رونمایی از آن را در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) باید به فال نیک گرفت یک امر مقطعی و دفعی که در یک پروسه زمانی کوتاه دست به پدیدآوردن آن زده باشم نیست، بلکه در تمامی مقاطع زندگی و حتی در مواردی که به موضوعات دینی و مذهبی نمی‌پردازم همواره این موضوعات در پس ذهنم در حال تحرک هستند و خلق چنین تابلویی در حقیقت خروجی نهایی چنین تفکری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی تصریح کرد: من همواره در خلق آثارم در حوزه مفاهیم دینی و ارزشی برخوردی امروزی، ملموس و در عین سادگی با سوژه دارم تا به این واسطه بتوانم ارتباط مؤثرتری با مخاطب فارغ از تمامی پیچیدگی‌های موجود در اسلوب و شگردهای هنر نگارگری برقرار کنم.

این هنرمند نگارگر افزود: به همین دلیل است که در خلق تابلوی «کوثر آفرینش» تمام تلاش خود را به کار بستم تا در عین حالیکه فضای قدسی در این تابلو که بخشی از آن به شکل ذاتی در هنر نگارگری وجود دارد و بخشی دیگر مرتبط به محتوای تابلو می‌شود، قرابت بیشتری نیز با فضای ذهنی مخاطب از منظر روابط امروزی و اجتماعی نیز ایجاد نمایم.

وی در ادامه گفت: علاوه بر رعایت فرم در خطوط و نقوش در این تابلو براساس اصول نگارگری تلاش کردم که با استفاده از نمادهای سمبلیک و المان‌های معنایی، اثر را از حالت تصویری صرف خارج کرده و به عالم معنا نزدیک کنم و به این دلیل اغلب آثاری که در این حوزه موفق به پدیدآوردن شدم به شکل نمادین در پی انتقال برخی مفاهیم هستند.

فرخی در پایان گفت: وجود پنج پرنده سعادت به شکل هاله در گرداگرد قامت زن به مثابه 5 تن آل عبا(ع) وسط تابلو، هاله نور در بالای سر زن که با تکرار واژه الله کار شده است و همچنین چشمه جاری از چادر زن داخل تابلو که موجب طراوت و شادابی طبیعت کار شده در زمینه آن شده است همگی مصادیقی از کارکرد نمادین این اثر نگارگری است.

انتهای پیام   

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۸۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح گفت: سد کوثر ۱۰۰درصد پر شده و سرریز شد، سد چم‌شیر قریب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است، همچنین ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی سد شاه قاسم یاسوج نیز در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد کرد. وی اظهار کرد: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسیده که حدود ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به دراز مدت داشته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین بارش استان در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر و ایستگاه دشتروم بویراحمد با حدود ۱۲۰۰ میلی متر به ثبت رسید. مصلح با بیان اینکه وضعیت سد‌های استان نرمال است و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین آب شرب صنعت و کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در سد کوثر تامین آب در همه بخش‌ها با اطمینان بالا در حال انجام است و در مورد سد شاقاسم هم نگرانی نخواهیم داشت، زیرا ظرفیت آن درحال تکمیل شدن است. وی بیان کرد: همچنین در سد چمشیر نیز حجم آب این سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که قاعدتا امکان استارت نیروگاه‌های برقابی این سد در فصل تابستان وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور
  • نقش مؤثر سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی عمرانی و امنیتی
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد